Citat:
Ursprungligen postat av
ozone
Nån av er som kört spolbil med bajs och annat snusk?? är det fysiskt tungt jobb?? stressigt??
Jag har varit med och åkt med en slam/spol.
Inte alls så farligt. Visst föerekommer det att det är totalt stopp i nån källare och så, lite skit som kommit upp på golvet.
Åkt med en annan slags slambil där vi åkte till industrier, blir lite segt att vänta då man inte gör så mycket själv så att säga.
Det mest positiva är att man bara är i kommunen, ingen färdskrivare, "vanliga arbetstider", förutom någon som går på jour natt/helger men det är ganska så okey det med.
Jag håller på med yrkesförarutbildning nu och skulle kunna tänka mig köra detta, har inga problem med lukt och att få lite skit under naglarna så
ja juste, det är lite tungt med slangarna, men med lite teknik och starka armar går det. Stressigt, njaa inte nämnvärt om man ser till andra delar inom detta CE yrke så att säga.
Vi olika saker från dag till dag. Hade bevattning åt kommuner och bostadsrätter vid planteringarna mm. Åkte runt och vattna en hel dag. Spola ur dagvattenbrunnar lite sånt med. Åka till sommarstugor och tömma deras bajs sånt med.