Citat:
Ursprungligen postat av Asqwe
Kraftig spekulation beträffande händelseförloppet;
JH och JN har avslutat sin relation sedan en tid tillbaka men bor fortfarande tillsammans. JH inleder därefter någon form av relation med JA. De träffas oftast hemma hos JA eftersom JN fortfarande delar bostad med JH.
LL är sedan länge bekant med JA, de har varit ett par men är inte tillsammans. Nya känslor har blossat upp mellan dem och de ligger lågt ett tag.
JA har bestämt sig för att styra av med JH men försök till detta har inte gått så bra eftersom hon reagerat genom att bli hysterisk och aggressiv.
Han fortsätter att inleda relationen med LL.
JH är svartsjuk och lyckas ta reda på hur det ligger till med LL. (läser JA:s sms osv.)
Hon får inte tag på JN på Tisdagkvällen och svartsjuketankarna börjar spinna igång. Hon åker till lägenheten där hon ser LL:s bil.
Bestämmer sig för att vänta tills LL kommer ut, när hon inte gör det bestämmer hon sig för att vänta tills det sker. Det visar sig att LL inte kommer ut, däremot lämnar JA lägenheten på morgonen.
JH beger sig mot lägenheten. JA har inte låst dörren och JH kliver in.
I lägenheten får hon utlopp för all vrede/ilska/hat/svartsjuka hon har byggt upp under natten.
Vad som händer sen vågar jag inte spekulera i..för då kan jag inte sova inatt.
Jag tänker i ungefär samma banor som dig.
Tror dock inte att JH var misstänksam och väntade utanför. Utan tror mer på att hon åkte hem till JA, då hon som förmodad flickvän kanske "bor" hos honom. Och fann LL som kanske spenderat natten där.
De börjar bråka och det slutar med att LL blir bragd om livet. JH får panik och vet ej vad hon ska göra. Hon ringer JN (som tidigare nämnt inte känner LL), och han försöker i denna hemska situation hjälpa/stötta JH och blir på så vis inblandad. Sen om de styckar kroppen tillsammans låter jag vara osagt. Om styckning nu är fallet.
JA kommer hem och upptäcker vad som hänt och ringer och anmäler detta.
Jag har svårt att tro att JA, som ex till LL, skulle hjälpa till att forsla undan henne, även om han är i en relation med JH.