Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 19:17
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Skitsnack? Nej jag skulle inte tro det! denna J*nna lät knappt J*nte göra ett skit själv med sina vänner. hon var grymt svartsjuk & hatisk mot många! Sen om hon haft vänner som tyckt annat är väl bara bra för hennes egna del. Jag menar, en person kan ha fler sidor. Precis som när män misshandlar kvinnor. Hur ofta gör dom det utanför hemmet? Hur många förvånas inte utav att just den mannen slog den kvinnan osv? Vad är skillnaden här?

Nej, men det gör henne nödvändigtvis inte till psykopat, vilket du påstår. Vet du ens vad en psykopat är?
Citera
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Larmet kom in till polisen 21.30. Jag fattar det som att det var JA som ringde från sin lägenhet.

Ja, för det är ändå ett ganska snabbt händelseförlopp, allting hände på samma dag. LL dyker inte upp på jobbet på onsdagen, hon hittas samma kväll.

Jag får intrycket av att JA kom hem till lägenheten efter att JH och JN lämnat den, men innan dom hade hunnit städa upp. Dvs, dom var borta och dumpade kroppen samtidigt som JA kom hem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall verkar advokatens uttalande knepigt.

Kanske för att den häktade inte är JA utan JH?

Det har ju kommenterats av grannar mfl i tidningar där de har diskuterat "Hästtjejen" (JH) och "Arbetarkillen" (JN) och att han brukade låna traktor osv, grannarna säger nog inte så ifall dem sett att han är hemma och inte hos polisen?
Citera
2014-06-22, 19:18
Moderator
OYs avatar
Varför dumpades inte kroppen i något av vattenhålen? Kanske därför att det innebar mer arbete, skaffa fram tyngder t ex. Längre exponeringstid på dumpningsplatsen. Kan tyda på dagsljus, tidsbrist, upptäcktsrisk.
Citera
2014-06-22, 19:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
JN jobbar på Nybetong, som ligger bara ngn kilometer ifrån den plats där man hittade "delar" av LL.
Vad jag har fattat det som, så jobbade även JA på samma ställer som JN, och att de båda greps på arbetsplatsen. :/

Okej, då fanns det tillgång till sänken i alla fall. Men när skulle JN ha hjälpt JH då, de arbetade väl båda två den där dagen?
Citera
2014-06-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Elma: Kan du förklara en sak för mig? Vad skulle JH hos JA och göra mitt på dagen? Misstänkte hon någonting?

Kan ju knappast vara för att träffa JA då hon bör känna till att han jobbar om dagarna. ??

Men kan det inte vara så att JH mer eller mindre "bodde" hos JA, då dom verkade vara ett par, och känner att hon har rätt att vara där? Och så har LL övernattat där och fanns kvar när JH kom?
Citera
2014-06-22, 19:21
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Rent generellt berättar polisen inte mer än den behöver för att få allmänhetens hjälp. Så, ju mer polisen vet, desto mindre berättar den.

Men antag att tidningarna har fått allt om bakfoten, och det är JA som är häktad. Då kan det vara sant det advokaten säger, att han inte känner BO.

T om Quarrel kan halka omkull ibland...
Citera
2014-06-22, 19:23
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag informerade om att advokaten är kvinnlig av den anledningen att du uppenbarligen inte har en aning om vem som är advokat.

Jag är av den åsikten att en misstänkt i ett mordmål kanske skulle behöva en mer erfaren advokat.
Denna har tydligen bara tjänstgjort som advokat i drygt fyra månader.

Så lät det inte, men det sista håller jag med dig om.
Citera
2014-06-22, 19:26
Medlem
Önskar att Minimoi avbröt midsommarhelgen tidigare och kom in i tråden med lite handlingar från tingsrätten.
Vi är fortfarande osäkra vilken av killarna är släppt.
Citera
2014-06-22, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Nemen oj vad oväntat att J*nna skulle säga att hon endast är skyldig till misshandel och vållande. Jag tror till 100% att detta varit planerat. Har flera gånger hört folk som kallat J*ntes flickvän för psykopat och sjuk i huvudet! Detta har alltså vart innan detta mord. Så inte verkar hon vara frisk inte.Hoppas hon får högsta möjliga straffa så blev det ett psyko mindre i Kumla.
Har också hört rykten om att hon är "totalt dum i huvudet" och psykiskt instabil.
Citera
2014-06-22, 19:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Önskar att Minimoi avbröt midsommarhelgen tidigare och kom in i tråden med lite handlingar från tingsrätten.
Vi är fortfarande osäkra vilken av killarna är släppt.
Inte ens minimoi kan få ut något från en stängd domstol.
Citera
2014-06-22, 19:29
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Rent generellt berättar polisen inte mer än den behöver för att få allmänhetens hjälp. Så, ju mer polisen vet, desto mindre berättar den.

Men antag att tidningarna har fått allt om bakfoten, och det är JA som är häktad. Då kan det vara sant det advokaten säger, att han inte känner BO.
Om det är JA som är häktad och alltså inte känner BO blir jag ännu mer snurrig, de hade ju haft ett förhållande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in