• 37 739 online
  • 1 135 278 medlemmar
  • 58 845 412 inlägg
2014-06-19, 09:16
Medlem
Min första tanke var att det handlar om två homofiler speciellt om det är övervåld som använts. Nästa rimliga gissning är att det handlar om två anhöriga, den ena eller båda missbrukare.
Citera
2014-06-19, 09:19
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Min första tanke var att det handlar om två homofiler speciellt om det är övervåld som använts. Nästa rimliga gissning är att det handlar om två anhöriga, den ena eller båda missbrukare.
Oftast när en kvinna mördar en annan så är det antingen svartsjuka över en man eller så handlar det om barn.
Citera
2014-06-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
aftonbladet har uppdaterat med en bild, väster om kumla och på bilden är det en ensam polisbil utanför en röd villa, så du har nog vart på rätt ställe!

Jo, jag tror det jag också, nu när jag har sett bilden, verkar stämma med busshållplatsen utanför och så. Såg även vad jag tror var en civil polisbil i närheten, så vi kan nog sluta oss till att det är i Åbytorp.
Citera
2014-06-19, 09:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Oftast när en kvinna mördar en annan så är det antingen svartsjuka över en man eller så handlar det om barn.

Jag känner inte till särskilt många fall där en kvinna mördat en annan kvinna på grund av svartsjuka. Gör du? Att det handlar om barn känns som det absolut mest vanliga. Talar man om dödligt våld med kvinnliga gärningsmän så är ungefär 80 procent av fallen inom familjen.

Min känsla är inte att vi i det här fallet har att göra med ett barn. Men kanske att det kan vara en mamma – alltså att hon haft ihjäl sin mor.
Citera
2014-06-19, 10:00
Medlem
SandraTheKs avatar
Ett skogsområde i Hällabrottet är avspärrat. Återkommer när jag får veta mer.
Citera
2014-06-19, 10:02
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Tror det handlar om svartsjuka, usch vad tråkigt det skulle vara om det var familjerelaterat så här inpå midsommar.

Tur att bunkern ligger nära iaf.
Citera
2014-06-19, 10:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
En läsare hörde av sig till NA och tipsade om att ni spärrat av en lägenhet i Askersund. Har det någon koppling till mordet?
- Jag vill inte säga något om det, men jag blir inte förvånad av att höra informationen, så kan jag säga.

http://na.se/nyheter/kumla/1.2532762...ivel-ett-mord-
Citera
2014-06-19, 10:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VergeOfInsanity
Jo, jag tror det jag också, nu när jag har sett bilden, verkar stämma med busshållplatsen utanför och så. Såg även vad jag tror var en civil polisbil i närheten, så vi kan nog sluta oss till att det är i Åbytorp.

Var ligger busshållplatsen i Åbytorp?
Citera
2014-06-19, 10:09
Avstängd
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns flera i Åbytorp, men denna verkar vara ändhållplats: https://maps.google.se/maps?q=%C3%85...m&z=13&start=0
Citera
2014-06-19, 10:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Ett skogsområde i Hällabrottet är avspärrat. Återkommer när jag får veta mer.
Var i Hällabrottet?
Citera
2014-06-19, 10:11
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Den ligger nästan direkt till höger när man kommer in i Åbytorp, från Kumlahållet. Ligger en kyrka och en skola där också.
Citera
2014-06-19, 10:11
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Var i Hällabrottet?

Vet inte mer då jag fick info genom facebook, som verkar ligga nere just nu.
Citera