Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 23:02
Medlem
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article45370.ab

30 sekunder in i detta klipp kan vi observera två teckniker (?) som drar en vagn med olika paketerade "paket" i olika storlekar. Detta är vad jag uppfattar i från fyndplatsen. Vad kan det vara ?
Citera
2014-06-22, 23:05
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lina70
Det är JN som är släppt, han har varit på gården utanför Åbytorp efter att han blev släppt

Citat:
Det är iallfall JN som är släppt då det är flera som sett han och pratat med han på gården utanför Åbytorp där han bor!
Och tänker ni lite mer logiskt så står det ju även på AF nu ser jag, han är skäligen misstänkt för skyddande av brottsling, efterson JN och JH bor tillsammans så blir det inte skyddande av brottsling

Citat:
JN har iallfall varit på gården och matat djuren, vilket han fick göra trotts att gården är avspärrad. Han pratade då bla med några grannar och tro mig att grannarna har blivit nerringda av alla reportrar från höger och vänster, dom har slutat svara i telefon tom.

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Trollade du, hörde du i syne, är du mytoman eller umgås du med mytomaner? Ditt nick ligger nu permanent på svarta listan.

Det där är så himla typiskt när det händer något anmärkningsvärt i någon landshåla.
Ju mindre ort desto mer sådana där existenser dyker upp.
En del tycks drivas av mytomani medans andra vill vilseleda av andra skäl...
Citera
2014-06-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asqwe
Kraftig spekulation beträffande händelseförloppet;
JH och JN har avslutat sin relation sedan en tid tillbaka men bor fortfarande tillsammans. JH inleder därefter någon form av relation med JA. De träffas oftast hemma hos JA eftersom JN fortfarande delar bostad med JH.

LL är sedan länge bekant med JA, de har varit ett par men är inte tillsammans. Nya känslor har blossat upp mellan dem och de ligger lågt ett tag.
JA har bestämt sig för att styra av med JH men försök till detta har inte gått så bra eftersom hon reagerat genom att bli hysterisk och aggressiv.
Han fortsätter att inleda relationen med LL.

JH är svartsjuk och lyckas ta reda på hur det ligger till med LL. (läser JA:s sms osv.)
Hon får inte tag på JN på Tisdagkvällen och svartsjuketankarna börjar spinna igång. Hon åker till lägenheten där hon ser LL:s bil.
Bestämmer sig för att vänta tills LL kommer ut, när hon inte gör det bestämmer hon sig för att vänta tills det sker. Det visar sig att LL inte kommer ut, däremot lämnar JA lägenheten på morgonen.
JH beger sig mot lägenheten. JA har inte låst dörren och JH kliver in.
I lägenheten får hon utlopp för all vrede/ilska/hat/svartsjuka hon har byggt upp under natten.

Vad som händer sen vågar jag inte spekulera i..för då kan jag inte sova inatt.

Jag tänker i ungefär samma banor som dig.

Tror dock inte att JH var misstänksam och väntade utanför. Utan tror mer på att hon åkte hem till JA, då hon som förmodad flickvän kanske "bor" hos honom. Och fann LL som kanske spenderat natten där.

De börjar bråka och det slutar med att LL blir bragd om livet. JH får panik och vet ej vad hon ska göra. Hon ringer JN (som tidigare nämnt inte känner LL), och han försöker i denna hemska situation hjälpa/stötta JH och blir på så vis inblandad. Sen om de styckar kroppen tillsammans låter jag vara osagt. Om styckning nu är fallet.

JA kommer hem och upptäcker vad som hänt och ringer och anmäler detta.

Jag har svårt att tro att JA, som ex till LL, skulle hjälpa till att forsla undan henne, även om han är i en relation med JH.
Citera
2014-06-22, 23:08
Medlem
feteprophetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Nej, men det gör henne nödvändigtvis inte till psykopat, vilket du påstår. Vet du ens vad en psykopat är?

Nä men svartsjuka är ju ett ganska vanligt beteende hos psykopater.
Citera
2014-06-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article45370.ab

30 sekunder in i detta klipp kan vi observera två teckniker (?) som drar en vagn med olika paketerade "paket" i olika storlekar. Detta är vad jag uppfattar i från fyndplatsen. Vad kan det vara ?

Det ser ju onekligen ut som att det skulle kunna vara kroppsdelar, om man kollar hur paketen är formade och om man tar i beräkning för hur dem allra flesta styckningar i sånt här sammanhang utförs.
Vet att GW Persson hade nån genomgång för hur det vanligtvis går till när en människa styckas.
Citera
2014-06-22, 23:11
Bannlyst
GM hade hästar. Inte svårt att gissa att hästtransport kan användas för transport av kropp, den är helt täckt osv. Kan man komma till FP med hästtransport? Har GM sådan?
Citera
2014-06-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetepropheten
Nä men svartsjuka är ju ett ganska vanligt beteende hos psykopater.

Även bland andra. Man måste fylla fler kriterier - som sagt - för att kvalificera sig in som psykopat.
Citera
2014-06-22, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Det ser ju onekligen ut som att det skulle kunna vara kroppsdelar, om man kollar hur paketen är formade och om man tar i beräkning för hur dem allra flesta styckningar i sånt här sammanhang utförs.
Vet att GW Persson hade nån genomgång för hur det vanligtvis går till när en människa styckas.
Inte transporteras kroppsdelar på en gammal skraltig bagagekärra.
Citera
2014-06-22, 23:19
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Även bland andra. Man måste fylla fler kriterier - som sagt - för att kvalificera sig in som psykopat.

Tveksam till att en äkta psykopat känner tillräcklig relation till någon för att bli svartsjuk. Däremot kan nog en sociopat bli svartsjuk.

En äkta psykopat kan däremot bli avundsjuk. Men det beror också på vilken sida av dennes värld som objektet för dennes fascination hamnar under. Om objektet är nytt hamnar det i psykopatens "Vill ha" lista, men om objektet redan var i den listan så hamnar det i "Ta tillbaka" lista. En psykopat känner inget för någon utan allt handlar om att skaffa sig själv fördelar. Speciellt fördelar som passar in på dennes självbild.

Som exempel brukar psykopater gärna ignorera eller banna åsikter som inte passar in i "dennes" chat forum, eftersom andra åsikter än dennes egen inte passar in i hans världsbild och slutgiltiga mål.
Senast redigerad av Hull 2014-06-22 kl. 23:24.
Citera
2014-06-22, 23:21
Medlem
feteprophetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jo jag vet. Han både klicka iväg det och tappa bort det jag skrev här på telefon innan jag skrev klart, tänkte tillägga att om man inte känner henne så är det omöjligt att avgöra, kan ju vara svårt nog även om man känner hon. Tänkte fråga om hon var manipulativ, då det om något säger en del.
Citera
2014-06-22, 23:22
Medlem
feteprophetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Tveksam till att en äkta psykopat känner tillräcklig relation till någon för att bli svartsjuk. Däremot kan nog en sociopat bli svartsjuk.

En äkta psykopat kan däremot bli avundsjuk. Men det beror också på vilken sida av dennes värld som objektet för dennes fascination hamnar under. Om objektet är nytt hamnar det i psykopatens "Vill ha" lista, men om objektet redan var i den listan så hamnar det i "Ta tillbaka" lista. En psykopat känner inget för någon utan allt handlar om att skaffa sig själv fördelar. Speciellt fördelar som passar in på dennes självbild.

Som exempel brukar psykopater gärna ignorera eller banna åsikter som inte passar in i "dennes" chat forum, eftersom andra åsikter än dennes egen passar in i hans världsbild och slutgiltiga mål.

En psykopat kan däremot använda svartsjuka som verktyg för att uppnå sitt mål.
Citera
2014-06-22, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte transporteras kroppsdelar på en gammal skraltig bagagekärra.

Inte vet jag.. Händer ju inte så ofta att jag själv transporterar kroppsdelar.
Delade bara med mig av vad jag tyckte att det såg ut som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in