Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Haha, ännu en som lever i filmens värld. Kom ner på jorden nu. Hur många fall från verkligheten har du hört där offret gjutits in i betong??? Däremot brukar folk gömma kroppar ute i skogen.

Det måste gå snabbt för att inte bli upptäckt. Vem tror du är så cool så han gjuter in en död kropp på jobbet med jobbarkompisar och chefen runt omkring??

"Nä, fika ni. Jag ska bara gå ut i gjuteriet ett tag..."
Fyndplatsen av kroppen var ca 1km ifrån JNs jobb, ute i ett stenbrott där dom förmodligen skulle kunna arbeta ostört hela natten, det rör sig inte mycket folk där direkt.
Annars kan man ju undra varför dom kör kroppen ca 4 mil från mordplatsen och sedan dumpar den så nära arbetsplatsen?

Kan ju också vara så att JH kört kroppen dit, för att sedan berätta för och be JN eller JA gjuta den i betong eller göra sig av med den på nått sätt om dom nu inte har något med mordet att göra, och sedan har någon av dom ringt polisen och berättat vad JH har gjort, eftersom dom då vet mordplatsen och fyndplatsen för kroppen så blir de intagna för medhjälp i början tills polisen kunnat bevisa att de inte gjort något.
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swamp.thing
Hahaha

Två passande bilder på GM från bloggen

https://cdn3.cdnme.se/1304504/6-3/pic_5213c5afddf2b318a3559124.jpg
https://cdn3.cdnme.se/1304504/6-3/pic_5213c5b4e087c32175148e47.jpg
Den första bilden föreställer JH:s kompis.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Haha, ännu en som lever i filmens värld. Kom ner på jorden nu. Hur många fall från verkligheten har du hört där offret gjutits in i betong??? Däremot brukar folk gömma kroppar ute i skogen.

Det måste gå snabbt för att inte bli upptäckt. Vem tror du är så cool så han gjuter in en död kropp på jobbet med jobbarkompisar och chefen runt omkring??

"Nä, fika ni. Jag ska bara gå ut i gjuteriet ett tag..."

Hur många fall har du hört talas om där en mycket ung kvinna dödar en annan kvinna och transporterar bort kroppen ifrån mordplatsen, ev. också styckat kroppen. Kom ner på jorden nu, vi har ett sådant fall framför oss nu.
Citera
2014-06-22, 20:03
Medlem
rabarberpinglans avatar
Det kanske är som så att JH har styckat och sedan dumpat kroppen i närheten av Nybetong för att JA och JN arbetar där och på så sätt blir misstänkta ist för henne själv. Blod i JAs lägenhet skulle hon kunna låtit vara kvar för att han ska bli misstänkt.
Citera
2014-06-22, 20:03
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Nånting säger mig att JN inte har hjälpt henne alls. Inte med nån styckning eller transport iaf. Kanske till och med var han som larmade efter att hon bett honom om hjälp.

En erfaren hästtjej har armstyrka som en karl. Jag har vid flertal tillfällen sett hästtjejer knocka storväxta män med bara ett knytnävsslag. Min väninna tog de flesta karlar i armbrytning.
En hästtjej kan göra stor skada med bara nävarna.
Citera
2014-06-22, 20:04
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swamp.thing
Nja men enligt cachad blogg http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:UVNYqLKesH4J:septemberjonna.blogg.s e/2014/january/+&cd=4&hl=sv&ct=clnk&gl=se rör dig sig om något form av kvällsjobb (jobbat till 21 står det i ett inlägg). Servitris? Sjuksköterska?
Inlägget 15/1 ger mig rysningar när man har för livlig fantasi och läser uppskissade scenarion om att hon kommer hem till JA och upptäcker LL där och sen flippar. "Honey I´m home" får mig att associera till en av de läskigaste filmerna enligt mig.
Citera
2014-06-22, 20:05
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, för det är ändå ett ganska snabbt händelseförlopp, allting hände på samma dag. LL dyker inte upp på jobbet på onsdagen, hon hittas samma kväll.

Jag får intrycket av att JA kom hem till lägenheten efter att JH och JN lämnat den, men innan dom hade hunnit städa upp. Dvs, dom var borta och dumpade kroppen samtidigt som JA kom hem.
Nu är det väl inte säkert att JA kom tillbaka till lägenheten.
Han bor ju i Örebro och lägenheten i Askersund använder han nog bara när han är på besök i hemstaden.
Han kan ha varit helt ovetande om vad som hänt och anhölls initialt för att det var hans lägenhet.

Edit.
Har precis fått info att JA numera bor i Askersund på heltid.
Han jobbar inte på Nybetong i Hällabrottet.
Senast redigerad av Malom 2014-06-22 kl. 20:19.
Citera
2014-06-22, 20:34
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
En erfaren hästtjej har armstyrka som en karl. Jag har vid flertal tillfällen sett hästtjejer knocka storväxta män med bara ett knytnävsslag. Min väninna tog de flesta karlar i armbrytning.
En hästtjej kan göra stor skada med bara nävarna.
Ja, bara att mocka en box är ju ett mindre träningspass för en ovan, en erfaren hästmänniska gör det utan blinka.
Citera
2014-06-22, 20:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nu är det väl inte säkert att JA kom tillbaka till lägenheten.
Han bor ju i Örebro och lägenheten i Askersund använder han nog bara när han är på besök i hemstaden.
Han kan ha varit helt ovetande om vad som hänt och anhölls initialt för att det var hans lägenhet.

Edit.
Har precis fått info att JA numera bor i Askersund på heltid.
Han jobbar inte på Nybetong i Hällabrottet.

Var jobbar han då, om han jobbar?
Citera
2014-06-22, 20:38
Medlem
Citat:
Nej, men det gör henne nödvändigtvis inte till psykopat, vilket du påstår. Vet du ens vad en psykopat är?
Om jag vet? har läst både rättspsykiatri,samhällspsykatri , psykiatri 1+2 samt har träffat på endel i mitt liv. Så svar ja!!!
Citera
2014-06-22, 20:50
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var jobbar han då, om han jobbar?
Han har ett helt vanligt jobb som inte har någon anknytning till fallet och är ointressant för tråden.
Citera
2014-06-22, 20:52
Medlem
KiaWs avatar
Uppdaterad sammanfattning inlagd i trådstarten.
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in