Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 19:46
Medlem
lillaHedvigs avatar
Planerat mord eller inte?

De flesta av er har väl följt Veckans brott på svt. Vad säger då polisprofessor GW Persson?

Jo: De flesta mord sker inom familjen eller vänkretsen. Av dessa mord är ett fåtal planerade. De flesta mord sker pga ett bråk som går överstyr. Dvs, avsikten är inte att döda, utan dödandet inträffar därför att bråket går för långt. Man tappar helt enkelt kontrollen över sig själv och sina handlingar.

Dessutom säger polisprofessorn att dessa mördare oftast är helt vanliga människor. Man måste inte vara psykopat för att tappa besinningen och slå en gång för mycket. Eller sticka kniven i nån.

De flesta människor har spärrar som säger att nu räcker det. Men ibland går det för långt. En helt vanlig människa kan plötsligt sitta där och se sig vara en mördare. Något personen i fråga aldrig skulle ha trott om sig själv.
Citera
2014-06-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missingno.
så de hade tänkt gjuta in henne?

Det tror jag dock inte.
Citera
2014-06-22, 19:48
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skulle JH gjort detta själv? Hon kanske tog hjälp av hästarna?

Gården hade ju flera byggnader så insynen kanske inte var så stor om vad som hände där?
Men vänta nu? Mordet skedde väl i JA:s lägenhet?
Ja, visst kan hon väl ha gjort det själv. Hon kan ju ha haft ett gäng timmar på sig.
Citera
2014-06-22, 19:49
Medlem
Citat:
Det tror jag dock inte.
Just därför jag tror att JN inte har något med detta att göra, som betongare borde det väl vara ett av de första man tänker på om man ska gömma en kropp? Och det hade dessutom vart mer säkert att gjuta in den i betong i en grop än att bara slänga ut delarna i skogen om man inte vill att det ska hittas.
Citera
2014-06-22, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon som vet vad JH jobbar med, eller har arbetat med, utbildning?

Nja men enligt cachad blogg http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:UVNYqLKesH4J:septemberjonna.blogg.s e/2014/january/+&cd=4&hl=sv&ct=clnk&gl=se rör dig sig om något form av kvällsjobb (jobbat till 21 står det i ett inlägg). Servitris? Sjuksköterska?
Citera
2014-06-22, 19:55
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Just därför jag tror att JN inte har något med detta att göra, som betongare borde det väl vara ett av de första man tänker på om man ska gömma en kropp? Och det hade dessutom vart mer säkert att gjuta in den i betong i en grop än att bara slänga ut delarna i skogen om man inte vill att det ska hittas.

Haha, ännu en som lever i filmens värld. Kom ner på jorden nu. Hur många fall från verkligheten har du hört där offret gjutits in i betong??? Däremot brukar folk gömma kroppar ute i skogen.

Det måste gå snabbt för att inte bli upptäckt. Vem tror du är så cool så han gjuter in en död kropp på jobbet med jobbarkompisar och chefen runt omkring??

"Nä, fika ni. Jag ska bara gå ut i gjuteriet ett tag..."
Citera
2014-06-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Men vänta nu? Mordet skedde väl i JA:s lägenhet?
Ja, visst kan hon väl ha gjort det själv. Hon kan ju ha haft ett gäng timmar på sig.

Nu har jag visst hamnat i egen skapad irrgång ...gått vilse i terrängen s.a.s.
Citera
2014-06-22, 19:56
Bannlyst
Hahaha

Två passande bilder på GM från bloggen

https://cdn3.cdnme.se/1304504/6-3/pic_5213c5afddf2b318a3559124.jpg
https://cdn3.cdnme.se/1304504/6-3/pic_5213c5b4e087c32175148e47.jpg
Citera
2014-06-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene

Fast bara för att man jobbar med betong så innebär det ju inte att man har fri tillgång till att använda den.
Citera
2014-06-22, 19:58
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Haha, ännu en som lever i filmens värld. Kom ner på jorden nu. Hur många fall från verkligheten har du hört där offret gjutits in i betong??? Däremot brukar folk gömma kroppar ute i skogen.

Det måste gå snabbt för att inte bli upptäckt. Vem tror du är så cool så han gjuter in en död kropp på jobbet med jobbarkompisar och chefen runt omkring??

"Nä, fika ni. Jag ska bara gå ut i gjuteriet ett tag..."

Från en som inte har en aning själv. Rätt underhållande.
Citera
2014-06-22, 19:59
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Nu har jag visst hamnat i egen skapad irrgång ...gått vilse i terrängen s.a.s.
Det är lätt hänt!
Citera
2014-06-22, 19:59
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swamp.thing
Hahaha

Två passande bilder på GM från bloggen

https://cdn3.cdnme.se/1304504/6-3/pic_5213c5afddf2b318a3559124.jpg
https://cdn3.cdnme.se/1304504/6-3/pic_5213c5b4e087c32175148e47.jpg

Ja det är rätt olustigt också att BO har motsvarande bilder och inlägg som matchar ett offer. Det går inte att vända på det så det är faktiskt intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in