Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 20:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Han har ett helt vanligt jobb som inte har någon anknytning till fallet och är ointressant för tråden.

Du avgör inte vad som är av intresse för andra personer. Absolut är sysselsättningen av intresse för mig och troligen alla andra som är seriöst intresserade av fallet och som dessutom har förmågan att använda sin hjärna fullt ut.
Citera
2014-06-22, 20:57
Citat:
Nu är det väl inte säkert att JA kom tillbaka till lägenheten.
Han bor ju i Örebro och lägenheten i Askersund använder han nog bara när han är på besök i hemstaden.
Han kan ha varit helt ovetande om vad som hänt och anhölls initialt för att det var hans lägenhet.

Edit.
Har precis fått info att JA numera bor i Askersund på heltid.
Han jobbar inte på Nybetong i Hällabrottet.
Då bör han ju ha kommit till lght:en i Askersund direkt efter jobbet, och då ev upptäckt ngt makabert i sin lägenhet. Stämmer med tidigare teori. Anhölls sannolikt för att det var hans lägenhet, ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Om jag vet? har läst både rättspsykiatri,samhällspsykatri , psykiatri 1+2 samt har träffat på endel i mitt liv. Så svar ja!!!

Så du tror att du kan svaret bara för att du läst fyra kurser på gymnasiet? Det gör dig inte till en kännare direkt.
Citera
Medlem
quieenies avatar
Skulle inte förvåna mig om det hade något med midsommarfirande att göra.Kanske gick upp för JH att JN och JA skulle fira midsommar med LL.För att avstyra det på något vis genom att konfrontera LL söker JH upp LL.Stämmer det att LL är kaxig,tog kanske JH:s temprament över,och medelst sin muskelkraft så tog hon LL avdaga.
Hade jag suttit i den situationen,att bli övergiven av två av mina(kanske ex ligg) lagom till en av årets stora helger till förmån för en annan vacker kvinna,hade jag blivit rabiat.Om än inte skyldig till mord.

När det hemska är ett de facto,ringer hon eller SMS:ar till JN för att få hjälp eller moraliskt stöd.Som sedan SMS:ar JA,för att i sin tur få stöd av någon som inte har flippat ur.

Ett litet spekulationsbidrag.
Citera
2014-06-22, 21:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då bör han ju ha kommit till lght:en i Askersund direkt efter jobbet, och då ev upptäckt ngt makabert i sin lägenhet. Stämmer med tidigare teori. Anhölls sannolikt för att det var hans lägenhet, ja.

Varför bör han ha kommit direkt till lägenheten efter jobbet? Malom säger att arbetet är ointressant, därför får vi inte veta var han jobbar, när han jobbar och vad han jobbar med. Därför kan vi inte dra några slutsatser.
Citera
2014-06-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du avgör inte vad som är av intresse för andra personer. Absolut är sysselsättningen av intresse för mig och troligen alla andra som är seriöst intresserade av fallet och som dessutom har förmågan att använda sin hjärna fullt ut.
Vad har hans arbete med saken att göra? det hände i hans lägenhet när han själv var på jobbet, så vad har då hans sysselsättning med det att göra?
Citera
2014-06-22, 21:03
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Nej, jag avgör inte vad du är intresserad av.

Däremot avgör jag vilken information jag lämnar ut.
Hans arbetsplats saknar relevans för fallet och är därför onödig information.
Citera
2014-06-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Så du tror att du kan svaret bara för att du läst fyra kurser på gymnasiet? Det gör dig inte till en kännare direkt.

Gymnasiet? Nej, du om nån verkar inte vara en människokännare i alla fall med tanke på att du inte vet något om mig, vad jag jobbar/jobbat med bland annat? Jag är ingen snorunge så vid 27 års åldern har man hunnit med en del. Och dessutom vet jag vem jonna är sen tidigare då min syster känner henne. Vet nog mer än du tror.
Citera
2014-06-22, 21:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, jag avgör inte vad du är intresserad av.

Däremot avgör jag vilken information jag lämnar ut.
Hans arbetsplats saknar relevans för fallet och är därför onödig information.

Ja du tycker så, vi vet det. Men om du använder din hjärncell maximalt så inser du kanske att det är relevant information i tråden vad JA jobbar med, var och när han jobbar. Dels för att reda ut tidsförhållanden, t ex. när han tidigast kan ha varit hemma efter jobbet. Hans yrkeskunnande är relevant ur flera aspekter, men jag tänker inte ödsla tid på dig, din hjärncell är troligen inte mottaglig för mer information, bortkastad tid.
Citera
2014-06-22, 21:12
Medlem
Konservativ-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
"Känner" jag dig rätt så har du redan rotat fram det du söker
annars;https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=j*nna+henningss*n (*=o,o)

Jag följde länken och såg den första bilden (efter att ha ersatt * med o):

http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xpf1/t51.2885-15/1173076_422439004548192_423341396_a.jpg

Det står att den är uppladdad för två dagar sedan. Antingen visar bilden en annan kvinna eller så stämmer inte uppgiften att den är uppladdad i fredags.
Citera
2014-06-22, 21:15
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Någon som vet vad JH jobbar med, eller har arbetat med, utbildning?

Vill minnas att jag såg ett inlägg på hennes blogg, där hon jobbade i en grillkiosk.
Gissar att hon har ett hyfsat betyg i gymnasiesvenska, då hon utrycker sig väl i skrift och
interpunkterar tämligen korrekt.
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-22 kl. 21:24.
Citera
2014-06-22, 21:19
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Hur många fall har du hört talas om där en mycket ung kvinna dödar en annan kvinna och transporterar bort kroppen ifrån mordplatsen, ev. också styckat kroppen. Kom ner på jorden nu, vi har ett sådant fall framför oss nu.

Det är en jävla skillnad på att stycka en kropp i desperation och att kyligt åka till jobbet och gjuta in den i en betongklump - som sen ska gömmas undan. Det första är mycket ovanligt, men det andra har aldrig hänt mer än i någon gangsterfilm. Nej, kom igen nu OY!
Senast redigerad av lillaHedvig 2014-06-22 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in