2014-06-21, 21:24
Bannlyst
Hur mycket har detta uppmärksammat i sociala medier som Twitter. Feministerna måste väl gå i taket nu??
Citera
2014-06-21, 21:50
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är det verkligen inte.
Men TS bygger hela sitt argument på att det är islams fel. Man framstår rätt dum om man belyser ett problem man inte kan ett jota om. I synnerhet med den utgångspunkten tråden har. Jag är dock inte förvånad.
Om det förekommer i en mängd länder med islam som huvudreligion är det inte konstigt att man drar kopplingen att det är där problemet ligger. När dessutom inget muslimskt land har någon jämställdhet att tala om så blir övertygelsen större.
Citera
2014-06-21, 21:59
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag är uppväxt i omklädningsrummen i fotbollen så jag har ett bra immunförsvar mot sånt
Du kanske missade debatten om "frugårmanskylten"?
Vad jag menar är att feministrörelsen(även om den inte är homogen och alla har samma syn på allt)
har en tendens att skjuta mygg med atomvapen, man fokuserar många gånger på petitesser och ickefrågor.
När det gäller frågor som könsstympning, hedersvåld/mord, våldtäkter i hemmet, slöja som tvång rädslan för att skilja sig osv skulle feminister som har en gräddfil in i riksdagen och mediehusen göra en enorm skillnad.

Nu brukar den som yttrar sig negativt om dessa saker ganska snabbt utpekas som rasist och med tanke på att många feminister även är uttalade vänster och antirasister är man livrädda att kritisera i dessa frågorna.
Ett problem som ingen hör ser eller pratar om åtgärdas sällan, vem skall ta kampen för alla invandrarflickor om feminister, politiker och media inte bara håller tyst utan även skriker rasist när någon vågar yttra sig?

Och tro mig mörkertalet är inte det stora problemet, när vi slår larm i vården händer i princip ingenting...våra myndigheter är nog feminister för dom saknar helt stake.

"Rasist", nja...åtminstone frågan om hedersvåld är ju rejält uppmärksammad numera. Dock var den inte det för några år sedan, och de som försökte ta upp den fick ibland höra att det inte fanns något sådant problem. Numera har vi ju t.ex föreningen "Glöm aldrig Pela och Fadime", så nog har det hänt en del ändå. Men absolut inte tillräckligt!

Frid!
Citera
2014-06-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Suck, nej det är inte samma sak. Vi har alltså tack vare feminismen fått upp ögonen för könsstympning, vi har till och med långa fängelsestraff för detta. Det är var feminismen har gjort för att ta hand om problemet än så länge. Men tydligen är det just feministernas fel att det sker ändå.

Jag ser gärna en bra källa till att vi fått upp ögonen för detta tack vare feminismen.

Från vad jag sett är det sjukvården som signalerat om detta.

feministerna tiger och samtycker.
Citera
2014-06-21, 22:06
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Om det förekommer i en mängd länder med islam som huvudreligion är det inte konstigt att man drar kopplingen att det är där problemet ligger. När dessutom inget muslimskt land har någon jämställdhet att tala om så blir övertygelsen större.

Vilket land då, Somalia? Jag skulle säga att det förekommer minst lika mycket, om inte mer, i afrikanska länder med kristendomen som huvudreligion. Poängen är att det inte handlar om religion, utan om stamkulturella traditioner.

Citat:
"Det är inte en islamisk praxis. Kvinnlig omskärelse är en sedvänja som inte går att förknippa med en viss religion eller kultur. I Afrika och Mellanöstern utförs det av muslimer, koptiska kristna, olika ursprungsbefolkningar, protestanter och katoliker, för att nämna några."

http://www.gambiagrupperna.org/node/1489

Det förekommer till och med bland kristna i Sydamerika. Det är uppenbart att det inte är kvinnlig könsstympning ni bryr er om. Det är islam och återigen islam det ska handla om vilket märks tydligt i denna tråd som redan har en bestämd agenda.

Att feminister inte bryr sig om problemet finns bara i er fantasivärld. Det är tvärtom en av kärnfrågorna hos kvinnorättsorganisationerna. Här kan du läsa mer om det på FI:s egna hemsida:

http://feministisktinitiativ.se/politik/vald-mot-kvinnor/konsstympning/
Senast redigerad av -DaRude- 2014-06-21 kl. 22:09.
Citera
2014-06-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Att de som yttrar sig negativt om dessa saker ibland utpekas som rasister beror nog snarare på att deras "kamp" för invandrarflickor ofta visar sig innefatta åtgärder för att inte släppa in dessa människor i landet.

Självklart skall man inte släppa in människor i civiliserade länder, som trotsar lagar etc och bibehåller en sådan helt fruktansvärd syn på kvinnor och deras sexualitet.
tystnaden från rättssamhälle, politiker och feminister, ja alla är vad som gör att detta får fortgå.

Nåväl, feministerna bryr sig inte ett jota utan tar gärna hit fler män från regioner som bibehåller detta svineri, bara männen inte är vita, det är där och bara där kampen står.
Citera
2014-06-21, 22:12
Medlem
Citat:

Det förekommer till och med bland kristna i Sydamerika. Det är uppenbart att det inte är kvinnlig könsstympning ni bryr er om. Det är islam och återigen islam det ska handla om vilket märks tydligt i denna tråd som redan har en bestämd agenda.

Islam är ju i princip helt oförenlig med en civiliserad demokrati. Det är ren empiri och behöver inte diskuteras i tråden.
Detta handlar om att vi har en massa människor och familjer här, som inte är i närheten av att kunna bete sig humant och civiliserat ens mot sina egna döttrar.
Kasta ut slöddret, men behåll döttrarna och lägg alla resurser på att ge dom en så ok tillvaro som möjligt.
Citera
2014-06-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubakrisen
Hur mycket har detta uppmärksammat i sociala medier som Twitter. Feministerna måste väl gå i taket nu??

Svenska feminister har fullt upp med att ondgöra sig över att en kvinna kände sig trängd, när hon blev omcyklad av en vit man.
Citera
2014-06-21, 22:14
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag ser gärna en bra källa till att vi fått upp ögonen för detta tack vare feminismen.

Från vad jag sett är det sjukvården som signalerat om detta.

feministerna tiger och samtycker.

Nej, de tiger och samtycker inte. Men det enda som är förenligt med er agenda är att de felaktigt pekar ut en syndabock så att ni kan bedriva er politik så optimalt som möjligt.
Citera
2014-06-21, 22:16
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Islam är ju i princip helt oförenlig med en civiliserad demokrati. Det är ren empiri och behöver inte diskuteras i tråden.
Detta handlar om att vi har en massa människor och familjer här, som inte är i närheten av att kunna bete sig humant och civiliserat ens mot sina egna döttrar.
Kasta ut slöddret, men behåll döttrarna och lägg alla resurser på att ge dom en så ok tillvaro som möjligt.

Ja, men är du helt bränd? Kvinnlig könsstympning, SOM TRÅDEN AVHANDLAR, handlar ju inte om islam så då kan du ju ta den allmänna diskussionen någon annanstans.
Citera
2014-06-21, 22:19
Medlem
Citat:
Nej, de tiger och samtycker inte. Men det enda som är förenligt med er agenda är att de felaktigt pekar ut en syndabock så att ni kan bedriva er politik så optimalt som möjligt.

Vilka djävla ni?

Om dom inte tiger, varför är inte hela djävla rapport ikväll fyllt av ursinnigt gråtande feminister med schyman i spetsen, som kräver krafttag mot svåra livsskadande stympningar av barn i detta land?
Citera
2014-06-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ja, men är du helt bränd? Kvinnlig könsstympning, SOM TRÅDEN AVHANDLAR, handlar ju inte om islam så då kan du ju ta den allmänna diskussionen någon annanstans.

Det är inte jag som gjort om tråden till att handla om någon skitreligion, det tenderar dyka upp ändå.
Om du läser och kanske t.o.m. förstår vad jag skrivit, så är det just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in