2014-06-22, 02:16
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Kvinnors fittor tillhör kvinnan men i många delar av världen bestämmer män över hur fittan skall se ut, hur den skall knullas, när den skall knullas och hur ofta den skall knullas.
Och i de här fallen så vill man också ta bort kvinnors njutning genom att ta bort klitoris vilket visar att vissa män tror att kvinnor endast kan få orgasm via klitoris.
Det finns många andra njutningspunkter i lilla pullan.
Låt oss kvinnor ha våra fittor ifred.
Det är sjukt i hela världen.
Så länge en man inte förstår att kvinnan är en egen individ som andas utan hans lungor så kommer det att vara problem.
Vi skall komplettera varandra. Inte äga någons könsdelar eller sexualitet.
Sluta skylla på svenska män då, ditt jävla as. Könsstympning är inget "vita kränkta män" sysslar med.
Citera
2014-06-22, 02:20
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Det finns inget meningslöst skit i feministernas uttalanden.
Vad gör du åt det problemet då?
Sitter du endast här inne och gapar om feministerna.
Är det inte könsstympningen du skall gapa om?
Det är ju inte feministerna som stympar flickorna.
Vad hjälper du dom genom att gråta över feministerna?
Vad skriker du för meningsfulla saker då?
Och medans utomeuropeiska invandrare stympar sina döttrar så klagar ni på "vita kränkta män".
Citera
2014-06-22, 02:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Sluta skylla på svenska män då, ditt jävla as. Könsstympning är inget "vita kränkta män" sysslar med.

Skyller aldrig på den svenske mannen. VART ser du det?
Vad kan du bidra med då för att få slut på könsstympningen mer än att bidra med ditt jävla as snack?
Det är kvinnor som stympar sina döttrar.
Vad har du för intelligent svar och lösning på detta?
Citera
2014-06-22, 02:25
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Konstig tråd. Tråden är full av de som har hittat ett svepskäl till att stoppa invandringen.
Om de skickas hem till sina hemländer, då skulle alltså problemet vara löst?

Det här skedde på en religös friskola. Borde vi inte fundera på vad friskolor och
i synnerhet religösa har att göra. Det är skolplikt till 16 år. Och skolor betalas av
skattemedel. Borde vi inte fundera om friskolor skulle läggas ned?. Åtminstone
för barn som har skolplikt och är tvingade att gå i skola
Nu är det knappast så att könsstympningen skedde på skolan eller är sanktionerad av skolan, dom flesta övergreppen har säkert skett på semester i gamla hemlandet även om det inte alls är omöjligt att det numera sker även här i Sverige.
Sen har omskärelsen inget med religion att göra även om många av dom som sysslar med det är troende.
Hade denna skolan inte existerat hade barnen varit spridda över kommunens övriga skolor men antalet omskurna barn hade varit detsamma.
Så att stänga skolan är ingen lösning på problemet.
Det kan säkert finnas folk som vill använda detta som ett skäl att stoppa invandringen, finn kanske även folk som vill använda det som ett skäl att stoppa friskolor...
Citera
2014-06-22, 02:28
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Behöver du verkligen inte tacka för.

1. vänd på steken och tänk in dig i situationen att du var invadnrare med vår kultur till muslimskt land, hade du velat att muslimsk politiskt ideologi hade gått in och starkt kritiserat västerländska mäns beteende i något..vad det nu kan vara. kanske västerländska mäns klädsel, sexuella beteende eller något annat.

I tråden Svenska "familjer" föder slampor kritiserar du väldigt starkt invandrares kultur.
Citera
2014-06-22, 02:30
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
.
Jag har till och med varit med om en flykting från Somalia som blivit stympad och hade jätteproblem med sitt underliv men som ändå frågade socialen om hon kunde få ta med sig sin dotter hem och utföra det med pengar som hjälp från sosialen. Socialen anmälde kvinnan och tog barnet ifrån henne.
Jag frågade kvinnan hur i helvetet hon kunde ens tänka tanken att vilja utsätta sin egen dotter för samma sak?
Hon kallade mig RASIST. Jaha! OCH Du är fortfarandeen komplett galen kvinna och vidrig mot ditt eget barn. Då kan du gärna få kalla mig rasist sa jag.
goran744! Ta ett djupt andetag, varva ner och läs mitt inlägg i lugn och ro.

Lider med dig. Uppriktigt.

Jag är övertygad om att flertalet antifeminister här står på din sida i detta. Jag är också övertygad om att desamma förstår komplexiteten i det du beskriver.

Ingen här är speciellt förtjusta i mediadrevet, så där delar vi din uppfattning.

Men många upplever F! som en del av mediaetablissemanget då bägge i nåt slags samförstånd bedriver klappjakt på cis-män av anledningar som jag inte vill fördjupa mig i att spekulera om. Det handlar dock om makt och att framställa sig som högrestående.

Att hetsa mot skitsaker som tjejpizza, vita män på cykelbanan, män som sitter med benen isär, bikiniannonser mm bidrar inte till ett konstruktivt klimat.
Att se "feminister" dödshata cis-män (och 8-åriga pojkar) mm på twitter gör ingen glad. Var finns det konstruktiva i det?

Jag tror inte F! skulle anklagas för att vara rasister om de kritiserade könsstympningen. Kulturrelaterat våld har ju tidigare diskuterats, t ex s k hedersmord.
Skulle de anklagas för rasism? Bara bra, för då kan de ta den fajten och säkerligen vinna den för det är inte frågan om rasism. Sverige skulle bara må bra av att debattera invandringen. Det gör man i andra länder. Allt har en fram- och en baksida och man måste kunna prata om det.

För att återgå till ditt exempel: Kärringen hade bara rasistkortet att ta till (i sin situation som för henne säkert var pressande) - varför ge henne ett kort hon kan spela ut. Kände hon sig utsatt för rasism? Det är hennes problem, jag anser dock att dotterns problem är värre!
Citera
2014-06-22, 02:32
Medlem
Citat:
Det finns inget meningslöst skit i feministernas uttalanden.

Det finns enbart meningslös skit i feministernas uttalanden.

Citat:
Vad gör du åt det problemet då?

Varför ska jag göra något!?
Det är inte jag som hävdar att jag kämpar mot kvinnoförtryck och för kvinnliga rättigheter.

Citat:
Sitter du endast här inne och gapar om feministerna.

Nej, jag gör mycket annat också.
What's your point?

Citat:
Är det inte könsstympningen du skall gapa om?

Nej, varför ska jag det?
Feministerna borde göra det, eftersom de hävdar att de kämpar mot exakt sådana problem.

Citat:
Det är ju inte feministerna som stympar flickorna.

Det stämmer. Har du sett att någon hävdat det?!

Citat:
Vad hjälper du dom genom att gråta över feministerna?

Jag gråter inte. Jag ifrågasätter feministernas tystnad i den här frågan.

Citat:
Vad skriker du för meningsfulla saker då?

Jag har inte för vana att skrika om saker, så varför skulle jag det nu?

Ingen av dina frågor har någonsomhelst relevans!

Svara på frågorna jag ställt dig istället, eller har du inga svar?
Citera
2014-06-22, 02:32
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
I och med ditt stöd för svensk feminism så gör du det, jo.

Citat:
Vad kan du bidra med då för att få slut på könsstympningen mer än att bidra med ditt jävla as snack?
Trådens ämne är varför ni feminister skyller alla problem på vita CIS män.
Har du någon lösning på problemet, annat än att hetsa mot "vita kränkta män"?
Hade ni hetsat på samma sätt mot araber eller afrikaner som ni gör mot vita män så hade ni åkt på stryk för längesedan, det är därför ni inte vågat rikta det minsta kritik mot dessa grupper i denna frågan, dem är inte lika toleranta som den vite kränkte mannen.
Flytta till mellanöstern eller Afrika om du tycker icke-vita män är så mycket bättre och mer jämställda än vita män.
Citera
2014-06-22, 02:35
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
( för de som är nyfikna: http://sv.wikipedia.org/wiki/Islamisk_feminism)
Svensk feminism jobbar med de frågor som gäller specifikt för vår kultur och samhälle enligt de teorier som för stunden är den övergripande, hos oss är det just nu likhetsfeminism, inom islamsk feminism är det inte den synen som gäller, vilket svenska feminister försöker respektera.

Finns också många kristna feminister (i alltifrån amerikanska sydstaterna och Mellanöstern till djupaste Afrika) som förespråkar särartsfeminism istället för likhetsfeminism. Detta ska också respekteras.

Jag sympatiserar med särartsfeminismen.
Citera
2014-06-22, 02:38
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Behöver du verkligen inte tacka för.

1. vänd på steken och tänk in dig i situationen att du var invadnrare med vår kultur till muslimskt land, hade du velat att muslimsk politiskt ideologi hade gått in och starkt kritiserat västerländska mäns beteende i något..vad det nu kan vara. kanske västerländska mäns klädsel, sexuella beteende eller något annat.
Välkommen till verkligheten, det är precis så det går till i omvärlden, man tar seden dit man kommer.
Kritiserar västerländska mäns beteende etc. är ju precis vad du kritiserar, så du kan ju lika gärna kritisera muslimska mäns beteende, men så är du ju en äcklig hycklare också, så detta gör du inte.
Citera
2014-06-22, 02:40
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ja det är nästan uteslutande kvinnor som könsstympar flickorna, det brukar vara mamman som tar med flickan till en kvinna som utför övergreppen.
Men mannen(pappan) har lika stor del i det...tror du att en kvinna skulle könsstympa sin dotter mot sin mans vilja?
I kulturer där könstympning förekommer ses kvinnor som handelsvara och ägodelar som man kan våldta, misshandla och även stena till döds...tror du dessa kvinnor skulle begå övergreppen mot mannens vilja?
Citera
2014-06-22, 06:51
Medlem
FI är och förblir ett parti för unga rebelliska vita storstadskvinnor, svensk feminism har aldrig lagt någon större vikt på invandrarkvinnors kulturella problematik. Så förvänta er inte att de skulle tända facklorna i en fråga dom denna, det finns inget som gynnar dem med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in