2014-06-16, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Vilken inspiration det var att läsa ditt inlägg hur hittar man dina gamla inlägg?

Borde gå att söka på mitt nick för att säkert hitta en uppsjö av mer eller mindre "tragiska" inlägg. Det har jag nog inte riktigt mage för att göra ännu Men troligen ligger mina inlägg utspridda under diverse bortglömda konton så säkert svårt att få en bra sammanställning.
Citera
2014-06-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Efter högskoletiderna blev jag mer och mer ensam. Jag hade förvisso ett helt ok jobb, men vännerna skaffade relationer, flyttade ihop och jag blev mer och mer ensam. När jag var ~26 bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv. Hade aldrig haft tjej så var *helt* oerfaren.....

Gratulerar! Men kan du någon gång känna att "tänk om vändning kommit 10 år tidigare..." eller känner du mest att du är väldigt nöjd med hur livet vänt och mest blickar framåt idag?
Citera
2014-06-16, 16:34
Medlem
Jag har en deppig jävla dag idag...

Fan, när jag läser detta, så är det ju lättare att vara en fet person än en ensam person, då vet man ju iaf vart man ska börja, med promenader och motion... nu... har man ju inte en jävla aning!
Citera
2014-06-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Gratulerar! Men kan du någon gång känna att "tänk om vändning kommit 10 år tidigare..." eller känner du mest att du är väldigt nöjd med hur livet vänt och mest blickar framåt idag?

Jag tror det är mänskligt att drömma om det som man inte har eller haft så javisst ångrar jag att jag inte tog tag i det tidigare. Men idag har jag ingen längtan till sånt, jag har inget att vinna på att försöka uppleva något som tillhörde tonåren. Mina visioner och drömmar är idag med min familj uteslutande i fokus. Jag är lycklig när de är lyckliga och vice versa.

Kan tillägga att jag är otroligt glad för att jag inte stannade med första bästa tjejen som fattade mig tycke, utan att jag tog mig tiden (2 år) att komma fram till hur *jag* ser på relationer och vad *jag* tycker är viktigt. Har ändå den (romantiska) inställningen att relationen med den man bildar familj med ska vara hela ens liv.
Senast redigerad av allan78 2014-06-16 kl. 18:24.
Citera
2014-06-17, 00:43
Medlem
För oss ensamma jävlar som kan behöva bryta trenden, så är jag tillgänglig för fika från fredag till och med måndag. Kan behöva träffa lite nytt folk och nu har jag lite dötid. Trettio år, trevlig jävel, kommer överens med dom flesta, introvert utan att vara socialt handikappad, rak men öppensinnad. Skicka ett PM.

Plats: Lund med omnejd.

Fega inte
Citera
2014-06-17, 13:41
Medlem
S-bockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Efter högskoletiderna blev jag mer och mer ensam. Jag hade förvisso ett helt ok jobb, men vännerna skaffade relationer, flyttade ihop och jag blev mer och mer ensam. När jag var ~26 bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv. Hade aldrig haft tjej så var *helt* oerfaren.

Började nätdejta. Spraydate hette sidan, vet inte om den finns kvar. Använde även Match, men där gick det inte lika bra. Började systematiskt träffa så många tjejer som möjligt för att få så mycket erfarenhet som möjligt (och menar då inte ligga, utan mer erfarenhet av att vara *kring* tjejer). Profilen finslipades, vad jag skrev i meddelanden mm. Visste att om jag skickade meddelanden till 10 tjejer så fick jag svar från kanske 5, varav 1 ledde till träff. Ungefär 2-3 veckor mellan första meddelandet till första dejten, ville ha 1-2 dejter i veckan helst så behövde mao skicka meddelanden till 10-20 nya tjejer i veckan. Ibland skrev tjejer till mig, men inte så jättevanligt. I efterhand låter det här helt maniskt, men det var verkligen så jag tänkte, att jag behövde ha min "pipe" av meddelanden för att jag inte skulle få dejttorka om några veckor. Hade en "träffprocent" på mina första meddelanden som sagt på ca 50%, vilket vad jag förstått är ganska högt och här jag nog inget konkret tips. Dock så skrev jag aldrig till uppenbara partyprinsessor eller bekräftelseprofiler, det såg jag igenom ganska snabbt. Bara "vanliga" tjejer om man kan säga så. Nyregistrerade tjejer var också mycket mer benägna att svara, troligen för att man får så mycket skit i sin inkorg som tjej att man till slut ledsnar.

I början måste dejterna varit en katastrof från tjejerna synvinkel, min oerfarenhet mm måste ha glänst igenom för det blev aldrig andradejter. Men jag körde på och första dejter började bli andradejter som började bli kortare relationer. Blev dumpad, dumpade. Komprimerade ihop 10 år av ett normalt dejtingliv på ca 2 år. Med bättre självförtroende var jag även ute en hel del själv och fick napp på krog.

Efter 2 år (ca 28 år) började en bild forma sig för hur min drömtjej var: Högutbildad, snäll, trivs med sitt jobb, mogen. Lite som mig själv, med viss reservation för mogen. Och i samma veva ungefär fick jag ett meddelande av en tjej. Högutbildad, snäll, trivs med sitt jobb, mogen.

Vi bor idag i villa i en av de finaste orterna i Stockholm. Två barn, stabil ekonomi.

I samma veva som vår relation blev stabil hittade jag även tillbaka till de gamla vännerna. Middagarna med vännerna har nu på senare tid ersatts av middagar med vännerna och barnen. Barnen leker, de vuxna pratar skit.

Ingen känner till mitt gamla "förflutna". Mina vänner tror jag hade en casanova-period, jag slinker in en och en annan vit lögn för att bibehålla den illusionen. Min sambo likaså (vilket hon jobbigt/ironiskt nog haft lite komplex för). Någon gång kanske jag berättar, men vad spelar det för roll nu?

Ibland går jag in i denna tråd för att kunna blicka tillbaka på den jag var, för väldigt många inlägg i denna tråd hade lika gärna jag ha skrivit.

Det enda tips jag kan ge är: ingenting kommer av sig själv, du måste vilja och du måste jobba för det. Det kommer inte ta en vecka, det kan ta år, men fortsätt kämpa så släpper det till slut. Tänk inte att jag ska börja nästa vecka, nästa månad. Ta tag i det nu. Ju tidigare du börjar, desto snabbare når du ditt mål.

Det här var riktigt bra! Nu får jag hoppet tillbaka. Det här är precis min plan också. Har kommit till steget att ha korta relationer 3-6 månader nu. Skillnaden är dock att jag är 50 år gammal, så räknar med att bilda familj först i 70-årsåldern.
Citera
2014-06-17, 16:17
Medlem
Lite annan approach men fuck it, varför inte?

Jag är en rätt trevlig person som känner att jag vill dela med mig av min energi. Typ.
Får ofta höra att jag är bra på att lyssna, och jag lyssnar gärna på dig och ger dig råd i den mån jag kan.

Just nu är mitt personliga bagage rätt lätt och jag känner att jag orkar bära ytterligare.
Vet bara inte riktigt vart jag ska vända mig så testar här.

PM:a mig om någon är intresserad av att surra lite, kanske dela med sig av något jobbigt, spela något, eller bara prata?

Lovar att jag är mindre obehaglig än mitt inlägg
Citera
2014-06-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eRRor
För oss ensamma jävlar som kan behöva bryta trenden, så är jag tillgänglig för fika från fredag till och med måndag. Kan behöva träffa lite nytt folk och nu har jag lite dötid. Trettio år, trevlig jävel, kommer överens med dom flesta, introvert utan att vara socialt handikappad, rak men öppensinnad. Skicka ett PM.

Plats: Lund med omnejd.

Fega inte

Vi är två som ska ses på på fika, lördag eftermiddag, om fler vill hänga med så skicka ett PM. Ju fler desto roligare.
Citera
2014-06-19, 10:55
Medlem
Skulle aldrig våga träffa någon från internet
Citera
2014-06-19, 11:22
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratatah
Skulle aldrig våga träffa någon från internet

Om det sker offentligt då?