Citat:
Ursprungligen postat av
fuckedupseriously2
Jag gick in för att bara fixa ligg och strunta i med vem så länge jag var attraherad. Byggde inte upp förväntningar. När jag misslyckades gick jag på nästa. Krävdes en hel månads nätdejting på heltid innan det lossnade. Jag var nära att ge upp flera gånger och mådde oerhört dåligt eftersom jag aldrig någon gång lyckats och kunde inte veta säkert om det gick.
Men även om jag ställt in mig på oseriös dejting lyckades en tjej få mig att bli lite mer seriös även om vi hade action andra gången vi sågs.
Tanken var att dejta många, många oseriöst...
Det var precis min taktik när jag till slut för ca 5 år sedan bestämde mig för att ta tag i min (totala) ensamhet. Eftersom jag var närmare 30 utan någon som helst erfarenhet så fattade tom jag att det skulle vara en enorm uppförsbacke. Men jag gav mig fan på att lösa problemet och började nätdejta utan dess like. Det tog kanske ett kvartal innan det började släppa och jag fick till dejter och jag struntade egentligen helt i vem jag träffade, bara det var någon att få erfarenhet av. 15 år av dejtningskunskap på 3 månader. Kan få rysningar när jag nu tänker på hur jag "var" i början av denna period på dejterna.
Men det gav utdelning. Många många dejter senare med lite olika pauser hittade jag min tjej. På 5 år gick jag från att vara totalt ensam i en sunkig lägenhet med ok-men-inget-speciellt jobb, till att att bli sambo, skaffa barn, köpa drömvilla och vara med att starta ett företag vars delägarskap gör att jag kan jobba med exakt det jag vill, inget annat, och samtidigt ha en chans att bli ekonomiskt oberoende om allt fortsätter bra.