2014-06-19, 18:37
Medlem
Ja eller så kan det vara nån som är jävligt schysst, trevlig eller rolig.

Vem som helst på stan kan ju potentiellt vara gängmedlem, psykopat med kniv eller våldtäktsman men man kan ju inte stänga in sig för det.
Citera
2014-06-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratatah
Skulle aldrig våga träffa någon från internet

Inte jag heller

Vad ska ni hitta på i Midsommar??
Jag ska vara själv och för en gångs skull känns det OK, Ska pyssla med massa annat.
Citera
2014-06-19, 18:59
Medlem
Vad ska hända? Om personen verkar knäpp så kan man tacka för sig och åka hem igen.
Citera
2014-06-19, 19:06
Nu fick jag syn på denna tråd.. Den var verkligen som gjord för mig..
Så här ligger det till: Som 16åring flyttade jag med hela familjen utomlands. För ett år sen kom jag tillbaka till Sverige. Ensam. Efter att ha bott utomlands i 15år. Bor i min gamla hemstad Katrineholm i Södermanland. Nu är jag 32år gammal..
Hade en tjej därifrån som jag var ihop med i 4år men det tog slut när jag flyttade hit..
Liksom, jag har ju gamla vänner här som jag gick i skolan med, men dom har ju sina familjer. Så dom umgås man inte så mycket med.
Har ett bra jobb, god ekonomi, varken dricker eller röker, och ser väl rätt så bra ut. Är jävligt social och rolig. Mina närmsta vänner älskar mig - dom som bor utomlands och dom som bor här. Det är absolut inget fel med mig eller något..
Hur fan ska jag träffa en tjej? Jag kan ju inte gå ut en fredagskväll för att jag inte har någon att gå ut med. Har varit här i 1 år nu och det kan kännas väldigt ensamt ibland.. Jag har tur som är väldigt stark i huvudet för annars vet jag inte hur jag skulle ha överlevt..

Något tips? Ska jag gå ut en fredagkväll ensam som en j*vla tönt eller???
Citera
2014-06-19, 19:11
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo909
Nu fick jag syn på denna tråd.. Den var verkligen som gjord för mig..
Så här ligger det till: Som 16åring flyttade jag med hela familjen utomlands. För ett år sen kom jag tillbaka till Sverige. Ensam. Efter att ha bott utomlands i 15år. Bor i min gamla hemstad Katrineholm i Södermanland. Nu är jag 32år gammal..
Hade en tjej därifrån som jag var ihop med i 4år men det tog slut när jag flyttade hit..
Liksom, jag har ju gamla vänner här som jag gick i skolan med, men dom har ju sina familjer. Så dom umgås man inte så mycket med.
Har ett bra jobb, god ekonomi, varken dricker eller röker, och ser väl rätt så bra ut. Är jävligt social och rolig. Mina närmsta vänner älskar mig - dom som bor utomlands och dom som bor här. Det är absolut inget fel med mig eller något..
Hur fan ska jag träffa en tjej? Jag kan ju inte gå ut en fredagskväll för att jag inte har någon att gå ut med. Har varit här i 1 år nu och det kan kännas väldigt ensamt ibland.. Jag har tur som är väldigt stark i huvudet för annars vet jag inte hur jag skulle ha överlevt..

Något tips? Ska jag gå ut en fredagkväll ensam som en j*vla tönt eller???

Svårt det där när man har kommit upp en bit i ålder och alla gamla bekanta har familjer m.m. De umgås naturligtvis med sina familjer, andra familjer, föräldrar m.fl. Svårt att hitta en tjej då också ja.
Citera
2014-06-19, 19:14
Medlem
sentes avatar
Japp. Gör det. Vad är alternativet? Sitta hemma själv? Harsjälv gått ut, själv, så att säga. Med tanke på att jag är långt mindre lyckad än du verkar vara, så har jag ändå hittat nån å snacka med, eller några halvflörtar odyl. Då går det säkert bättre för dig
Citera
2014-06-19, 19:16
Jag ser ju inte ens ut som 32, alla brukar säga att jag ser ut som typ 25-28.. men ändå - jag är ju 32!!
Och så har jag ju varit borta härifrån så länge. Vet ju inte alls vilka ställen som är hipp att gå ut på.
Har ju några yngre arbetskollegor - men kan jag fråga dom - "ööh får man hänga med er ut en fredagskväll?"
lol..
verkligen en jobbig situation.. jag är ju inte desperat eller något sådant, men tiden går ju.. jag blir äldre och äldre..
Skulle verkligen va kul att ha någon att dela livet med..
Citera
2014-06-19, 19:17
Citat:
Ursprungligen postat av sente
Japp. Gör det. Vad är alternativet? Sitta hemma själv? Harsjälv gått ut, själv, så att säga. Med tanke på att jag är långt mindre lyckad än du verkar vara, så har jag ändå hittat nån å snacka med, eller några halvflörtar odyl. Då går det säkert bättre för dig

Kanske kunde prova.. jag har ju inget att förlora precis
Citera
2014-06-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo909
Kanske kunde prova.. jag har ju inget att förlora precis

Klart du kan göra det! Jag gjorde det själv efter att jag flyttade långt hemifrån och inte kände någon. Dom första gångerna fick jag inte kontakt med någon men sen gick det bättre. Så det jag vill säga är att du inte ska bli besviken om det inte blir så bra första gången.

Ge inte upp!!!
Citera
2014-06-20, 01:34
Medlem
U-166s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Efter högskoletiderna blev jag mer och mer ensam. Jag hade förvisso ett helt ok jobb, men vännerna skaffade relationer, flyttade ihop och jag blev mer och mer ensam. När jag var ~26 bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv. Hade aldrig haft tjej så var *helt* oerfaren.

Började nätdejta. Spraydate hette sidan, vet inte om den finns kvar. Använde även Match, men där gick det inte lika bra. Började systematiskt träffa så många tjejer som möjligt för att få så mycket erfarenhet som möjligt (och menar då inte ligga, utan mer erfarenhet av att vara *kring* tjejer). Profilen finslipades, vad jag skrev i meddelanden mm. Visste att om jag skickade meddelanden till 10 tjejer så fick jag svar från kanske 5, varav 1 ledde till träff. Ungefär 2-3 veckor mellan första meddelandet till första dejten, ville ha 1-2 dejter i veckan helst så behövde mao skicka meddelanden till 10-20 nya tjejer i veckan. Ibland skrev tjejer till mig, men inte så jättevanligt. I efterhand låter det här helt maniskt, men det var verkligen så jag tänkte, att jag behövde ha min "pipe" av meddelanden för att jag inte skulle få dejttorka om några veckor. Hade en "träffprocent" på mina första meddelanden som sagt på ca 50%, vilket vad jag förstått är ganska högt och här jag nog inget konkret tips. Dock så skrev jag aldrig till uppenbara partyprinsessor eller bekräftelseprofiler, det såg jag igenom ganska snabbt. Bara "vanliga" tjejer om man kan säga så. Nyregistrerade tjejer var också mycket mer benägna att svara, troligen för att man får så mycket skit i sin inkorg som tjej att man till slut ledsnar.

I början måste dejterna varit en katastrof från tjejerna synvinkel, min oerfarenhet mm måste ha glänst igenom för det blev aldrig andradejter. Men jag körde på och första dejter började bli andradejter som började bli kortare relationer. Blev dumpad, dumpade. Komprimerade ihop 10 år av ett normalt dejtingliv på ca 2 år. Med bättre självförtroende var jag även ute en hel del själv och fick napp på krog.

Efter 2 år (ca 28 år) började en bild forma sig för hur min drömtjej var: Högutbildad, snäll, trivs med sitt jobb, mogen. Lite som mig själv, med viss reservation för mogen. Och i samma veva ungefär fick jag ett meddelande av en tjej. Högutbildad, snäll, trivs med sitt jobb, mogen.

Vi bor idag i villa i en av de finaste orterna i Stockholm. Två barn, stabil ekonomi.

I samma veva som vår relation blev stabil hittade jag även tillbaka till de gamla vännerna. Middagarna med vännerna har nu på senare tid ersatts av middagar med vännerna och barnen. Barnen leker, de vuxna pratar skit.

Ingen känner till mitt gamla "förflutna". Mina vänner tror jag hade en casanova-period, jag slinker in en och en annan vit lögn för att bibehålla den illusionen. Min sambo likaså (vilket hon jobbigt/ironiskt nog haft lite komplex för). Någon gång kanske jag berättar, men vad spelar det för roll nu?

Ibland går jag in i denna tråd för att kunna blicka tillbaka på den jag var, för väldigt många inlägg i denna tråd hade lika gärna jag ha skrivit.

Det enda tips jag kan ge är: ingenting kommer av sig själv, du måste vilja och du måste jobba för det. Det kommer inte ta en vecka, det kan ta år, men fortsätt kämpa så släpper det till slut. Tänk inte att jag ska börja nästa vecka, nästa månad. Ta tag i det nu. Ju tidigare du börjar, desto snabbare når du ditt mål.

Tack för att du tog dig tid att skriva, det var motiverande att läsa.
Citera
2014-06-20, 08:29
Medlem
pottsorks avatar
Det här med flashbackträffar med andra som känner sig ensamma rekommenderas varmt. Jag träffade min älskade fästmö tillika mamman till min son på en sån midsommarträff för oss ensamma i malmö för några år sen.
Jag nojade rätt mycket över det bara skulle vara knarkare eller nazister som skulle komma, men så var inte fallet. De flesta som hänger här är nog ganska normala ändå. Annars kan man ju bara gå hem och byta fb-konto.
Citera
2014-06-20, 16:06
Medlem
Copterss avatar
Fick en halvhjärtad inbjudan från en vän igår när jag nämnde att jag skulle vara själv på midsommar om att få vara med henne och dennes pojkvän. Det kändes tvingat, hade ingen lust att förstöra deras firande och nu sitter man här igen ensam. Andra året i rad och tredje som det inte är något firande. Har aldrig haft några riktiga vanor med hur man ska fira midsommar utan det har varit mest att äta mat med familjen och det har varit det. Nu känns det mer som att midsommar inte spelar någon roll, det är bara ytterligare en dag som alla andra. Men självklart är det skittrist att vara själv när man vet att andra människor som man inte känner firar i full fart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in