2014-06-19, 05:29
Medlem
SR updaten, skulle denna släppas på patch nu i juni?
Citera
2014-06-19, 05:58
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Blev introducerad för LoL av en kompis för några dagar sedan, har aldrig riktigt fattat MobA-genren men efter att ha blivit tvingad att lira några rundor så insåg jag att det faktiskt var rätt kul.

Har ni någon bra nybörjarguide att rekommendera? Just nu känns det inte som att jag riktigt förstår spelmekaniken, hur man ska lägga upp taktiken och hur de olika rollerna fungerar. Har liksom ingen aning om vad för items man ska satsa på. Finns det kanske någon youtubare man borde kolla in?

En av oss.....en av oss.... Haha nej men skämt åsido, kolla in sidor som mobafire.com / lolking.net osv. Där finner du taktiska guider, vilka items som är bra på den o den champen, runor och masteries. Annars kan du kolla in Twitch, en streaming-tjänst där många duktiga spelare streamar direkt, finns även dom som kommenterar sin strategi under tiden.
Citera
2014-06-19, 07:29
Medlem
Lajvaiskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Sånt händer mig också, "please take tank jungle" så blir dom skit lacka och vägrar ganka i någon lane eller något :S Förstår mig inte på folket som sitter bakom skärmen, känns som jag är den enda som vill vinna ett jävla game. Hade min promo nu igen till silver 1, två tops, jag support en adc och jungel. Nidalee fick ju hur bra farm som helst sen bestämde sig ena top att gå mid och feeda ännu mer Nidalee.. Ahh hatar det, blir lack man ska förlora pga sånt

Det enda man kan försöka gör är att agera mellanhand i champselect, smek deras ego och gör dom nöjda. Jag litar alltid på "JUNGLE OR AFK" - när killen är last pick dvs att han kommer gå AFK om jag pickar jungle. Därför blir det att man får offra sig och ta en roll som man kanske är lite sämre på - resultatet blir ändå en högre chans att vinna jämfört med om man haft 2x junglare. Det hjälper verkligen att iaf ha 2 picks som man kan falla tillbaka på i varje roll.

Ett tips att börja med är att skriva "Pref jungle/support->top->mid->adc".
Citera
2014-06-19, 09:29
Medlem
fgnms avatar
Knäckte champselect-koden igår, skrev jungle/top/leave som last pick och tro det eller ej så fick jag jungle. Kände mig som ett as men skrev (utan sarkastisk underton) att jag var tacksam. Slutade med att vi vann och hade god stämning hela gamet.

Ska nog fan upp i diamond igen.
Citera
2014-06-19, 10:20
Medlem
enklistras avatar
Den här patchen var verkligen inte snäll mot mig. Jag mainar thresh och använder coin, cd boots och mikaels. Har tyckt att den här builden är riktigt bra främst för att man kan rusha cd efter coin och sightstone. Mikaels kostar 1000 guld mer nu än förr och det är för mycket pengar för 10% cdr. Speciellt när du oftast ar 40% cdr när du köper mikaels. Op nerf.

Har även en liten kärlek till Janna, hur tror ni hon är nu med det nya itemet? Champs jag tror kan bli riktigt vassa med det är Janna, nami, lulu och kanske sona?
* Nunu blev sämre än han var förut..
Citera
2014-06-19, 10:23
Medlem
Graflunds avatar
Vad tycker ni om ändringarna för Nidalee? Spelar henne relativt mycket men har e haft tillfälle att spela sedan patchen. Har hon nerfats?
Citera
2014-06-19, 11:33
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graflund
Vad tycker ni om ändringarna för Nidalee? Spelar henne relativt mycket men har e haft tillfälle att spela sedan patchen. Har hon nerfats?

Har bara hört positiva saker. Spjuten gör något mindre dmg, men alla hennes andra abilities har blivit bättre. Vad jag fattar så verkar folk se den nya Nid som en top-laner snarare än en mid, att hon får cougar form tidigare gör också att AD builds är ett alternativ som många kör just nu.
Citera
2014-06-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Har bara hört positiva saker. Spjuten gör något mindre dmg, men alla hennes andra abilities har blivit bättre. Vad jag fattar så verkar folk se den nya Nid som en top-laner snarare än en mid, att hon får cougar form tidigare gör också att AD builds är ett alternativ som många kör just nu.
Dom har också mindre hitbox och kortare range. Så Nidalees roll som pokemaskin som vinner matcher själv från midgame och framåt är över.

Hon blir sannolikt någon typ av toplane-bruiser/splitpushare. Hennes team fight suger fortfarande apa.
Citera
2014-06-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
...

Har även en liten kärlek till Janna, hur tror ni hon är nu med det nya itemet? Champs jag tror kan bli riktigt vassa med det är Janna, nami, lulu och kanske sona?
* Nunu blev sämre än han var förut..

Jag brukade vara en Janna main väldigt länge och jag tror verkligen att det nya itemet var ett steg i rätt riktning för "passiva" supports. Janna har nog väldigt goda chanser att göra en comeback i soloQ. Jag har svårare att tro att hon kommer börja spelas i esport sammanhang om det inte är i någon typ av siege/disengage comp.

Jag tror att alla fyra champs du nämde kan bli lite mer meta än var de var innan. En annan champ som vi nog får hålla utkik efter är Alistar. Hans låga cooldown på sin aoe heal kan antagligen vara jävulskt giftigt med det nya itemet.
Citera
2014-06-19, 12:40
Avslutad
Har inte spelat LoL på länge. Vaknade upp på morgonen och tänkte att det skulle vara kul och testa igen. Har inte tagit mig ur champ select på fyra försök. En helvetes massa "mid" "no I mid" "idiot, I pick mid first!", nån som låser in sig som en midchamp och nån som låser in sig som ADC och sen kräver att man själv ska gå support. När man förklarar att man inte har nån supportchar blir kan kallad för idiot och får en massa ryska/polska förolämpningar slängda mot en. Ja, jag kanske skulle haft en supporthjälte, men har inte haft "pengar" att köpa en än.
Citera
2014-06-19, 13:18
Medlem
Efter att ha kollat på NA-LCS och se Curse köra över LMQ. Funderade jag att lira kassadin som dem gjorde mitt om man möter AD (iceborn gauntlet, randuins omen, ninja tabi, och frozen heart osv.)

Efter ett par games (mot en talon och en cait, Gold IV) insåg jag hur jäkla "broken" den champen är, har alltid vetat att han är lite "broken" men inte på detta vis!
Det behövs typ ingen AP, man gör ändå skitmkt skada
Citera
2014-06-19, 15:03
Medlem
När ska man egentligen gå för baron? Det händer ofta i Silver att laget tvekar på om man ska pusha eller döda baron efter teamfights. Några tips på när man ALDRIG ska gå för det och när man ALLTID ska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in