2014-04-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
tror jax och ryze scalear ganska lika men jax kan bygga mycket mer tanky och kontra ryze på det sättet. Jax gör mycket magic och pysical dmg medans ryze gör bådeoch. Jax snowballar snabbare också men i lane är det nog ganska jämt skulle jag säga, men med ganks dör nog ryze då jax har escape.
Hur menar du nu?
Citera
2014-04-09, 19:11
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Skriv ingenting onödigt, försök inte föra någon dialog, vänta tills det är din tur att picka - ta då något som inte är taget och du känner dig bekväm med. In-game skriver du endast om du vill ta dragon eller när du ska ganka, om någon gör en missplay så nämner du inte det, du fortsätter spela och mute:ar dem som börjar flame:a/QQ:a. Beröm dock gärna om någon gör någonting bra med ett enkelt "Gj", och övertyga ditt lag om att ni kan vinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
Försök fokusera på dig själv och ignorera alla andra, även om någon trolla, försök bli bättre, träna på att vinna lane även om du blir kampad eller så, lär dig av dina misstag så kanske du carryar nästa match

edit: ett tips är också att duoa och roama till varandras lane och snowballa alt. en spelar jungle

Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Tyärr blir det inte särskilt mycket bättre högre upp.

Om du är bättre än guld V kommer du generellt vinna mer eftersom ditt lag bara har fyra spelare som riskerar att vara retards/afkers/troll medans motståndarlaget har fem.

Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Precis så
Fokusera på dig själv, var positiv och slit bara så kommer du gå upp förr eller senare, om du tycker du är duktigare än Guld V. Så simpelt är det.

Tack för svaren, gubbar! Det är tydligt vilken inställning man behöver ha. Tröttsamt att man inte kan spela med personer i 40 minuter utan att behöva ta hänsyn till sina medspelares känslotillstånd.
Jag ska tillämpa det ni har skrivit och fortsätta nöta mig framåt. Tack igen!
Citera
2014-04-09, 19:20
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Tack för svaren, gubbar! Det är tydligt vilken inställning man behöver ha. Tröttsamt att man inte kan spela med personer i 40 minuter utan att behöva ta hänsyn till sina medspelares känslotillstånd.
Jag ska tillämpa det ni har skrivit och fortsätta nöta mig framåt. Tack igen!

Välkommen till LoL, spelet där man måste kämpa mot fem personer som vill se en död och fyra stycken som varierar från lobotimerade tolvåringar till de som faktiskt gör det de ska göra!

edit:

Märkt också att det är skönare att köra duo änn solo, då får man iallafall en mindre att tänka på, för blir lite småirriterande ibland när man kör solo..
Citera
2014-04-09, 20:01
Medlem
Vi har rätt nyligen börjat lira och ska väl strax ge oss i kast med PvP för första gången. Det som gör att man drar sej för pvp är ju helt klar communityn. Vilket jävla skräp till community det är helt sanslöst. Det är som att allt skräp från varenda sida på hela internet har hamnat på samma ställe och samtliga har behovet av att hävda hur jävla bra dom är.

Owell får se när vi vågar ge oss på pvp vi hoppas lite på att vi får tag i 2 man till dom första dagarna så vi slipper alla jävla nötter.
Citera
2014-04-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Vi har rätt nyligen börjat lira och ska väl strax ge oss i kast med PvP för första gången. Det som gör att man drar sej för pvp är ju helt klar communityn. Vilket jävla skräp till community det är helt sanslöst. Det är som att allt skräp från varenda sida på hela internet har hamnat på samma ställe och samtliga har behovet av att hävda hur jävla bra dom är.

Owell får se när vi vågar ge oss på pvp vi hoppas lite på att vi får tag i 2 man till dom första dagarna så vi slipper alla jävla nötter.
Det är bara ignorera dem som gnäller. Finns också en mute-knapp längst till höger om du håller in tab.
Citera
2014-04-09, 21:58
Medlem
Prime-Apes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Har en fråga, tänker köpa en tank men är osäker på vem jag ska välja. Vilken tank-karaktär tycker ni är roligast att spela och varför?
Rekommenderar min main Singed. Blir du bra med honom så kan du bli helt jävla unstoppable och totaldominera laningphasen, men om det blir så gör dig beredd på att junglern kommer va på dig mycket och ofta från tidigt i gamet.
Citera
2014-04-09, 23:52
Medlem
h4xors avatar
Junglare som har tier 1 runor i rankat. Vet inte riktigt vad jag ska säga om detta. 1% as och 4 AD.
Citera
2014-04-10, 00:35
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Junglare som har tier 1 runor i rankat. Vet inte riktigt vad jag ska säga om detta. 1% as och 4 AD.

Säger väll samma som när jag fick en Kayle top när jag körde mina placement matcher, enda problemet var att det var första gången den körde kayle och det spelade ingen roll hur många kills man gav den!
Citera
2014-04-10, 03:07
Medlem
Körde nyss färdigt mina promotions, blev silver 2. Nu åker jag bort 3 veckor och kommer inte kunna spela under den perioden. Riskerar jag att åka ner pga av inaktivitet?
Citera
2014-04-10, 04:08
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Jag har nu försökt i 10 timmar att komma ur Guld V efter att nyligen kommit dit från Silver. Har nu sett mer trolls och afkers än någonsin. Jag brukar köra adc, jungle eller top men fyller även ut om det skulle behövas. Är det någon som har tips hur man tar sig ur Guld V? Det blir förmodligen mycket mer seriösare framåt G III-II.
Ska man tydligt markera en enda roll man kör och försöka carrya matchen eller fortsätta spela vänlig och ta det som behövs?

Haha, man är iallafall inte ensam. Har förlorat promo cirka 5-6 gånger i Guld V, kom äntligen ur igår. Det är nog den värsta tier man varit i, och jag har spelat ett tag. Nu är det raka vägen till Plat innan säsongens slut. Lycka till! Det är bara att köra på, jag fick helt otroligt dåliga situationer, slumpmässiga fps drops ett helt spel, nån afker här och där, dåliga lag osv. Men det går upp om du bara spelar på.
Citera
2014-04-10, 14:06
Medlem
Socker-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manipuleraren
Körde nyss färdigt mina promotions, blev silver 2. Nu åker jag bort 3 veckor och kommer inte kunna spela under den perioden. Riskerar jag att åka ner pga av inaktivitet?

Tror de är en månad typ innan man börjar förlora LP och därmed kan åka ner. Jag fick varning idag att jag blir inaktiv om 10 dagar idag, och tror de är ca 3 veckor sen jag lirade solo sist, men detta är bara vad jag tror och ingen garanti
Citera
2014-04-10, 15:35
Medlem
Aviarts avatar
Tänkte ge mig på att bemästra Shaco i jungle, äre värt min tid eller han är helt värdelös? Åsikterna omkring intranätet skiljer sig rätt hyfsat. Enligt vissa är han helt nuts när man väl lärt sig honom och enligt vissa suger han svullen purjo.

OT, skön varning i postingscreen snuffel ;p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in