Citat:
Ursprungligen postat av
wilhelm-keitel
Nu är jag ingen renodlad revisionist, jag är övertygad om att det skedde jag är dock lite skeptisk och har en del frågetecken.
Användandet utav zyklon b lämnar blå färg på tillexempel betong, jag har besökt auzwich vid ett tillfälle och kremautorium 1, där fanns ingen blå färg på väggarna?
I birkenau fick jag en känsla av att resterna ifrån krematorierna var ditplacerade, hela lägret birkenau såg väldigt nybyggt ut.
I många böcker och under lektioner får man oftast höra om nazisternas gasningar, mig veterligen var det enbart vid Auzwich som man faktiskt använde sig utav gas. Har även besökt ett läger i norra polen som också hade en ruin utav en gaskammare? Detta trots att det inte förekom förintelse genom gasning i lägret?
Historiker hävdar att nazisterna mot slutet utav kriget sprängde och röjde undan bevisen ifrån lägren, judar har också vittnat om att de tvingades ut på långa dödsmarcher i samband med avvecklingen. Hur kommer det sig då att sovjetiska styrkor befriade lägren och dess fångar? Historierna går ju uppenbareligen isär, om nu Auzwich förstördes till den milda grad att man nu i efterhans har återuppbyggt det, hur befriade isåfall kommunisterna ett läger som knappt fanns kvar? Ljuger bolsjevikerna eller judarna?
Ojj det har jag det har vi tagit upp innan.
Eftersom det är så många omständigheter som krävs, för persian blue ska uppstå. De omständigheterna var kanske inte möjlig i just i gaskammarna eftersom miljön var fuktig.
sedan är ju en jäkla skillnad med avlusning o döda människor i koncentrationgräns.
Olika människor hävdar att Zyklon B alltid lämnar Prussian Blue fläckar eftersom de avlusningkammare skjul i Auschwitz fanns det. Detta är sant.
Att döda människor med vätecyanid gas tar en koncentration av 315 delar per miljon (ppm) på några minuter.
Att döda löss tar en koncentration på cirka 16.000 för upp till 72 timmar.
Det är därför det finns synliga Prussian blue i avlusningskammare, som inte har varit utsatta för väder och vind. En koncentration 48 gånger starkare och en exponeringstid på 288 gånger längre och väggarna inte spolades mellan behandlingarna för att bli av med avföring.
Så kortfattat: det finns inga rester av blåfärg i gasskammaren som stått under hög fuktighet eftersom det spolas bort av H2O(vatten) och att gaskammaren aldrig utsattes för hög koncentration under lång tid, så en reaktion hade startats för bildandet av berlinblått.