2014-06-18, 02:04
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Ja, vem tror du skulle ha intresse av att kunna styrka ett industriellt massmord med teknisk bevisning.

Så vittnesmål, fotografier, filmer, nazisternas egen dokumentation osv bevisar inte att nazisterna mördade mängder av judar och andra?
2014-06-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
För 111 ggn: Det papper som Höss tecknade under gjordes långt innan rättegångarna. Han har själv sagt att han var nedsupen, stupfull och har ingen aning om vad han skrev under. Han tvingades inte säga något under rättegången. Siffran 2,5 miljoner är vad Höss chef påstod. Höss har själv sagt att den siffran var alldeles för hög.

Varför läser du inte rättegångsprotokollet eller tittar på hela skitet på youtube så att du inte slipper svamla i nattmössan?
Det papper Höss skrev under var skrivet på engelska ett språk han inte kunde. Före det hade han varit utsatt för tortyr. Det stämmer att han med våld hällde i honom stora mängder alkohol, efter det att man arresterat och torterat honom i Gottrupel.Cellen han låstes in i var iskall, så att hans fötter fick frostskador. Under denna tid med tortyr, svält, alkohol förhörde man honom och skrev det papper på engelska som han var tvingad att skriva under.

Rudolf Höss hade vid denna tid redan kommit underfund det att de alllierade skrev sin historia om hans förflutna oberoende vad han sade. Han hade givit upp, och senare sade han att det är det samma vad han säger om antalet döda så är de ändå 2,5 miljoner. Finns att läsa i Ian Baxters bok The Commandant. Thomas Harding skriver också om detta i Hannes och Rudolf.

Genom att genom tortyr få en människa att bekänna något han gjort i detta fall, beskriver ganska mycket att de allierade krävde ett vittnesmål som innehöll det de allierade ville att skulle komma fram i rättegångsprotokollet, under rättegången och i alla de papper han tvingades skriva under.
Jag har sett allt på You tube, och jag har läst allt jag kan komma över om denna man på grund av orsaker jag inte talar mera om.
2014-06-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det är i själva verket betydligt fler än sex miljoner, eftersom även andra grupper än judar mördades i dessa läger.
Det dog ju många människor i lägren, det har vi redan talat om. Det var arbetsolyckor, tyfus, avrättningar av dödsdömda och olika andra sjukdomar som var vanliga i lägren. Svälten var det stora problemet i slutet av lägrens tid. Dessutom splittrades familjer under de stora evakueringarna av lägren och i Norra Polen evakuerades mängder av Judar till andra länder som tex, Sverige.
Många Judar var Partisaner och avrättades.
Många, ett väldigt stort antal blev på det av Sovjet ockuperade Europa, där man inte hade möjlighet att kontakta sina familjer i väst.
Dessutom är dokumentationen av Judarna den att det bodde 3,5 miljoner Judar i Polen 1939. Till denna siffra kommer man genom det att man ignorerade den Judiska massemigrationen. Den skedde mellan åren 1931 och 1939 på grund av ekonomisk nöd och den allt aggressivare Polska antisemitismen. I Tyskland i Institutet för nutidshistoria beräknar man att 100 000 Judar utvandrade årligen. Därför kan det inte ha levt flere än 2,7 miljoner Judar i Polen 1939.
De flesta av dessa Judar fanns i de områden som Sovjet lade beslag på 1939, och då Polen delades mellan Hitler och Stalin så flydde ytterligar 100 000 allt längre öster ut.
I de delar som kom att tilhöra Tyskland så levde ca 800 000 Judar. De sammanfördes i Ghetton och kom sedan att kommenderas ut i tvångsarbete. Förhållandena i Ghetton var lika usla som i lägren, farsoter och svält var vardag där också.
Då Tyskarna ockuperade delar av Sovjet 1941, så evakuerades 80% av Judarna runt jätterikets hela territorium. Detta gällde också de Polska Judar som levt i den del av landet som ockuperats av Stalin. Där avled Judar av kriget,insatsgruppernas massaker mm.
Under den Tyska Slutliga lösningen av Judefrågan, som innebar att de omflyttade judarna infördes i Ghetton. Om detta finns väldigt litet dokument efter som de blivit förstörda av segermakterna. Många av dessa Judar deporterades också till Ryssland.

Det finns mera att läsa i Walter Stannings bok The dissolution of the eastern European Jewry.
Den bygger sig på allierade och Judiska källor. Där finns också dessa "Judeförflyttningar" mera detaljerat beskrivet.

Det som också orsakade att personer och familjer försvann, var det att många Judar under kriget assimilerade sig som icke Judar. Vad som också beskriver detta är Hermann Langbeins bok "People in Auschwitz".
2014-06-18, 21:08
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Det papper Höss skrev under var skrivet på engelska ett språk han inte kunde. Före det hade han varit utsatt för tortyr. Det stämmer att han med våld hällde i honom stora mängder alkohol, efter det att man arresterat och torterat honom i Gottrupel.Cellen han låstes in i var iskall, så att hans fötter fick frostskador. Under denna tid med tortyr, svält, alkohol förhörde man honom och skrev det papper på engelska som han var tvingad att skriva under.

... Rudolf Höss hade vid denna tid redan kommit underfund det att de alllierade skrev sin historia om hans förflutna oberoende vad han sade.

... Genom att genom tortyr få en människa att bekänna något han gjort i detta fall, beskriver ganska mycket att de allierade krävde ett vittnesmål som innehöll det de allierade ville att skulle komma fram i rättegångsprotokollet, under rättegången och i alla de papper han tvingades skriva under.

Om du kan så mycket om Höss är det ju märkligt att du inte omedelbart ser bristen på logik och att du säger emot dig själv. Han var nedsupen och skrev på ett dokument på ett annat språk. Hur kan den bekännelsen och tortyren öht ha någonting att göra med rättegången som var långt senare??? Du bara bekräftar att de är helt olika saker och att vad han berättar i rättegången inte hade nånting med tortyr och pappren att göra. Enligt din version hade han ingen aning om vad de allierade förväntade sig att han skulle säga. Din detaljerade version ger alltså rättegången trovärdighet.

Citat:
Han hade givit upp, och senare sade han att det är det samma vad han säger om antalet döda så är de ändå 2,5 miljoner. Finns att läsa i Ian Baxters bok The Commandant. Thomas Harding skriver också om detta i Hannes och Rudolf.

Om du kan så mycket vet du även att han har dementerat den siffran och hur den uppstod. Eller behöver du källa?
Senast redigerad av MasterBait 2014-06-18 kl. 21:24.
2014-06-18, 22:09
Medlem
KjellSorterings avatar
En kompis farmor satt i Auschwitzs. En ragglig gammal gumma som nog trillar av pinn när som helst. När hon är död finns väl ingen anledning att tro på det längre?
2014-06-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellSortering
En kompis farmor satt i Auschwitzs. En ragglig gammal gumma som nog trillar av pinn när som helst. När hon är död finns väl ingen anledning att tro på det längre?
Exakt snart är de alla döda och det är upp till den som har något vett kvar att bevara det de berättat. sett och i många fall dokumenterat.
2014-06-18, 23:14
Medlem
felias avatar
Citat:
Så vittnesmål, fotografier, filmer, nazisternas egen dokumentation osv bevisar inte att nazisterna mördade mängder av judar och andra?

Vilka objektiva filmer, vilka korsförhörda vittnens vittnesmål, vilka omanipulerade fotografier och vilken dokumentation styrker ett industriellt massmord?

Var finns den forensiska undersökningen av de sk förintelselägren? Och återigen, hur många kreperade i Auschwitz enligt dig?
2014-06-18, 23:27
Bannlyst
Nu är jag ingen renodlad revisionist, jag är övertygad om att det skedde jag är dock lite skeptisk och har en del frågetecken.
Användandet utav zyklon b lämnar blå färg på tillexempel betong, jag har besökt auzwich vid ett tillfälle och kremautorium 1, där fanns ingen blå färg på väggarna?
I birkenau fick jag en känsla av att resterna ifrån krematorierna var ditplacerade, hela lägret birkenau såg väldigt nybyggt ut.

I många böcker och under lektioner får man oftast höra om nazisternas gasningar, mig veterligen var det enbart vid Auzwich som man faktiskt använde sig utav gas. Har även besökt ett läger i norra polen som också hade en ruin utav en gaskammare? Detta trots att det inte förekom förintelse genom gasning i lägret?

Historiker hävdar att nazisterna mot slutet utav kriget sprängde och röjde undan bevisen ifrån lägren, judar har också vittnat om att de tvingades ut på långa dödsmarcher i samband med avvecklingen. Hur kommer det sig då att sovjetiska styrkor befriade lägren och dess fångar? Historierna går ju uppenbareligen isär, om nu Auzwich förstördes till den milda grad att man nu i efterhans har återuppbyggt det, hur befriade isåfall kommunisterna ett läger som knappt fanns kvar? Ljuger bolsjevikerna eller judarna?
2014-06-18, 23:41
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Vilka objektiva filmer, vilka korsförhörda vittnens vittnesmål, vilka omanipulerade fotografier och vilken dokumentation styrker ett industriellt massmord?

Var finns den forensiska undersökningen av de sk förintelselägren? Och återigen, hur många kreperade i Auschwitz enligt dig?

Hur känns det att vara en så udda figur som du uppenbarligen är? Det är inte jag som behöver bevisa något, det är du.
2014-06-18, 23:51
Medlem
felias avatar
Citat:
Hur känns det att vara en så udda figur som du uppenbarligen är? Det är inte jag som behöver bevisa något, det är du.

Tror inte jag behöver slösa mer tid på dig.
2014-06-19, 00:03
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Tror inte jag behöver slösa mer tid på dig.
Bevisbördan ligger hos er förnekare att motbevisa förintelsen.
2014-06-19, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Bevisbördan ligger hos er förnekare att motbevisa förintelsen.
Varför besvarar då ingen mina frågor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in