2014-06-18, 15:31
Medlem
swebarbs avatar
lol transmog? tror inte ja brytt mig att göra om en enda item.. är det så viktigt ? är ju ändå bara kosmetiskt.
Citera
2014-06-18, 15:33
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
lol transmog? tror inte ja brytt mig att göra om en enda item.. är det så viktigt ? är ju ändå bara kosmetiskt.

Japps, ska se bra ut!
Citera
2014-06-18, 15:38
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Wow.

Massa nytt.

http://diablo.wikia.com/wiki/Diablo_III:_Reaper_of_Souls

Ny klass - Crusader (som äger)
Ny Act - Act 5
Ny game mode - Adventure Mode, låter dig spela bounties och sen rifts.
Auction House är borta, legendary items som droppar är tradable med dem som var i gruppen när itemen droppade, annars är de account bound.
Diamond Gem - kommer inte ihåg om de kom innan RoS?
Loot 2.0
Artisan - Kan rerolla en stat på items som droppar

jag vet allt de då jag nämde de i min post, undrade om de kommit nått nytt efter ros
Citera
2014-06-18, 15:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karditsa
jag vet allt de då jag nämde de i min post, undrade om de kommit nått nytt efter ros

Massa småfixar självfallet.

Sen bestämde de sig för att behålla legendary buffen de hade under anniversary veckan.
Citera
2014-06-18, 15:43
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karditsa
Jag är osäker på om något nytt har tillkommit efter RoS eftersom jag själv började spela ganska nyligen, men jag vet att Seasons (Ladders från Diablo II) m.m. är på väg:
http://us.battle.net/d3/en/blog/14244559/patch-210-ptr-preview-6-16-2014
Citera
2014-06-18, 17:39
Medlem
Citat:
Det är inte så svårt med hög (57% har jag för mig) block chance och heal on block med renewal.

Enda som e.g. dödar mig (förutom hor flugorna) är när jag är blockad och inte kommer undan Molten explosioner.

Sen ja, jag vill ha högre HP, har offrat en del, och som jag skrev så är det ett par saker jag skulle vilja byta ut lite rolls på.

Igår fick jag en sån där Templar sak som gör templarn odödlig och har en unity på min char, så ska försöka fixa en unity till åt min templar, då borde min skada minska ännu mer.

Edit: Och där såg jag att du såg renewal

Det är därför jag kör helt utan aktiv healing förutom från templarn, har Taunt som drar upp block chance ytterligare när det behövs.

Edit: När jag får perma Akarat så byts Insurmountable bort mot Divine Fortress, behöver dock Insurmountable för wrath regen under de 6-7 sekunderna jag är utan Akarat.

Hur har du placerat ut dina Paragon?

Testat och byta ut lite passiv som liknar dig, lirar rift på T3 och det funkar bra, gött att du la upp din build så jag kunde småsnegla lite och våga ändra
Citera
2014-06-18, 17:47
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Det är inte så svårt med hög (57% har jag för mig) block chance och heal on block med renewal.

Enda som e.g. dödar mig (förutom hor flugorna) är när jag är blockad och inte kommer undan Molten explosioner.

Sen ja, jag vill ha högre HP, har offrat en del, och som jag skrev så är det ett par saker jag skulle vilja byta ut lite rolls på.

Igår fick jag en sån där Templar sak som gör templarn odödlig och har en unity på min char, så ska försöka fixa en unity till åt min templar, då borde min skada minska ännu mer.

Edit: Och där såg jag att du såg renewal

Det är därför jag kör helt utan aktiv healing förutom från templarn, har Taunt som drar upp block chance ytterligare när det behövs.

Edit: När jag får perma Akarat så byts Insurmountable bort mot Divine Fortress, behöver dock Insurmountable för wrath regen under de 6-7 sekunderna jag är utan Akarat.

Tänk på att Templar relicen som gör den odödlig inte fungerar med Unity längre. Unity fungerar inte alls mellan dig och en follower.
Citera
2014-06-18, 17:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Tänk på att Templar relicen som gör den odödlig inte fungerar med Unity längre. Unity fungerar inte alls mellan dig och en follower.

De sade att den funkade som intended dock.

(Edit: https://www.youtube.com/watch?v=OJyMn04633M&t=19m25s , Travis Day confirms unity working as intended)

Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Hur har du placerat ut dina Paragon?

Testat och byta ut lite passiv som liknar dig, lirar rift på T3 och det funkar bra, gött att du la upp din build så jag kunde småsnegla lite och våga ändra

Hm, kollar Paragon när jag kommer hem från jobbet
Senast redigerad av ^Eaz 2014-06-18 kl. 17:58.
Citera
2014-06-18, 18:17
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Den viktigaste uppdateringen enligt mig som bryr mig så mycket om det kosmetiska är ändå Transmogrification - en funktion som låter dig välja utseende på din utrustning.

märkligt. det är den minst viktiga uppdateringen.

Citat:
Oh ja

Vet inte hur många timmar jag spenderat på den sammanlagt

mkt märkligt. man ser ju knappt hur sina chars ser ut när man spelar iom att det är så smått. i wow är det annorlunda eftersom man kan stoltsera i staden inför 100-tals andra. men i d3 är man mest ensam hela tiden och på sin höjd 3 andra.
så finner det föga intressant med transmog i d3.

intressant hur vissa verkar bry sig om denna funktion.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
precis. förstår verkligen inte grejen med detta i d3 helt jäkla meningslöst
Senast redigerad av alienDNA 2014-06-18 kl. 18:19.
Citera
2014-06-18, 19:53
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
märkligt. det är den minst viktiga uppdateringen.
Som sagt, denna åsikt var min personliga åsikt - och den står jag fast vid.
Citera
2014-06-18, 20:38
Medlem
Någon som hittat någon lista på vad Kadala ger för legs och set items? Hittar inte när jag googlar på det...
Citera
2014-06-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Någon som hittat någon lista på vad Kadala ger för legs och set items? Hittar inte när jag googlar på det...

Alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in