2014-06-15, 21:51
Medlem
herrstorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Gjorde testet hemma nyss. Godkänt på allt men GRÅ på ena bara. Vad tror ni är chanserna för ett omtest?

På om testet dvs när du åker iväg så är testa densamma. Personliga brevet är ersatt med och figur test. Du ska titta på en ritning av en figur och säga var en viss punkt är på ihopsatta figuren. Tänk att det är en cylinder då är biten innan ibopvikningen två cirklar och en rektangulär. Inte så där jätte svårt men det gäller att tänka i 3d.
Citera
2014-06-15, 21:57
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrstork
På om testet dvs när du åker iväg så är testa densamma. Personliga brevet är ersatt med och figur test. Du ska titta på en ritning av en figur och säga var en viss punkt är på ihopsatta figuren. Tänk att det är en cylinder då är biten innan ibopvikningen två cirklar och en rektangulär. Inte så där jätte svårt men det gäller att tänka i 3d.
Jaha så man får inget omtest på datorn? Känns förjävligt o inte kallas för att man fick GRÅ på ena när allt annat är godkänt.
Citera
2014-06-16, 13:04
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Jaha så man får inget omtest på datorn? Känns förjävligt o inte kallas för att man fick GRÅ på ena när allt annat är godkänt.

Fick du något svar överhuvudtaget?

Jag fick alla JA när jag gjorde förtestet på nätet men nu när jag gjorde andra testet fick jag 2 stycken NEJ. Gick dock ändå vidare till Psykolog konstigt nog, kan inte haft fel med så mycket.
Citera
2014-06-16, 13:31
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis

Jag fick alla JA när jag gjorde förtestet på nätet men nu när jag gjorde andra testet fick jag 2 stycken NEJ. Gick dock ändå vidare till Psykolog konstigt nog, kan inte haft fel med så mycket.
Fick Ja på alla förutom GRÅ på ena. Fick ett nytt mail nästa dag på att jag kan göra om just den jag hade GRÅ på. Fick JA på den nu också.
Citera
2014-06-16, 14:06
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blitzen
Man kan ju hoppas att de använder ishiharaplattorna du länkade till men jag tror de använder pseudo isochromaticplattor som en del optiker har och de är bra mycket svårare än ishihara.
Själv ska jag på den slutgiltiga läkarundersökningen på måndag och jag tror att min planerade lokförarframtid kommer att grusas där, tyvärr.

Jag var förresten i kontakt med överläkaren på transportstyrelsen i det här ämnet och svaret jag fick är att man har fullgott färgseende om man klarar 13 av 15 plattor.
Lycka till.
Hur gick det för dig?
Citera
2014-06-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMonkey
Hur gick det för dig?
Det gick bra, inga som helst anmärkningar, så nu är det bara till att söka billigt boende i Mjölby.

Så om det är någon här eller om ni känner någon som har gjort sin utbildning i Mjölby och vet var det finns billigt boende så får ni gärna pm:a mig.
Citera
2014-06-16, 21:44
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:

Måste man inte ha godkänt på alla för att få börja utbildningen??
Citera
2014-06-16, 23:10
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blitzen
Det gick bra, inga som helst anmärkningar, så nu är det bara till att söka billigt boende i Mjölby.

Så om det är någon här eller om ni känner någon som har gjort sin utbildning i Mjölby och vet var det finns billigt boende så får ni gärna pm:a mig.
Grattis! Jag har också bara läkarundersökningen kvar och sen blir vi nog klasskamrater
Citera
2014-06-16, 23:46
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Måste man inte ha godkänt på alla för att få börja utbildningen??

Nej det är inte så jäkla petnoga vad det verkar. Tror testerna hos psykologen är viktigare. Fick ju godkänt på allt när jag gjorde hemmatesterna men nu var det lugnt med "fel" på 2 områden
Nåja psykologen kvar ska bli spännande.

Jag tror de hade att göra med att de var nya tester för den här omgången och de är inte riktigt säkra på vilken nivå frågorna ska ligga på. De hade gjort de ännu svårare nyligen.
Senast redigerad av VikingPolis 2014-06-16 kl. 23:50.
Citera
2014-06-17, 04:00
Medlem
Citat:
Grattis! Jag har också bara läkarundersökningen kvar och sen blir vi nog klasskamrater
Fränt, då syns vi i Augusti.
Citera
2014-06-17, 04:12
Medlem
Citat:

Har ni tänkt att göra den innan? Lena skrev till mig att det kommer ordnas i början av utbildningen, alltså att man kan göra den ihop med andra då. Men jag förstår inte, ligger det inte både i skolan och elevens intresse att man _vet_ att man klarar den innan utbildningen börjar? Inte för att jag är orolig över den biten men ändå, tycker det låter konstigt.
Citera
2014-06-17, 05:04
Medlem
Citat:

Att du gick vidare ändå var något som stod på datorn eller som du informerades om i efterhand? Sista gången jag tog testet fick man svaret på datorn om man gick vidare eller ej direkt efter testerna.

Det var andra som blev underkända med endast ett NEJ:

Citat:
Ursprungligen postat av notyouandme
Skit. Föll på det spatiala precis som jag misstänkte. Många som gjorde. Var hela fem tjejer! Jag är riktigt sur på mig själv, det känns orättvist, för jag gjorde resten både snabbt och lätt. Otur i timing, det är första gången de har infört det spatiala. Fanns en kille som klarat det här urvalet förr för ett par år sen, men tackade nej till utbildningen då. Nu skulle han fixa urvalet igen, men klarade det inte denna gången. Så det är väl bevis på att det blivit svårare.

Jävligt surt om de ändrat sig i efterhand och lättat på kraven när de insett att testerna är för svåra.
Senast redigerad av uncertainfuture 2014-06-17 kl. 05:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in