Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Självklart designas droger som styr våra sinnen och vår varseblivning. Det blir inte bättre av att scientologernas operation gör att seriösa kritiker framstår i sämre dager. Scientologerna om några är intresserade av mind control.
Konspirationsteorierna om mind control är av normal konspirationsteorikvalitét: personer som förstår alltför lite försöker förklara med vilda gissningar färgade av vanföreställningar. Men det finns dom som verkligen är mer begåvade och kunniga på området än oss andra, vilket detta klipp demonstrerar:
https://www.youtube.com/watch?v=BjueOXCy3OM
Försökspersonerna känner ganska överkörda som det verkar.

Absolut!
Jag anser mig själv vara en seriös kritiker av överanvändning av läkemedel. Det är därför jag reagerar på svammel som i denna tråd. Jag utgår från vetenskap och verklighet samt en hel del personlig erfarenhet.
Det förekommer tveklöst en överförskrivning och överdiagnosticering där man kan tolka det som att man söker att "rätta till" människor som inte passar in i samhället istället för att anpassa samhället till människorna.
Det är också helt sant att läkemedelsbolag ibland förfalskar studier och överdriver läkemedels effektivitet mot diverse åkommor för att öka försäljningen. Detta gäller dock långt ifrån alla preparat och inte ens alla indikationer för något enda jag kan komma på nu, även om det kan finnas gamla välbeprövade alternativ med färre biverkningar än de nya som marknadsförs idag.
Allt detta är dock relativt välkänt och bevisen finns, så det behövs inte galna konspirationsteorier och totala förnekelser om läkemedlens effekt och de psykiska besvärens existens.
Kritiken kan framföras sakligt och med belägg. De fungerar långt bättre då!
Jag har själv blivit felaktigt diagnosticerad och medicinerad, men har kunnat få en korrekt diagnos och medicinering genom att ha införskaffat kunskap och sökt mig till bättre och mer informerade läkare och idag trivs jag med min medicin och de effekter den har. Jag är knappast ett avtrubbat och kontrollerat "offer" utan kan idag än bättre framföra mina argument då jag kan behålla ett lugn som jag inte kunde förr. Jag har dock exakt samma idéer och tankar som förr, med modifikation för en ökad kunskap och förståelse på många områden såklart.