2014-06-13, 08:10
Medlem
det finns inga saekra metoder att maeta aalder paa foeremaal.- foerresten ; kan inte Gud faa Tiden att ibland draga sig tillbaka?
Citera
2014-06-13, 08:42
Medlem
Blindenbachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Falsk dikotomi. Ett alternativ kan vara att Gud skapade andra människoliknande varelser innan Adam och Eva skapades.

Bibeln pratar inte om en global översvämning. Jag har förklarat det för dig förut.

Falsk dikotomi. Det finns inga empiriska bevis för evolution är ett alternativ.
http://www.mhhe.com/biosci/genbio/raven6/lab6/labs/lab6/resources/original.pdf
http://lenski.mmg.msu.edu/lenski/pdf/1994,%20PNAS,%20Lenski%20&%20Travisano.pdf
http://www.pnas.org/content/105/12/4792.full.pdf
Citera
2014-06-13, 08:45
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Falsk dikotomi. Ett alternativ kan vara att Gud skapade andra människoliknande varelser innan Adam och Eva skapades.

Ett alternativ är att Den Stora Skaparguden var en liten grön groda som blev uppäten av den första storken han skapade. Realistiskt? Nä. Bara för att något är möjligt betyder det inte att det är rimligt.
Citera
2014-06-13, 08:50
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Du verkar inte kunna mycket om DNA? Snälla förklara vilka teser eller fakta (berörande DNA) som bevisar att människan är äldre än vad bibeln säger o att det inte fanns en Adam o en Eva?

Hoppas få höra fler grodor från dig.

Kräver du belägg för det är du ju visserligen nära nog förståndshandikappad, men du får i så fall själv presentera vetenskapliga bevis för Adam och Evas existens.
Citera
2014-06-13, 10:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Du verkar inte kunna mycket om DNA? Snälla förklara vilka teser eller fakta (berörande DNA) som bevisar att människan är äldre än vad bibeln säger o att det inte fanns en Adam o en Eva?

Hoppas få höra fler grodor från dig.

Seperitz han svara innan mig. Det råder ingen som helst tvekan om saken (och det är för övrigt inte det enda beviset om vi säger så), vi VET att det är så. Öppna en bok nån gång.
Citera
2014-06-13, 10:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Kräver du belägg för det är du ju visserligen nära nog förståndshandikappad, men du får i så fall själv presentera vetenskapliga bevis för Adam och Evas existens.

Räknas inte bibeln som vetenskapliga bevis?
Citera
2014-06-13, 11:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
det finns inga saekra metoder att maeta aalder paa foeremaal.-

Det är endast såna som du som krävar "absoluter". Vi andra klarar osss med hög tillförlitlighet.

Citat:
foerresten ; kan inte Gud faa Tiden att ibland draga sig tillbaka?

Naturligvis; Gap i den spekulativa magi-verklighet fyllas med mer magi.
Citera
2014-06-13, 12:29
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Räknas inte bibeln som vetenskapliga bevis?

Självklart är ju bibeln ett bevis för att det finns en bibel. Den bevisar även att det finns författare och... ähh... papper..?

Edit: Jag har det! Stark växelverkan! Den finns även i en bibel. Bibeln kan således användas som bevis för att stark växelverkan finns! Grattis alla kristna, man kan ha nytta av bibeln!
Senast redigerad av iSlash 2014-06-13 kl. 12:32.
Citera
2014-06-13, 12:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Edit: Jag har det! Stark växelverkan! Den finns även i en bibel.

I "en bibel" eller i "ÉN bibel"?

Citat:
Bibeln kan således användas som bevis för att stark växelverkan finns!

Och om det är i "ÉN bibel" kom denna ena bibel först på det efter andra hade kommit på det, så dom så att säga bara hängde på med hjälp av lite omtolkning?

Citera
2014-06-13, 16:24
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
det finns inga saekra metoder att maeta aalder paa foeremaal.- foerresten ; kan inte Gud faa Tiden att ibland draga sig tillbaka?

Bara för att mätmetoder har felmarginaler betyder inte att alla mätresultat från -∞ till ∞ är lika sannolika. Ganska långt därifrån rent av.
Citera
2014-06-13, 17:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Bara för att mätmetoder har felmarginaler betyder inte att alla mätresultat från -∞ till ∞ är lika sannolika. Ganska långt därifrån rent av.

Det verkar vara nästen omöjligt för pådyvlande teister att släppa sin fixering vid polarisering mellan "mina absoluter" och "dom andras absoluter, som MÅSTE vara fel, eftersom dessa inte är mina absoluter".

Relativismens sannolikheter går inte ens att tänka på som ett verktyg.

Totalt tvärstopp på alla fronter i och med med svart/vitt tänkande om det spekulativt ultimativa.
Citera
2014-06-13, 18:29
Medlem
Otroligt att denna tråd lever än.... Jag har ännu inte sett något bevis eller bra argument för att jorden ska vara 6000 år gammal. Bara (dåliga) motargument mot vad vetenskapen säger om jordens och människans ålder. Det verkar som att kretionister tror att om man motbevisar evolution,jordens ålder eller något liknande, så blir det naturliga svaret att "gud gjorde det" eller att " bibeln har rätt" ! Patetiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in