2014-05-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
???

Dina svar blir ju inte bättre för att du rökt på eller vad du nu gjort för att komma fram till att det var svaret på min kritik...

Du ser inte vad som händer i vår natur p g av oss?
Citera
2014-05-31, 22:47
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Inte en ända fusil finns an någon människa som är mer än 7000 år

Neandertalmänniskan

Neandertalmänniskan (uppkallad efter Neanderdalen i Tyskland där man fann de första fossilen) var utan tvivel mänsklig. Till en början avbildades hon framåtböjd, hårig, apliknande och ointelligent uppsyn.
Nu vet man denna felaktiga rekonstruktion grundades på ett fossilt skelett som hade blivit svårt deformerad på grund av sjukdom. Sedan dess har många fossil av neandertalmänniskor hittats, och de har bekräftat att de inte var särskilt olika nutida människor.
I sin bok Ice sade Fred Hoyle: ”Det finns inga bevis för att neandertalsmänniskan var underlägsen oss på något sätt.” Följden har blivit att neandertalmänniskor på nyare teckningar har fått ett mer nutida utseende.

Och varför babblar du om Neandertalare och dess eventuella under/överlägsenhet?
Vad har det överhuvudtaget med saken att göra?

Homo Sapiens - vi alltså är daterade till att vara minst 100.000 år.

Världens samlade forskare har bara fel då?

Presentera mer än gärna vad du vet som de inte vet
Citera
2014-05-31, 23:23
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Inte en ända fusil finns an någon människa som är mer än 7000 år

Neandertalmänniskan

Neandertalmänniskan (uppkallad efter Neanderdalen i Tyskland där man fann de första fossilen) var utan tvivel mänsklig. Till en början avbildades hon framåtböjd, hårig, apliknande och ointelligent uppsyn.
Nu vet man denna felaktiga rekonstruktion grundades på ett fossilt skelett som hade blivit svårt deformerad på grund av sjukdom. Sedan dess har många fossil av neandertalmänniskor hittats, och de har bekräftat att de inte var särskilt olika nutida människor.
I sin bok Ice sade Fred Hoyle: ”Det finns inga bevis för att neandertalsmänniskan var underlägsen oss på något sätt.” Följden har blivit att neandertalmänniskor på nyare teckningar har fått ett mer nutida utseende.

Förklara gärna vad fusil är. Här är en skalle av en homo sapiens som är ca 30 tusen år gammal. Det finns massvis av liknande skelettdelar av människor som är betydligt äldre än de futtiga 6000 år som vissa vettvillingar tror är hela universums ålder.

Det finns inga fossil som är yngre än 10000 år.
Citera
2014-06-02, 12:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
1. Jag tror inte att jorden skapades för 6000 år sedan, jag tror att Adam och Eva skapades för ungefär 6000 år sedan och inte jorden.

Problemet är att vi idag, via t ex vår kunskap om DNA, VET att så inte är fallet. Det finns inget att diskutera, du har helt enkelt fel. Människan är mycket äldre än så. Punkt.

Citat:
2. Jag tror inte att det har inträffat en global översvämning. Jag tror på en lokal översvämning som endast drabbade Noas folk.

Så vilka delar av bibelns översvämningsberättelse är korrekt? Inget av det bibeln säger tyder på det du tror på.

Citat:
3. Jag är inte övertygad att livet på jorden är resultatet av evolution.

Det beror på att du vägrar (eller inte kan?) förstå.

Citat:
Detta är vad jag tror på och jag behöver inte ha rätt.

Det är värre än så. Vi VET att du har fel.
Citera
2014-06-02, 14:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du ser inte vad som händer i vår natur p g av oss?

Vad har det med argumenten om jordens ålder att göra?
Citera
2014-06-02, 14:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så vilka delar av bibelns översvämningsberättelse är korrekt? Inget av det bibeln säger tyder på det du tror på.

Sista gång jag såg kunskap1s premissande om översvämningshypoteser var han inne på "cylindermodellen". Att det var en lokal översvämning avgränsat av nån cylinderfaktor som begränsade en hög översvämning till ett lokalt område.
Citera
2014-06-12, 22:44
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Problemet är att vi idag, via t ex vår kunskap om DNA, VET att så inte är fallet. Det finns inget att diskutera, du har helt enkelt fel. Människan är mycket äldre än så. Punkt.
Falsk dikotomi. Ett alternativ kan vara att Gud skapade andra människoliknande varelser innan Adam och Eva skapades.

Citat:
Bibeln pratar inte om en global översvämning. Jag har förklarat det för dig förut.
Citat:
Citat:
3. Jag är inte övertygad att livet på jorden är resultatet av evolution.
Det beror på att du vägrar (eller inte kan?) förstå.
Falsk dikotomi. Det finns inga empiriska bevis för evolution är ett alternativ.
Citera
2014-06-13, 02:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Falsk dikotomi.

Negro, please....prata inte om saker du inte förstår...t ex logik

Citat:
Ett alternativ kan vara att Gud skapade andra människoliknande varelser innan Adam och Eva skapades.

Nej, vi VET att så inte är fallet genom att studera vårt DNA. Du har helt enkelt fel. Läs på.

Citat:
Bibeln pratar inte om en global översvämning.

Jo. Väldigt tydligt.

Citat:
Jag har förklarat det för dig förut.

Nej du har inte förklarat det. Du har PÅSTÅTT det. Förstår du skillnaden? Jag minns hur jag vers för vers visade dig hur fel du hade....och hur det helt plötsligt blev ganska tyst från din sida (jag tror att det var du iaf). Ska vi göra det igen?

Jag kan ta några exempel:

5Herren såg att ondskan på jorden var stor; människornas uppsåt och tankar var alltid och alltigenom onda. 6Då ångrade Herren bittert att han hade gjort människor på jorden. 7Herren sade: ”Människorna som jag har skapat skall jag utplåna från jordens yta, och med dem alla fyrfotadjur, kräldjur och himlens fåglar. Jag ångrar att jag gjorde dem.” 8Men Noa hade vunnit Herrens välvilja.

Jag har bestämt att jag skall göra slut på alla människor, ty de har fyllt jorden med våld. Jag skall förgöra både dem och jorden.

17Jag skall nu låta floden översvämma jorden och förgöra alla levande varelser under himlen. Allting på jorden skall gå under.

19Allt högre steg vattnet över jorden, tills det täckte även de högsta bergen under himlen. 20Vattnet steg mer än sju meter över bergen.

21Hela myllret av varelser på jorden gick under: fåglar, boskap och vilda djur, allt liv som jorden vimlade av, och alla människor. 22Allt som levde och andades dog, alla varelser som levde på land. 23Herren utplånade allt som fanns till på jorden, människor och fyrfotadjur, kräldjur och himlens fåglar: allt utplånades från jorden. Kvar blev bara Noa och de som var med honom i arken.

24Vattnet fortsatte att stiga över jorden i 150 dagar

Sedan släppte han ut en duva för att se om vattnet hade sjunkit undan från marken. 9Men duvan fann ingen plats där den kunde vila utan återvände till honom i arken, eftersom det stod vatten över hela jorden

2Alla markens djur och alla himlens fåglar skall känna skräck och fruktan för er. Över dem och över allt som krälar på jorden och över alla fiskar i havet ger jag er makt. 3Allt som lever och rör sig skall vara er föda;

aldrig mer skall vattnet bli till en flod som utplånar alla varelser

BAra en sån här enkel sak: Ararat, som arken ska ha strandat på, är 5 137 m högt. Efter fyrtio dagar var arken 7 meter över det. Sen steg vattnet i YTTERLIGARE 150 dagar. Låt oss räkna JÄVLIGT snällt och säga att det var 6000 m vatten. Hur menar du att det vattnet inte rann åt sidan in på alla marker runt omkring? Höll gud upp en vertikal 6 km hög vattenvägg?

Citat:
Falsk dikotomi.

Haha, snälla sluta använda begrepp du inte förstår.

Citat:
Det finns inga empiriska bevis för evolution är ett alternativ.

Say what now????
Senast redigerad av Fiffiniffi 2014-06-13 kl. 02:44.
Citera
2014-06-13, 02:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Sista gång jag såg kunskap1s premissande om översvämningshypoteser var han inne på "cylindermodellen". Att det var en lokal översvämning avgränsat av nån cylinderfaktor som begränsade en hög översvämning till ett lokalt område.

Och allt i ljuv samklang med vetenskapen såklart?

Lustigt för övrigt att ingen som bodde precis utanför cylindern behagade skriva ner att de sätt en minst 6 km hög vattenvägg utanför köksfönstret i ett drygt år
Citera
2014-06-13, 05:58
Medlem
Apologists avatar
Citat:

Du verkar inte kunna mycket om DNA? Snälla förklara vilka teser eller fakta (berörande DNA) som bevisar att människan är äldre än vad bibeln säger o att det inte fanns en Adam o en Eva?

Hoppas få höra fler grodor från dig.
Citera
2014-06-13, 07:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Du verkar inte kunna mycket om DNA? Snälla förklara vilka teser eller fakta (berörande DNA) som bevisar att människan är äldre än vad bibeln säger o att det inte fanns en Adam o en Eva?

Hoppas få höra fler grodor från dig.

Mitokondriska "Adam och Eva" sägs ha levt för 150 000 till 200 000 år sedan.
Lite mer än 6 000 med mer än lite marginal, eller vad säger du själv?
Citera
2014-06-13, 08:05
Medlem
'saegs ha levt'. ; saegs, av Vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här