2014-06-12, 20:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Om det är kopparrör, hur menar du att det skulle visa att stålet inte smält?

Koppar smälter vid 1083 grader, stål mellan 1150-1538 grader beroende på kvalitet. Om det var hett nog att smälta stål så skulle givetvis även kopparen ha smält.
Citera
2014-06-12, 21:27
Medlem
Citat:
Om det är kopparrör, hur menar du att det skulle visa att stålet inte smält?
Vi ser stålbalkar som inte smält. Så kopparen i sig behöver inte bevisa någonting.

Om du tittar en gång till på bilden meteorites_side-by-side.jpg.html borde du se att någonting saknas.

Tänk dig att smält stål rinner ner i en grop. Då kommer stålet att fylla gropen ut till dess väggar. Höjden beror på mängden stål. Men ovansidan blir helt horisontellt. Gravitationen gör att alla flytande material får en plan ovansida. Ser du någon del av "meteoriterna" som har en plan yta?
Citera
2014-06-12, 21:56
Medlem
rayjoh och SnakePlisssken

Om det inte är smält stål, vad är det då?
Angående de bitar man ser så tror inte jag de är från den rinnande stål man sett på filmer när byggnaderna rasade utan från den preparering man gjort under ytan för att smälta ner bevis. Var ju extrema temperaturer långt efter att byggnaderna rasade
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-06-12 kl. 21:58.
Citera
2014-06-12, 22:05
Medlem
Citat:
Det hjälper inte att använda ett spektroskop på en jpeg-bild och upplösningen är så dålig att man ser inga detaljer. Därför får jag lita på de som får tillstånd att ta prover från klumparna.
Citera
2014-06-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja, i de enorma rasmassorna fanns det säkert gott om luftluckor och syretillförsel såväl som syrefattiga miljöer. Vad jag syftade på var att bränder i syrefattiga miljöer ofta kan bli extremt heta och långsamtbrinnande.

Förstår det och är inte emot dig utan med dig vilket jag förutsätter att du förstår...
Citera
2014-06-12, 22:15
Medlem
Citat:
utan från den preparering man gjort under ytan för att smälta ner bevis. Var ju extrema temperaturer långt efter att byggnaderna rasade
Och därmed blev konspirationen ännu mer komplicerad. Några har krupit runt djupt nere i rasmassorna och letat reda på de bevis som behövde förstöras. När de hittade bevisen placerade de en värmekälla där i stället för att smuggla bort beviset.
Citera
2014-06-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Det hjälper inte att använda ett spektroskop på en jpeg-bild och upplösningen är så dålig att man ser inga detaljer. Därför får jag lita på de som får tillstånd att ta prover från klumparna.

skulle det kunna vara armeringsjärn man ser?
Jo, jag vet att du litar blint på de som får lov att ta prover, tycker du inget är märkligt?
Citera
2014-06-12, 22:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Angående de bitar man ser så tror inte jag de är från den rinnande stål man sett på filmer när byggnaderna rasade utan från den preparering man gjort under ytan för att smälta ner bevis. Var ju extrema temperaturer långt efter att byggnaderna rasade
Och då uppfann man en magisk värmekälla som är tillräckligt varm för att smälta stål men samtidigt tillräckligt sval för att inte smälta koppar (som ju smälter vid lägre temperatur än stål), är det så du menar?
Citera
2014-06-12, 22:27
Medlem
Citat:
Och då uppfann man en magisk värmekälla som är tillräckligt varm för att smälta stål men samtidigt tillräckligt sval för att inte smälta koppar (som ju smälter vid lägre temperatur än stål), är det så du menar?

eller så är det inte kopparrör, personligen tror jag mer på en blandning av smält stål, stålbitar, betong och armeringsjärn
Citera
2014-06-12, 22:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
eller så är det inte kopparrör, personligen tror jag mer på en blandning av smält stål, stålbitar, betong och armeringsjärn

Japp, det låter troligt. Dock är det ju ingenting som har smält då, vilket väl var själva poängen med att Burros visade bilden... (Varför skulle en del stål smält men stålbitar och armeringsjärnen - som ju också är gjorda av stål - inte smält?)
Citera
2014-06-12, 22:40
Medlem
Citat:
Japp, det låter troligt. Dock är det ju ingenting som har smält då, vilket väl var själva poängen med att Burros visade bilden... (Varför skulle en del stål smält men stålbitar och armeringsjärnen - som ju också är gjorda av stål - inte smält?)

man kan ana att det finns en hel del smält stål där. att armeringsstålen inte smält kan ha och göra med att de varit isolerade av betong
Citera
2014-06-12, 23:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
man kan ana att det finns en hel del smält stål där. att armeringsstålen inte smält kan ha och göra med att de varit isolerade av betong
Jättebra, man kan ana, man kan prova själv i grillen och man kan tro på precis allt som verkar spännande. Men utan minsta tillstymmelse till bevis så finns det ju inte mycket att prata om, för vi ska väl inte diskutera vad du tror att du kan ana på en bild som vi inte ens vet vad den föreställer? Cement? Stål? Aluminium? Kopparrör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in