2014-06-12, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det känns som om ni blandar ihop två egentligen separata diskussioner nu.
Det som har diskuterats på de senaste sidorna (grill-debatten ) gäller de metaller som rann ut ur WTC innan raset. Men nu blandar ni in de bränder som pågick i månader i rasmassorna, vad är det ni försöker säga för jag vet inte vad ni tycker är konstigt?

Och vad tror du det var som brann i den syrefattiga miljön i rasmassorna, om det inte var vanliga rasmassor?

Jag svarade dig med hänsyn till det rinnande stålet och inget annat så det var inte särskilt svårt att hålla isär, om man är ärlig vill säga och inte aktivt faktiskt försöker skifta fokus till något annat.
Citera
2014-06-12, 15:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Jag svarade dig med hänsyn till det rinnande stålet och inget annat så det var inte särskilt svårt att hålla isär, om man är ärlig vill säga och inte aktivt faktiskt försöker skifta fokus till något annat.

Ja, och därför undrar jag VILKET rinnande stål du svarade om. Vi diskuterade nämligen den rinnande aluminiumet som rann ur WTC direkt efter flygplans-impact. Du verkar å andra sidan diskutera det smälta stål som du påstår har hittats i rasmassorna, flera månader senare.... Så åter - vad är det du diskuterar, det verkar nämligen inte vara de metaller som vi diskuterade i "grill-debaclet" (dvs aluminiumet)....
Citera
2014-06-12, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ja, och därför undrar jag VILKET rinnande stål du svarade om. Vi diskuterade nämligen den rinnande aluminiumet som rann ur WTC direkt efter flygplans-impact. Du verkar å andra sidan diskutera det smälta stål som du påstår har hittats i rasmassorna, flera månader senare.... Så åter - vad är det du diskuterar, det verkar nämligen inte vara de metaller som vi diskuterade i "grill-debaclet" (dvs aluminiumet)....

Om man pratar om Ground Zero och flera månader efteråt så talar man nog oooooom? Vid rätt svar får du en ask med Zoo.
Citera
2014-06-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Menar inte att dom medvetet ljuger, utan dom vet helt enkelt inte vad dom pratar om!
Eller så är det just det de gör
Citera
2014-06-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Enligt dig, vad är det som syns på bilderna?
Kopparrör och stålbalkar som bäddats in i någonting som inte har smält till en rinnande massa eftersom det som omgärdar kopparrören och stålbalkarna inte har det glatta utseende det borde ha.

Varken mina eller dina ögon kan använda bilden för att göra en kemisk analys av det som omgärdar kopparrören och stålbalkarna. Därför är följande bara vad jag tror: Färgen och det porösa utseendet på massan gör att det ser ut att till stor del bestå av betong.
Citera
2014-06-12, 16:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om man pratar om Ground Zero och flera månader efteråt så talar man nog oooooom? Vid rätt svar får du en ask med Zoo.
Varför i helvete dyker du då in i en diskussion om aluminiumet i flygplanet / fasaden etc och svamlar om att 'vi tusentals gånger förklarat fel' när du i själva verket alltså inte ens pratar om samma sak???
Citera
2014-06-12, 17:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men visst, om vi nu har bytt diskussionsämne, vilket uppenbarligen är 'standard procedure' när truthers får det jobbigt, så är mitt svar att det är väl inget konstigt om stål smälte i den syrefattiga miljön bland rasmassorna. Det har ju påståtts att temperaturer på uppemot 1500 grader C uppmätts, och om det stämmer så kan det förstås räckt för att smälta stål också.
Citera
2014-06-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Kopparrör och stålbalkar som bäddats in i någonting som inte har smält till en rinnande massa eftersom det som omgärdar kopparrören och stålbalkarna inte har det glatta utseende det borde ha.

Varken mina eller dina ögon kan använda bilden för att göra en kemisk analys av det som omgärdar kopparrören och stålbalkarna. Därför är följande bara vad jag tror: Färgen och det porösa utseendet på massan gör att det ser ut att till stor del bestå av betong.

Hur vet du att det är kopparrör? Säger inte att det inte är det men hur vet du det

Du jämförde tidigare med aluminium och att smält stål borde se ut så också, varför skulle smält stål se ut som smält aluminium? Du vet att egenskaperna skiljer en hel del mellan aluminium och stål va..

Vad gäller koppar så kan man få upp smältpunkten med olika legeringar. Koppar leder dessutom värme mycket bra
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-06-12 kl. 17:38.
Citera
2014-06-12, 18:03
Medlem
Citat:
Men visst, om vi nu har bytt diskussionsämne, vilket uppenbarligen är 'standard procedure' när truthers får det jobbigt, så är mitt svar att det är väl inget konstigt om stål smälte i den syrefattiga miljön bland rasmassorna. Det har ju påståtts att temperaturer på uppemot 1500 grader C uppmätts, och om det stämmer så kan det förstås räckt för att smälta stål också.

Hur syrefattigt det var kanske är svårt att sia om, men det gick ju en tunnelbanestation under tornen, så det är inte omöjligt att luft till ev. pyrande eller bränder i rasmassorna kan ha kommit via de tunnlar för tågen etc som fanns under tornen.

Hur som helst så kan det brinna i månader eller mer i högar av div. bråte. Här t ex en massa däck som brann i 9 månader

http://thmirror.blogspot.se/2013/01/the-hugest-tire-fires-in-history.html
Citera
2014-06-12, 18:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur syrefattigt det var kanske är svårt att sia om, men det gick ju en tunnelbanestation under tornen, så det är inte omöjligt att luft till ev. pyrande eller bränder i rasmassorna kan ha kommit via de tunnlar för tågen etc som fanns under tornen.

Hur som helst så kan det brinna i månader eller mer i högar av div. bråte. Här t ex en massa däck som brann i 9 månader

http://thmirror.blogspot.se/2013/01/the-hugest-tire-fires-in-history.html
Ja, i de enorma rasmassorna fanns det säkert gott om luftluckor och syretillförsel såväl som syrefattiga miljöer. Vad jag syftade på var att bränder i syrefattiga miljöer ofta kan bli extremt heta och långsamtbrinnande.
Citera
2014-06-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Hur vet du att det är kopparrör? Säger inte att det inte är det men hur vet du det
Svårt att se på bilden, men många smala rör är ofta av koppar på de ställen där de inte utsätts för yttre krafter. De levereras i stora rullar till bygget och rätas ut vid monteringen. Stålrör måste skarvas eftersom de är raka och därmed i sektioner vid transport. Det är lätt att kröka kopparrör där det behövs. Det är billigare att jobba med kopparrör. Därför tror jag att det är kopparrör.
Citera
2014-06-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Svårt att se på bilden, men många smala rör är ofta av koppar på de ställen där de inte utsätts för yttre krafter. De levereras i stora rullar till bygget och rätas ut vid monteringen. Stålrör måste skarvas eftersom de är raka och därmed i sektioner vid transport. Det är lätt att kröka kopparrör där det behövs. Det är billigare att jobba med kopparrör. Därför tror jag att det är kopparrör.
Om det är kopparrör, hur menar du att det skulle visa att stålet inte smält?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in