2014-06-10, 12:30
Medlem
Någon som vågar sig ut i tropikvärmen idag?
Citera
2014-06-10, 13:49
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Ingen vidare tropikvärme idag dessvärre, småkyligt och det ligger regn i luften. Men nog hinner man med lite närspelsövningar i alla fall!
Citera
2014-06-10, 17:57
Medlem
man 23 år, 9.2 hcp kör på stiff. Var och provade nya järnklubbor idag och fick prova ett par bladklubbor som jag tyckte funkade okej. Jag har aldrig provat blad innan och ville prova "cavity-back" järn men säljarn sa att med den svingen och bollträffen så ska du ha blad. Jag tyckte själv att det kändes sådär men han sa att man lär sig att spela med dem och om du ska gå ner i hcp så ska du ha blad.

Vad tycker ni?
Senast redigerad av Mialterego 2014-06-10 kl. 18:02.
Citera
2014-06-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87

Gjorde 43 poäng idag, är riktigt jäkla nöjd med tanke på att jag vanligtvis har väldigt svårt att hantera ordentlig värme. Blir skönt imorrn med lite mulet väder!
Citera
2014-06-10, 19:46
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Tjena! Skulle behöva lite köpråd..

Har spelat golf till och från i 3 år så ser mig inte själv som en nybörjare där av att tråden/inlägget hamnar här!

Jag har tänkt att börja spela lite oftare och mer seriöst och skulle därför vilja inhandla mig ett annat järn-set, det jag har idag är nybörjarklubbor och vill ha något bättre.

Jag har väldigt dålig koll på vad jag bör titta efter?? Min budget är ganska låg, absolut högst är 2000kr och därför vill jag helst köpa begagnat för att ändå kunna få hyfsade klubbor för pengarna! Mat har jag har 25 i hcp (pga att jag spelar så sällan, är nog lite för bra för mitt höga handikapp), vad för klubbor bör jag sikta in mig på? Förstår att det är svårt att svara på med märken osv men ändå, skulle gärna vilja ha lite tips! Kollade på ett järn-set Callaway x18, hur är nivån på dom? Vill ju absolut inte ha några klubbor som är för "svåra" men inte heller nybörjarklubbor liksom!

Tack på förhand!
Citera
2014-06-10, 21:34
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Tjena! Skulle behöva lite köpråd..

Har spelat golf till och från i 3 år så ser mig inte själv som en nybörjare där av att tråden/inlägget hamnar här!

Jag har tänkt att börja spela lite oftare och mer seriöst och skulle därför vilja inhandla mig ett annat järn-set, det jag har idag är nybörjarklubbor och vill ha något bättre.

Jag har väldigt dålig koll på vad jag bör titta efter?? Min budget är ganska låg, absolut högst är 2000kr och därför vill jag helst köpa begagnat för att ändå kunna få hyfsade klubbor för pengarna! Mat har jag har 25 i hcp (pga att jag spelar så sällan, är nog lite för bra för mitt höga handikapp), vad för klubbor bör jag sikta in mig på? Förstår att det är svårt att svara på med märken osv men ändå, skulle gärna vilja ha lite tips! Kollade på ett järn-set Callaway x18, hur är nivån på dom? Vill ju absolut inte ha några klubbor som är för "svåra" men inte heller nybörjarklubbor liksom!

Tack på förhand!

x18 är ett bra set men jag tror inte att jag skulle betala 2k för dem på blocket, de börjar vara några år gamla nu. Runt en tusenlapp borde vara rimligare och sen kan du använda de extra pengarna till att sätta nya grepp på dem.
Citera
2014-06-10, 21:41
Medlem
Hej,

Jag tog grönt kort och fick officiellt hcp för 6-7 år sedan. Pga studier har jag inte varit medlem i någon klubb sedan dess och inte spelat mer än enstaka pay n play ronder samt nött på ranchen. Är nu medlem igen och ska spela i sommar. Mitt hcp som jag hade när jag "slutade" för 6-7 år sedan är 34,5 och alldeles för högt. Spelar på 20-25 i hcp om jag får gissa.
Gick i slutet av förra säsongen pay n play rundor med en markör där jag gjorde 40-45 poäng. Kan man registrera en sådan runda så här långt i efterhand? Är angelägen att sänka för att spela på rätt hcp. Spelar jag överhuvudtaget på 34,5 i hcp med tanke på att jag inte varit medlem på så många år, eller har detta förfallit?

Vänligen
Citera
2014-06-10, 21:51
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
x18 är ett bra set men jag tror inte att jag skulle betala 2k för dem på blocket, de börjar vara några år gamla nu. Runt en tusenlapp borde vara rimligare och sen kan du använda de extra pengarna till att sätta nya grepp på dem.
Okej ja jag har hittat billigare hur är "svårighetsgraden" på dem? kommer jag tröttna och vilja ha nya inom en snar framtid eller kommer jag kunna spela med dem länge?? till vilket hcp passar dem??
Citera
2014-06-10, 21:52
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Har du några andra förslag på järn-set åt mig?
Citera
2014-06-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetItBleed
Hej,

Jag tog grönt kort och fick officiellt hcp för 6-7 år sedan. Pga studier har jag inte varit medlem i någon klubb sedan dess och inte spelat mer än enstaka pay n play ronder samt nött på ranchen. Är nu medlem igen och ska spela i sommar. Mitt hcp som jag hade när jag "slutade" för 6-7 år sedan är 34,5 och alldeles för högt. Spelar på 20-25 i hcp om jag får gissa.
Gick i slutet av förra säsongen pay n play rundor med en markör där jag gjorde 40-45 poäng. Kan man registrera en sådan runda så här långt i efterhand? Är angelägen att sänka för att spela på rätt hcp. Spelar jag överhuvudtaget på 34,5 i hcp med tanke på att jag inte varit medlem på så många år, eller har detta förfallit?

Vänligen

Annars kan du ju bara gå några rundor så är du ju nere på rätt hcp ganska snabbt.. Låter bara krångligt att försöka regga gamla rundor
Citera
2014-06-10, 23:33
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Okej ja jag har hittat billigare hur är "svårighetsgraden" på dem? kommer jag tröttna och vilja ha nya inom en snar framtid eller kommer jag kunna spela med dem länge?? till vilket hcp passar dem??

De fungerar bra ända ner på singel-hcp rent spelmässigt.
Citera
2014-06-11, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
man 23 år, 9.2 hcp kör på stiff. Var och provade nya järnklubbor idag och fick prova ett par bladklubbor som jag tyckte funkade okej. Jag har aldrig provat blad innan och ville prova "cavity-back" järn men säljarn sa att med den svingen och bollträffen så ska du ha blad. Jag tyckte själv att det kändes sådär men han sa att man lär sig att spela med dem och om du ska gå ner i hcp så ska du ha blad.

Vad tycker ni?

JAG personligen tycker att det låter lite som att säljaren är efterbliven.
Om det nu inte är så att du verkligen vill ha blad av någon outgrundlig anledning tycker jag inte att du ska köpa det. Den överhängande massan på touren spelar inte bladklubbor, så jag förstår inte varför man skulle propsa på att amatörer ska göra det. Känns som de har fått order om att prångla ut återstående set bladklubbor till stackare. Jag gjorde ett försök för några år sedan som slutade efter 4 rundor, har helt enkelt inte möjligheten att vara 100%ig i mina bollträffar och då försvinner glädjen med bladklubbor skrämmande snabbt. Sen finns det naturligtvis mer eller mindre förlåtande bladklubbor men generellt får det nog ändå ses som väldigt mycket överkurs för gemene man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in