Citat:
Ursprungligen postat av
Mialterego
man 23 år, 9.2 hcp kör på stiff. Var och provade nya järnklubbor idag och fick prova ett par bladklubbor som jag tyckte funkade okej. Jag har aldrig provat blad innan och ville prova "cavity-back" järn men säljarn sa att med den svingen och bollträffen så ska du ha blad. Jag tyckte själv att det kändes sådär men han sa att man lär sig att spela med dem och om du ska gå ner i hcp så ska du ha blad.
Vad tycker ni?
JAG personligen tycker att det låter lite som att säljaren är efterbliven.
Om det nu inte är så att du verkligen vill ha blad av någon outgrundlig anledning tycker jag inte att du ska köpa det. Den överhängande massan på touren spelar inte bladklubbor, så jag förstår inte varför man skulle propsa på att amatörer ska göra det. Känns som de har fått order om att prångla ut återstående set bladklubbor till stackare. Jag gjorde ett försök för några år sedan som slutade efter 4 rundor, har helt enkelt inte möjligheten att vara 100%ig i mina bollträffar och då försvinner glädjen med bladklubbor skrämmande snabbt. Sen finns det naturligtvis mer eller mindre förlåtande bladklubbor men generellt får det nog ändå ses som väldigt mycket överkurs för gemene man.