Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Varför är han en sådan satans låtsasblatte?
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Han är väl uppväxt i orten? Dessutom haft en vistelse i Kenya. Visst är beteendet relativt barnsligt, men på ett sätt förståeligt.
Han är från ett svensson område i västerort typ varken liksom "Ken Ring" aktiga Hässelby eller de finare områderna som Ängby och Äppelviken.....
Dock är ju hela västerort extremt historielöst och identitetssökande (än mer än söder om söder).
Så det är ju inte ovanligt att två grabbar som bor vägg i vägg med varandra i samma radhus är varandras motpooler. Den ena har blont bakåtslickat hår, drar ut sina iiiiiiin och eeeen på extrem lidingö svenska, går runt med halvdyra märken typ Gant, Ralph Lauren, mdfl gärna med stora labels & drömmer om att köpa en "man bag" från Prada/LV
Medan den andra går runt i baggy eller mjukis byxor, lyssnar på Wiz Kaleifa... Drar sig med termen som "brush" "yao" "abou" snaggat hår och något jack i ogonbrynet för att se extra gangster ut.
Men båda är egentligen två identitetssökande ungdomar från ett indentitetslöst & historielöst område....
JG fall innebär hans tvåfaldiga vistelse i Kenya att han har tillräkligt mycket med streetcred (känner ju folk från riktiga kåkstäder där vad kan va mer gangsta än det?) för att stå rakryggad och dra sig med förortsslang till vilken Hässelbyättad eller Tenstättad snubbe som helst.