Citat:
Ursprungligen postat av
haraldwin
Du i Iran är kristna mindre värda än vildsvinen i bergen. Du syftar på Khameni och han vet att Assad är en kafir men va tvungen att kalla alawiter för Shia för sin överlevnad. I Syrien kan presidenten endast vara en MUSLIM!
Just Assyrier i Iran lever mkt bra och har folk i regeringen. Sen vet jag att dom inte gillar konvertiter. Och vi alla vet också om muslimers syn på kristna, Det är inget nytt. Khameni är Putins hund.
Citat:
Jag träffade en gammal syriansk gubbe som sa att de borde ha blivit muslimer för att skippa allt elände.
Jo självklart hade allt varit lättare, Men vill vem gå den lätta vägen ?
Förövrigt så konverterade en portion av den Assyriska befolkningen till Islam och kallas Mahalimter. Dom är runt 1-2 milj idag.
Citat:
Ni kan inte vara kristna och nationalister.. Jesu Rike är Guds rike och alla är guds barn. Man kan endast bli frälst om man följer Jesu lära utan att bruka våld och nationalism.
Det var det största skitsnacket jag har hört på länge. Jesus sa att han inte har kommit för att ändra lagen. Kung David m.fl försvarade sin mark och hade Guds hjälp. Vi är Ortodoxer, Vi föjer den gamla läran. Och förövrigt är Ortodoxa väldigt nationalistiska, Kolla på länderna Ryssland,Serbien,Ukraina,Armenien,Grekland,Montene gro,Rumänien,Bulgarien te.x. Det är ett kors i ena handen och ett svärd i andra handen. Vi har rätt att försvara oss med alla medel. Vända kinden finns inte, Det är en direkt motsägelse mot när Jesus sa att han inte ska ändra lagen.
Citat:
Kurder är egentligen yezidier/zoroaster och de just Islam som är problemet och måste elimineras för att skippa orättvisor.
Absolut är ert problem Islam. Den dagen kurder avsäger sig Islam ska ni få en stor applåd av mig.
Era handlingar mot Assyrierna har mkt med er religion att göra.
Citat:
Du skriver oftast att alla kurder och turkar vill döda er men förväntar dig att de ska vara öppensinnade när du viftar med Kristendomen men agerar efter nationalismen. Hur ska du ha det?
Men kurder och turkar vill det. Det är ingen hemlighet, För knappt 100 år sen lyckades dom nästan.
Jag har inte viftat med kristendom, Vart du har fått det ifrån vet jag inte ! Att vi Assyrier är kristna spelar ingen roll när det gäller en nationalstat lr nationalism. Du kan se det såhär, För att Assyrier ska kunna utöva sin religion i fred, behövs dom vara nationalistiska och sträva efter en nation där dom kan leva i säkerhet m.m.