2014-06-10, 13:23
Medlem
Kingers avatar
Någon som vet hur det är med boende i Boden? Svårt att få? Dyrt?

Skolan hjälper väl inte till med nåt? Ifall man blir kallad för tester, måste man åka dit flera gånger eller? Bor i Skåne nämligen.
Citera
2014-06-10, 14:08
Medlem
Kingers avatar
Sökte till Boden nyss. Fick inget mail ingenting.
Citera
2014-06-10, 14:36
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
Någon som vet hur det är med boende i Boden? Svårt att få? Dyrt?

Skolan hjälper väl inte till med nåt? Ifall man blir kallad för tester, måste man åka dit flera gånger eller? Bor i Skåne nämligen.
Kolla om det finns platser kvar för att göra testerna i Hallsberg istället, blir inte lika långt att åka för dig.

Citat:
Har för mig att jag fick mailet dagen efter att jag skickade in min anmälan, så vänta och ta det lugnt bara
Citera
2014-06-10, 14:55
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMonkey
Kolla om det finns platser kvar för att göra testerna i Hallsberg istället, blir inte lika långt att åka för dig.

Har för mig att jag fick mailet dagen efter att jag skickade in min anmälan, så vänta och ta det lugnt bara

Tack för dina svar!

Trodde de andra hade gått ut eftersom det stod att Boden är förlängt!! Fan borde valt Hallsberg istället då. Tror du det går att ändra sig?

Fick du inget bekräftelsemail att du sökt heller?
Citera
2014-06-10, 15:09
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Tack för dina svar!

Trodde de andra hade gått ut eftersom det stod att Boden är förlängt!! Fan borde valt Hallsberg istället då. Tror du det går att ändra sig?

Fick du inget bekräftelsemail att du sökt heller?
Jag har för mig att det tog ett tag innan jag fick något mail alls...

Söktiden för Hallsberg är slut men de har inte gjort sina fortsatta urval än så därför kan du kanske göra det där.
Citera
2014-06-10, 15:34
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMonkey
Jag har för mig att det tog ett tag innan jag fick något mail alls...

Söktiden för Hallsberg är slut men de har inte gjort sina fortsatta urval än så därför kan du kanske göra det där.
Just det! Själva testerna kan jag ju göra i Hallsberg ju!!

Tror du det hjälper att jag är utbildad signaltekniker? Är det ens en fördel? Kan ju alla signaler och sånt.
Citera
2014-06-10, 16:00
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Just det! Själva testerna kan jag ju göra i Hallsberg ju!!

Tror du det hjälper att jag är utbildad signaltekniker? Är det ens en fördel? Kan ju alla signaler och sånt.
Kan ju vara till en fördel under själva utbildningen men tror inte det hjälper dig under testerna. Sen så finns det så pass få sökande till Boden att klarar man testerna kommer man antagligen in direkt.
Citera
2014-06-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Blev lite smånojig när jag läste att någon missat 1/20 på färhseendet och det inte var godkänt.

Men om man klarar samtliga av dom här måste det väl vara lugnt?
http://www.medocular.se/Ogonfakta/Tester/Fargblindhet/Testa-ditt-fargseende/
Man kan ju hoppas att de använder ishiharaplattorna du länkade till men jag tror de använder pseudo isochromaticplattor som en del optiker har och de är bra mycket svårare än ishihara.
Själv ska jag på den slutgiltiga läkarundersökningen på måndag och jag tror att min planerade lokförarframtid kommer att grusas där, tyvärr.

Jag var förresten i kontakt med överläkaren på transportstyrelsen i det här ämnet och svaret jag fick är att man har fullgott färgseende om man klarar 13 av 15 plattor.
Lycka till.
Citera
2014-06-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blitzen
Man kan ju hoppas att de använder ishiharaplattorna du länkade till men jag tror de använder pseudo isochromaticplattor som en del optiker har och de är bra mycket svårare än ishihara.
Själv ska jag på den slutgiltiga läkarundersökningen på måndag och jag tror att min planerade lokförarframtid kommer att grusas där, tyvärr.

Jag var förresten i kontakt med överläkaren på transportstyrelsen i det här ämnet och svaret jag fick är att man har fullgott färgseende om man klarar 13 av 15 plattor.
Lycka till.

Tack för svaret. Ska googla på dom där plattorna!
Citera
2014-06-14, 13:26
Medlem
Parnborrs avatar
Gjorde testet hemma nyss. Godkänt på allt men GRÅ på ena bara. Vad tror ni är chanserna för ett omtest?
Citera
2014-06-14, 20:02
Medlem
herrstorks avatar
Jaså då har jag gjort sista urvalet idag. Dvs psykolog delen. Sökte Boden som första hand, hoppas det blir tillräckligt många som söker så att utbildningen blir av. Boende är rätt lätt finns lediga lgh:er för runt 4 i månaden. Själv ska jag lösa det på annat sätt ;-)
Citera
2014-06-14, 20:05
Medlem
herrstorks avatar
Citat:
Maila lena på tcc sidan så kommer hon hjälpa dig. Hon är grymt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in