Citat:
Ursprungligen postat av
DrDeathAniansson
Jag förstår vad feminism betyder, men du utgår från att all feminism är detsamma, när man kan se tydliga skillnader mellan olika radikala inriktningar idag och i feministisk media, t.ex Bang, från hur det såg ut för tjugo år sedan, vilket inte betyder att många av de som då hade feministiska sympatier har gett upp ideologin, men heller inte känner sig bekväma i hur feminismen har utvecklats. Jag förstår definitivt budskapet, men kan inte hålla med många av de genusteorier som finns, när det finns bättre, psykologiska förklaringar, inte heller tycker jag om att man indirekt använder det som ett sätt för att provocera och få uppmärksamhet.
Jag vände mig egentligen inte mot din definition, jag höll mer med än jag sa emot.
Visst finns det flera inriktningar, förmodligen tusentals. Det är dock den rådande radikalfeminismen, vare sig det är särarts eller likhetsfeminism, som präglar vad feminism står för.
Tittar vi då på exempelvis det enda partiet som är uttalat feministiskt, F!, så kan man anta att de är dessa och andra feminister på maktpositioner (media och övrig politik) som avgör vad feminism är genom sina handlingar och uttalanden.
Oavsett hur många snällfeminister det sitter i stugorna, tigandes inför F!'s och övriga radikalfeministers bravader.