Citat:
Ursprungligen postat av
Brokenback
Hur tänkte du nu? Det är väl bilen som du till 100% inte kommer gå i vinst med. En bostadsrätt är oftast en investering som du i slutändan kan tjäna pengar på. Vilket di i princip ALDRIG gör med en bil.
Jag har inte tänkt att tjäna några pengar på en bil direkt... men jag menar mig på att jag skulle aldrig fixa en hyresrätt?!?!?... och folk som tjatar här om att jag kommer till kronofogden va fan är detta..jävla skitsnack, jag får en utgift på 3000-4000kr i månaden? vafan skulle de förstöra mitt liv för haha.. låt mig ha lite skoj och hjälp mig. vafan ni sitter och skriver massa skit bara.. Varför skulle det va ett dåligt val?
Så alla som har ett intresse är dumma i huvudet?
Folk som lånar till crossar är dumma i huvudet?
Folk som lånar till båtar är dumma i huvudet?
snälla va fan är detta? man jobbar inte för att få mat på bordet bara, man vill väl för fan ha lite kul i livet eller? "ah men va fan spara i 20 år istället" Nej jag tänker inte sitta här och låta de växa mossa på mig innan jag ska få ha lite skoj med livet... Va fan är felet på folk, har man råd med det(JAAA JAG HAR RÅD TILL ATT LÅNA 120tkr!?!?!??!?!) så får man väl göra det? det handlar inte om att man ska belåna sig upp till öronen här, jag förstår ifall man har de tight med ekonomin då är de en annan femma, men nu har jag ju cirka 11000 att lägga på en bil ifall jag nu skulle vilja göra de, men jag väler att låna 120 000 3000:- och sen spara 5000:- i månaden = 8000:- i månaden.
Då har jag alltså 8000-9000 att ha till nöjjen? ändå ifall jag sparat 5000 också.. förstår inte hur ni tänker bara.