2014-06-06, 17:45
Medlem
nu är jag igång igen, nu ska jag låna till en supra/nissan GTS-T/GTR .

Jag behöver ta ett lån på 70-120k utan kontantinsats! hur gör jag?

tänker inte sälja min 328 för kontantinsats... utan jag ska ha 2 bilar, bmwn ska vara vinter släden.
Inga moralkärringar nu utan hjälp mig...
Citera
2014-06-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaddare

tänker inte sälja min 328 för kontantinsats... utan jag ska ha 2 bilar, bmwn ska vara vinter släden.
Först måste du bestämma hur mycket du vill låna. Sen måste du ställa upp med säkerhet på samma belopp. Sen skickar du mig ditt kontonummer och jag för över pengarna.
Citera
2014-06-06, 18:09
Medlem
Citat:

Kontakta den rimligaste kreditgivaren och be om ett lån. Om dem inte ger dig det, kontakta den näst rimligaste kreditgivaren osv.

Viktigt att ha två stycken bilar btw. Alla vet ju att för att må bra och bli lycklig så är det a och o att ha två stycken bilar. Speciellt när man har stort behov av det, eller hur? Tack på förhand för den extra profiten.

Mvh Kreditbolaget "Vill ha? När? Nu!"
Citera
2014-06-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donjohe
Kontakta den rimligaste kreditgivaren och be om ett lån. Om dem inte ger dig det, kontakta den näst rimligaste kreditgivaren osv.

Viktigt att ha två stycken bilar btw. Alla vet ju att för att må bra och bli lycklig så är det a och o att ha två stycken bilar. Speciellt när man har stort behov av det, eller hur? Tack på förhand för den extra profiten.

Mvh Kreditbolaget "Vill ha? När? Nu!"

jag vill ha en sommarbil och en vinter bil, bmwn är redan betalad kontant så varför göra sig av med den helt i onödan. Bättre att ha den på vintern och trimma sönder den jäkeln och ha som en lekbil...

men det är ju just detta jag ber om hjälp, vart ska jag söka? hur ska jag gå tillväga? vart hur när??? kan jag få ett lån...
Citera
2014-06-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IraHayes
Först måste du bestämma hur mycket du vill låna. Sen måste du ställa upp med säkerhet på samma belopp. Sen skickar du mig ditt kontonummer och jag för över pengarna.

nu är de ju inte så enkelt tyvärr
Citera
2014-06-06, 18:19
Medlem
Citat:
nu är de ju inte så enkelt tyvärr
Synd!
Citera
2014-06-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IraHayes
Synd!

ah väldigt synd...
Citera
2014-06-06, 18:31
Medlem
Citat:
snälla vadå lyxfällan, jag har 0 utgifter, jag kan lätt lägga 12k+ i månaden på bil och ändå leva gött, och har inte tänkt att flytta på minst 3 år.

Ni förstår inte situationen riktigt här antar jag jag har 0! utgifter, varför jobbar jag ens?
Mitt intresse är bilar och har varit länge, jag har en bmw 328i e46 som jag köpt kontant och vill ha något nyare och lite mer fräschare.

Jag vill ha en hobby och jag har råd med det anser jag, vadå lyxfällan jag har fortfarande 0 utgifter minst 3 år framåt i tiden...

Hade jag haft en son som bor hemma och tänkte köpa en bil för 300 tkr med motiveringen som du anger så blir han utkastad ögonblickligen. Har man sådanna planer kan man lika gärna klara sig själv tills man lär sig värdet av pengar. Men kul för dig. Vad anser dina föräldrar?

Nöjen finansierar man inte, man betalar på förhand - välj något billigare.
Senast redigerad av tago 2014-06-06 kl. 18:43.
Citera
2014-06-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tago
Hade jag haft en son som bor hemma och tänkte köpa en bil för 300 tkr med motiveringen som du anger så blir han utkastad ögonblickligen. Men kul för dig. Vad anser dina föräldrar om köpet?

du verkar inte ha läst igenom tråden, jag ska inte låna till 300tkr utan 70-120tkr.... mina föräldrar har väl inget att säga om det? och bryr sig verkligen inte. Det är mina pengar, och jag sliter hårt för dom varför ska jag inte kunna unna mig att ha lite roligt och ta upp pojkdrömmen i livet...
Citera
2014-06-06, 18:39
Medlem
Citat:
Hade jag haft en son som bor hemma och tänkte köpa en bil för 300 tkr med motiveringen som du anger så blir han utkastad ögonblickligen. Men kul för dig. Vad anser dina föräldrar om köpet?

Nöjen finansierar man inte, man betalar på förhand - välj något billigare.

"Nöjen finansierar man inte, man betalar på förhand" vad är detta för skumt sätt?

Så alla som har ett billån är dumma i huvudet i din mening? va fan 90% av alla som kör en ferrari har den på kredit...

Fattar inte varför folk som inte tänker till lite svarar i den här tråden. vad är de för fel med att ta ett lån till en bil, jag ska ju inte låna till en cross direkt...
Citera
2014-06-06, 18:54
Medlem
Citat:
"Nöjen finansierar man inte, man betalar på förhand" vad är detta för skumt sätt?

Så alla som har ett billån är dumma i huvudet i din mening? va fan 90% av alla som kör en ferrari har den på kredit...

Fattar inte varför folk som inte tänker till lite svarar i den här tråden. vad är de för fel med att ta ett lån till en bil, jag ska ju inte låna till en cross direkt...

Skumt är sunt i dagens värld. Jag vill inte uttala mig om huruvida 90% av ferrari ägarna är korkade eller inte, men att köpa en andra bil för nöjes skull på kredit är inte smart. Vad sa du att din månadsinkomst var?

https://www.kronofogden.se/33109.html Hittade f.ö. en bil i priskategorin du önskade, tyvärr ingen Ferrari.

Citat:
du verkar inte ha läst igenom tråden, jag ska inte låna till 300tkr utan 70-120tkr.... mina föräldrar har väl inget att säga om det? och bryr sig verkligen inte. Det är mina pengar, och jag sliter hårt för dom varför ska jag inte kunna unna mig att ha lite roligt och ta upp pojkdrömmen i livet...

Okej, ju mindre desto bättre.

Jag har som sagt inget att tillföra om hur du ska gå tillväga för att få lånet, det har du säkerligen andra erbjudit dig de senaste 5 sidorna. Jag delar bara med mig av mitt perspektiv, du behöver inte anamma det.
Senast redigerad av tago 2014-06-06 kl. 18:57.
Citera
2014-06-06, 18:56
Medlem
Citat:
Skumt är sunt i dagens värld. Jag vill inte uttala mig om huruvida 90% av ferrari ägarna är korkade eller inte, men att köpa en andra bil för nöjes skull på kredit är inte smart. Vad sa du att din månadsinkomst var?

https://www.kronofogden.se/33109.html Hittade f.ö. en bil i priskategorin du önskade, tyvärr ingen Ferrari.

vet inte exakt månadsinkomsten men 19-20k innan skatt kanske.. ingen superlön direkt men har inte 1 krona i utgifter mer än min bil.

Och nej de är inte för nöje, utan för att jag ska ha en sommar och en vinter bil.... jag pendlar 9 mil om dagen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in