Citat:
Ursprungligen postat av
quaddare
"Nöjen finansierar man inte, man betalar på förhand" vad är detta för skumt sätt?
Så alla som har ett billån är dumma i huvudet i din mening? va fan 90% av alla som kör en ferrari har den på kredit...
Fattar inte varför folk som inte tänker till lite svarar i den här tråden. vad är de för fel med att ta ett lån till en bil, jag ska ju inte låna till en cross direkt...
Skumt är sunt i dagens värld. Jag vill inte uttala mig om huruvida 90% av ferrari ägarna är korkade eller inte, men att köpa en andra bil för nöjes skull på kredit är inte smart. Vad sa du att din månadsinkomst var?
https://www.kronofogden.se/33109.html Hittade f.ö. en bil i priskategorin du önskade, tyvärr ingen Ferrari.
Citat:
Ursprungligen postat av
quaddare
du verkar inte ha läst igenom tråden, jag ska inte låna till 300tkr utan 70-120tkr.... mina föräldrar har väl inget att säga om det? och bryr sig verkligen inte. Det är mina pengar, och jag sliter hårt för dom varför ska jag inte kunna unna mig att ha lite roligt och ta upp pojkdrömmen i livet...
Okej, ju mindre desto bättre.
Jag har som sagt inget att tillföra om hur du ska gå tillväga för att få lånet, det har du säkerligen andra erbjudit dig de senaste 5 sidorna. Jag delar bara med mig av mitt perspektiv, du behöver inte anamma det.