Citat:
Ursprungligen postat av
LloydHopkins
Tittade ett varv till. Jag får inte ihop planlösningarna med bilderna, uteplatsen på övre högra sidan huset (från sjön sett) med som är som en pergola verkar inte finnas med på planlösningen?!?
Citat:
Ursprungligen postat av clifford
Däremot är det ju bara högra halvan av huset som man köper (plus en lång entregång på baksidan). Vänstra halvan av huset, nedre terassen och bryggan ingår inte.
Tillägg: Läste informationsdokumentet:
http://www.svenskfast.se/resurs/dokument/65352/49dc5i6p4ovlu4vl/49dc5i6p4ovlu4vl.pdf
En äldre fastighet och en ny. Ligger alltså en 60-talsvilla uppe på berget som är uppdelad i två lägenheter. Antagligen den som skymtar uppe till höger bakom den nya fastigheten.
Ja, det är bara den ena (högra) halvan man köper. Det är en lägenhetsavskiljande vägg som går mellan dom två lägenheterna i husets mitt, och som klyver huset i två delar. Och man kan se på terassen var gränsen går. Nackdelen är ju att man faktiskt har utsikt över grannarnas terass. För dom pengarna bor man med andra ord väldigt nära andra människor. Och det är väl avskiljdhet man söker om man flyttar ut från stan?
Men då är ju det där med föreningen iallafall löst. En äldre byggnad med två lägenheter, samt den nya lite längre ned med två lägenheter. Inalles fyra andelar i föreningen.
Om jag har förstått det där dokumentet rätt så var kostnaden för föreningens förvärvande 20 miljoner, och det borde inebegripa både det äldre huset, tomten, och det nya huset. Och om dom säljer ena halvan av det nya för 13 mille, så kan man anta att dom har gjort en ganska rejäl vinst på allt det där.