2014-06-05, 15:34
Medlem
pozies avatar
varför i helvete finns sniper? så jävla efterbliven hero. det är verkligen INGEN som kan spela mot honom i början. kör 3 picks men möter alltid en sniper, och han vinner alltid gamet åt dem. man blir ju inte direkt sugen på att fortsätta spela när en champ som mini stunnar kan stå milen bort och döda dig innan du ens hinner reagera. sen ska vi ju inte glömma hans ulti som gör sjukt hög dmg i lvl 1 och även den har 1 mil i range.
Citera
2014-06-05, 16:08
Medlem
Treants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
varför i helvete finns sniper? så jävla efterbliven hero. det är verkligen INGEN som kan spela mot honom i början. kör 3 picks men möter alltid en sniper, och han vinner alltid gamet åt dem. man blir ju inte direkt sugen på att fortsätta spela när en champ som mini stunnar kan stå milen bort och döda dig innan du ens hinner reagera. sen ska vi ju inte glömma hans ulti som gör sjukt hög dmg i lvl 1 och även den har 1 mil i range.

Han är enormt lätt att ganka och farmar inte snabbt.
Citera
2014-06-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
1. Du länkade en WoW-video och inte ladder.
Ah, ctrl c svek mig.
http://www.dota2.com/leaderboards#europe
Citera
2014-06-05, 16:17
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Han är enormt lätt att ganka och farmar inte snabbt.
spelar ju inte så stor roll när våra 2 top alltid ska ge honom 10 kills inom 5 min :/
Citera
2014-06-05, 16:36
Medlem
Citat:
Du har fel på så många nivåer..
Spelsättet skiljer sig enormt från solo kö och 5v5 premades (proffsmatcher). Jag orkar inte förklara i detalj eftersom det hade varit som att övertyga en religiös person att deras tro är fel, vilket jag inte tänker göra.

Utöver alla slumpmässiga moment i spelet (creep spawns, crits, evasion, rune spawn m.m.) behöver du även ha tur med dina lagkamrater samt motståndarna.

Dessutom är olika hjältar olika bra på olika nivåer. En duglig Pudge spelare på oerhört låg rating (nybörjare) innebär oftast en enkel vinst. Lite högre upp (~2k mmr) är invis hjältar "op".
En skicklig support gör nästan ingen skillnad på lägre nivå då folk inte har samma map awareness som på högre nivå. På högre nivå är det näst intill omöjligt att vinna utan vettiga supports. Det är givetvis olika från match till match.

Folk får tro vad de vill och det är tillåtet. Om du t.ex. vill tro att alla 6k+ spelare är bra och alla 4k- spelare är dåliga är det upp till dig.
Använd bara inte din tro eller dina teorier som fakta.
Senast redigerad av pukknub 2014-06-05 kl. 17:17.
Citera
2014-06-05, 16:54
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
spelar ju inte så stor roll när våra 2 top alltid ska ge honom 10 kills inom 5 min :/
Så det är hjälten det är fel på och inte dina 2 top?
Citera
2014-06-05, 17:00
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Återigen dock: Purge är utmärkt att se på som nyare spelare, då han har ett stort videosortiment och lär ut en hel del. Man ska dock inte hylla honom till skyarna eller ens tro att han är i närheten av att vara lika bra som Akke, MMY eller Kuroky.
Nu kallade han ju honom enbart för "skillad" innan du började tjafsa, så jag förstår inte vart du får "höja någon till skyarna" när du gick av på att han kallade honom skillad från början, vilket han är och du själv medger att han är.

(Jag säger inte emot att han inte är en världsspelare, men det lyckades du dra fram ur pukknub EFTER du började tjafsa.)
Citera
2014-06-05, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Du har fel på så många nivåer..
Spelsättet skiljer sig enormt från solo kö och 5v5 premades (proffsmatcher). Jag orkar inte förklara i detalj eftersom det hade varit som att övertyga en religiös person att deras tro är fel, vilket jag inte tänker göra.

Utöver alla slumpmässiga moment i spelet (creep spawns, crits, evasion, rune spawn m.m.) behöver du även ha tur med dina lagkamrater samt motståndarna.

Dessutom är olika hjältar olika bra på olika nivåer. En duglig Pudge spelare på oerhört låg rating (nybörjare) innebär oftast en enkel vinst. Lite högre upp är invis hjältar "op". En skicklig support gör nästan ingen skillnad på lägre nivå då folk inte har samma map awareness som på högre nivå. På högre nivå är det näst intill omöjligt att vinna utan vettiga supports. Det är givetvis olika från match till match.

Folk får tro vad de vill och det är tillåtet. Om du t.ex. vill tro att alla 6k+ spelare är bra och alla 4k- spelare är dåliga är det upp till dig.
Använd bara inte din tro eller dina teorier som fakta.

Varför skulle invishjältar vara op på högre nivå haha, det om något är op på låg nivå, när man var nybörjare var ju riki weaver och gondar hatheros nr:1.
Slumpmässiga moments finns knappt på högre nivå. Förutom entangle med sylla på första slaget
Citera
2014-06-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groen555
Varför skulle invishjältar vara op på högre nivå haha, det om något är op på låg nivå, när man var nybörjare var ju riki weaver och gondar hatheros nr:1.
Slumpmässiga moments finns knappt på högre nivå. Förutom entangle med sylla på första slaget
Nu vet jag inte exakta siffror men när jag skrev i alla fall nybörjarnivå angående Pudge. Invis-nivån lär ju vara steget över det. ~2k mmr eller något åt det hållet. En hel del som gnäller på invishjältar i den här tråden.
Citera
2014-06-05, 17:27
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte exakta siffror men när jag skrev i alla fall nybörjarnivå angående Pudge. Invis-nivån lär ju vara steget över det. ~2k mmr eller något åt det hållet. En hel del som gnäller på invishjältar i den här tråden.

Men allt över 4/4,5k kan väl inte tycka invis är speciellt OP, över den nivån så känns sentry/dust/gem självklart,
Citera
2014-06-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groen555
Men allt över 4/4,5k kan väl inte tycka invis är speciellt OP, över den nivån så känns sentry/dust/gem självklart,
Ja, men nu pratade jag om låg nivå.
När de med högst mmr har 6k och de med lägst runt 1k så skulle jag påstå att 4/4,5 är lite över medel.
Citera
2014-06-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ja, men nu pratade jag om låg nivå.
När de med högst mmr har 6k och de med lägst runt 1k så skulle jag påstå att 4/4,5 är lite över medel.

Då är jag meed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in