2014-06-05, 00:18
Medlem
Nu blev jag lite ledsen här faktiskt.

Loggade in för andra gången idag och märkte till min stora förtvivlan att ALLA mina items i mitt inventory är borta... Någon bug eller har något pucka knäckt mitt PW och roffat åt sig mina saker? Var ju en del grejjer som var "Not Tradable" osv, men ALLT är borta.

Någon med samma problem - och ifall det är så att jag blivit hackad - vart vänder jag mig för att få bäst support?

EDIT: Svarar på min egen post, det var så att det var lite problem med Dota Network. Mina items fanns när jag kollade steam genom browsern (där kan man även titta på sin trade historik - ifall ni skulle undra över något fuffens i framtiden).
Senast redigerad av LaWestraNostra 2014-06-05 kl. 00:23.
Citera
2014-06-05, 07:05
Medlem
NeverSures avatar
Jag är ganska ny i dota, lirat ca 30 games men började för 1 vecka sedan :P.. Jag är typ helt förälskade i dota, har spelat lol tidigare med kompisar men aldrig riktigt gillat spelet mer än att det var kul med kompisarna..

Men Dota för mig var nytt fräscht och grymt kul. Jag är en väldigt tävlingsinriktad person. Men jag behöver lära mig mer, jag nöter pub games och får oftast bra kritik från mina medspelare som inte snackar ryska. Har ni tips på någon bra person på youtube som lägger ut bra videos? Har sökt runt lite men hittar liksom bara folk som spelar heros på sitt vis och jag känner inte att jag lär mig för dem vill att jag ska spela på ett visst sätt, jag behöver lära mig rätt mindset osv.

Jag kan självklart grunderna med denies / last hits osv.
Citera
2014-06-05, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverSure
Jag är ganska ny i dota, lirat ca 30 games men började för 1 vecka sedan :P.. Jag är typ helt förälskade i dota, har spelat lol tidigare med kompisar men aldrig riktigt gillat spelet mer än att det var kul med kompisarna..

Men Dota för mig var nytt fräscht och grymt kul. Jag är en väldigt tävlingsinriktad person. Men jag behöver lära mig mer, jag nöter pub games och får oftast bra kritik från mina medspelare som inte snackar ryska. Har ni tips på någon bra person på youtube som lägger ut bra videos? Har sökt runt lite men hittar liksom bara folk som spelar heros på sitt vis och jag känner inte att jag lär mig för dem vill att jag ska spela på ett visst sätt, jag behöver lära mig rätt mindset osv.

Sök på "Purge plays dota2" på youtube. Han lägger upp klipp där han lirar och samtidigt förklarar hur han tänker och delar med sig av sina strategier. Man kan lära sig mycket från honom då han är skillad
Citera
2014-06-05, 07:26
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverSure

Purgegamers är något för dig. Titta gärna på de filmerna på Youtube
Citera
2014-06-05, 07:40
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Sök på "Purge plays dota2" på youtube. Han lägger upp klipp där han lirar och samtidigt förklarar hur han tänker och delar med sig av sina strategier. Man kan lära sig mycket från honom då han är skillad

Har inte Purge typ 4800 MMR? Det hade han åtminstone när jag såg honom spela för några månader sedan.

Sedan är det givet att nybörjare kan lära sig något från honom. Vet dock inte om han är så "skillad".
Citera
2014-06-05, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Har inte Purge typ 4800 MMR? Det hade han åtminstone när jag såg honom spela för några månader sedan.

Sedan är det givet att nybörjare kan lära sig något från honom. Vet dock inte om han är så "skillad".

Mja, relativt skillad. Bättre än mig
Citera
2014-06-05, 11:31
Medlem
Citat:

Helvete, hoppas du skojar. Han är en spelare på världsnivå.
Rating spelar ingen roll, den visar inte hur bra en spelare är. När ska folk lära sig det?
Citera
2014-06-05, 12:41
Medlem
Sane?s avatar
Ett annat tips för nybörjare är Dota Cinema, de kör en serie där de förklarar en hjälte samt kommenterar när en av dom spelar den.

Citat:

Han spelar väl med Zephyr (Sydkoreanskt lag) så lite skill bör han ha.
Citera
2014-06-05, 14:14
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Helvete, hoppas du skojar. Han är en spelare på världsnivå.
Rating spelar ingen roll, den visar inte hur bra en spelare är. När ska folk lära sig det?

Va? Det där låter som något folk med låg rating skulle säga. Rating är extremt relevant, då det är en indikator på hur bra man spelar. Eller menar du att rating inte spelar någon roll samtidigt som alla toppspelare har 6k+ rating? Vilken jävla slump att just de bästa spelarna har högst rating då. Tråkigt för Purge att han drog nitlotten och blev den enda spelaren på världsnivå med låg rating

Purge är en nolla jämfört med proffsen i Europa/USA/Kina. Han och hans lag i Korea slåss med allt de kan mot lag som är fullständigt värdelösa i jämförelse med t.ex. Alliance och Navi. MvP Pheonix som gick 7-0 i Korea gick 0-4 utanför Korea i senaste turneringen ett koreanskt lag visade sig utanför Korea (Star Ladder).

Koreansk dota är inte bra just nu och att Purge kan spela 5:a i ett lag som presterar bra i Korea säger absolut ingenting.
Citera
2014-06-05, 14:24
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Han spelar väl med Zephyr (Sydkoreanskt lag) så lite skill bör han ha.

Vet inte om man ens kan kalla Zephyr för ett Sydkoreanskt lag. De är amerikaner som bestämde sig för att åka till Sydkorea och tävla eftersom att de ansåg sig själva vara för dåliga för att tävla i Amerika/Europa.

Återigen dock: Purge är utmärkt att se på som nyare spelare, då han har ett stort videosortiment och lär ut en hel del. Man ska dock inte hylla honom till skyarna eller ens tro att han är i närheten av att vara lika bra som Akke, MMY eller Kuroky.
Citera
2014-06-05, 14:40
Medlem
Citat:
Va? Det där låter som något folk med låg rating skulle säga. Rating är extremt relevant, då det är en indikator på hur bra man spelar. Eller menar du att rating inte spelar någon roll samtidigt som alla toppspelare har 6k+ rating? Vilken jävla slump att just de bästa spelarna har högst rating då. Tråkigt för Purge att han drog nitlotten och blev den enda spelaren på världsnivå med låg rating

Purge är en nolla jämfört med proffsen i Europa/USA/Kina. Han och hans lag i Korea slåss med allt de kan mot lag som är fullständigt värdelösa i jämförelse med t.ex. Alliance och Navi. MvP Pheonix som gick 7-0 i Korea gick 0-4 utanför Korea i senaste turneringen ett koreanskt lag visade sig utanför Korea (Star Ladder).

Koreansk dota är inte bra just nu och att Purge kan spela 5:a i ett lag som presterar bra i Korea säger absolut ingenting.
Uppenbarligen finns det proffsspelare med sämre rating. Kolla bara på den här listan. Det fattas enormt många proffsspelare.

Sen tror jag som sagt inte att folk sitter och pushar solo rating hela dagarna, det blir extremt tråkigt. Jag tycker synd om dig om du är så osäker i dig själv att du måste ha en bekräftelse i form av mmr.

Om du inte visste det så är det mycket möjligt att extremt dåliga spelare får 5,5k+ mmr, samtidigt som en 3,5k spelare kan vara bättre än majoriteten av alla 5,5k+ spelare.
Citera
2014-06-05, 15:05
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Uppenbarligen finns det proffsspelare med sämre rating. Kolla bara på den här listan. Det fattas enormt många proffsspelare.

Sen tror jag som sagt inte att folk sitter och pushar solo rating hela dagarna, det blir extremt tråkigt. Jag tycker synd om dig om du är så osäker i dig själv att du måste ha en bekräftelse i form av mmr.

Om du inte visste det så är det mycket möjligt att extremt dåliga spelare får 5,5k+ mmr, samtidigt som en 3,5k spelare kan vara bättre än majoriteten av alla 5,5k+ spelare.

1. Du länkade en WoW-video och inte ladder.

2. På laddern ser man nästan alla proffsspelare. Det handlar bara om att veta vad de nickar på laddern.

3. Somliga proffs har lägre rating (d.v.s. ~5.5k) eftersom att de inte spelar mycket, sant. Det finns dock inga vettiga spelare som ligger under 5k. Du får gärna nämna någon etablerad spelare med dålig rating

4. Bryr mig inte om vad du tycker om mig. Jag får absolut bekräftelse av MMR och gillar det. Tycker att det vore vansinnigt att inte bry sig om MMR, då det är ett matchmaking system som fungerar väldigt enkelt: Vinst = +mmr ; Förlust = -mmr. Det är naturligt att duktiga spelare stiger i MMR.

5. Att du ens kan introducera idéen att 3.5k spelare kan vara bättre än 5.5k spelare är ett skämt. Visar hur lite du vet om hur det är att spela på hög rating. Jag har spelat en hel del på 5k+ och har spelat med någon som hade så hög som 7.2k mmr (högst i världen). I det fallet var det en ok spelare som hade abuse:at MM-systemet under sina placement-matches, men han var fortfarande en 5k spelare i grund och botten.

Hur som helst: Du får hemskt gärna hitta ett par 3.5k spelare som spelar som 5.5k spelare. Finns dessa spelare vill jag inget hellre än att köa med dem. Det hade varit väldigt enkel MMR som 5k+ att köa med ett gäng 3.5k-elitspelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in