Citat:
Ursprungligen postat av
pukknub
Uppenbarligen finns det proffsspelare med sämre rating. Kolla bara på den här
listan. Det fattas enormt många proffsspelare.
Sen tror jag som sagt inte att folk sitter och pushar solo rating hela dagarna, det blir extremt tråkigt. Jag tycker synd om dig om du är så osäker i dig själv att du måste ha en bekräftelse i form av mmr.
Om du inte visste det så är det mycket möjligt att extremt dåliga spelare får 5,5k+ mmr, samtidigt som en 3,5k spelare kan vara bättre än majoriteten av alla 5,5k+ spelare.
1. Du länkade en WoW-video och inte ladder.
2. På laddern ser man nästan alla proffsspelare. Det handlar bara om att veta vad de nickar på laddern.
3. Somliga proffs har lägre rating (d.v.s. ~5.5k) eftersom att de inte spelar mycket, sant. Det finns dock inga vettiga spelare som ligger under 5k. Du får gärna nämna någon etablerad spelare med dålig rating
4. Bryr mig inte om vad du tycker om mig. Jag får absolut bekräftelse av MMR och gillar det. Tycker att det vore vansinnigt att inte bry sig om MMR, då det är ett matchmaking system som fungerar väldigt enkelt: Vinst = +mmr ; Förlust = -mmr. Det är naturligt att duktiga spelare stiger i MMR.
5. Att du ens kan introducera idéen att 3.5k spelare kan vara bättre än 5.5k spelare är ett skämt. Visar hur lite du vet om hur det är att spela på hög rating. Jag har spelat en hel del på 5k+ och har spelat med någon som hade så hög som 7.2k mmr (högst i världen). I det fallet var det en ok spelare som hade abuse:at MM-systemet under sina placement-matches, men han var fortfarande en 5k spelare i grund och botten.
Hur som helst: Du får hemskt gärna hitta ett par 3.5k spelare som spelar som 5.5k spelare. Finns dessa spelare vill jag inget hellre än att köa med dem. Det hade varit väldigt enkel MMR som 5k+ att köa med ett gäng 3.5k-elitspelare