Citat:
Du har fel på så många nivåer..
Spelsättet skiljer sig enormt från solo kö och 5v5 premades (proffsmatcher). Jag orkar inte förklara i detalj eftersom det hade varit som att övertyga en religiös person att deras tro är fel, vilket jag inte tänker göra.
Utöver alla slumpmässiga moment i spelet (creep spawns, crits, evasion, rune spawn m.m.) behöver du även ha tur med dina lagkamrater samt motståndarna.
Dessutom är olika hjältar olika bra på olika nivåer. En duglig Pudge spelare på oerhört låg rating (nybörjare) innebär oftast en enkel vinst. Lite högre upp (~2k mmr) är invis hjältar "op".
En skicklig support gör nästan ingen skillnad på lägre nivå då folk inte har samma map awareness som på högre nivå. På högre nivå är det näst intill omöjligt att vinna utan vettiga supports. Det är givetvis olika från match till match.
Folk får tro vad de vill och det är tillåtet. Om du t.ex. vill tro att alla 6k+ spelare är bra och alla 4k- spelare är dåliga är det upp till dig.
Använd bara inte din tro eller dina teorier som fakta.
Spelsättet skiljer sig enormt från solo kö och 5v5 premades (proffsmatcher). Jag orkar inte förklara i detalj eftersom det hade varit som att övertyga en religiös person att deras tro är fel, vilket jag inte tänker göra.
Utöver alla slumpmässiga moment i spelet (creep spawns, crits, evasion, rune spawn m.m.) behöver du även ha tur med dina lagkamrater samt motståndarna.
Dessutom är olika hjältar olika bra på olika nivåer. En duglig Pudge spelare på oerhört låg rating (nybörjare) innebär oftast en enkel vinst. Lite högre upp (~2k mmr) är invis hjältar "op".
En skicklig support gör nästan ingen skillnad på lägre nivå då folk inte har samma map awareness som på högre nivå. På högre nivå är det näst intill omöjligt att vinna utan vettiga supports. Det är givetvis olika från match till match.
Folk får tro vad de vill och det är tillåtet. Om du t.ex. vill tro att alla 6k+ spelare är bra och alla 4k- spelare är dåliga är det upp till dig.
Använd bara inte din tro eller dina teorier som fakta.
Får jag fråga varifrån du får all din fakta? Jag känner att jag spelat både competitive och public på rätt hög nivå och känner inte att skillnaden är särskilt stor, även om min tävlingserfarenhet kommer från Heroes of Newerth.
Förstår inte vad hjältar har med något att göra.
Angående "turen" du talar med så är det en gammal myt. Flera personer, bland annat på reddit/r/dota2, har visat att en spelare som hoppar in på ett konto mer 2k lägre mmr kommer att spela
upp kontot på några veckor (c:a 150 games). Den enda gemensama nämnaren i alla dina games är du själv och du kommer, förutsatt att du spelar bättre än de på din rating, att vinna mer än vad du förlorar.
Vad får man förresten använda som fakta? Det kommer aldrig att genomföras seriösa vetenskapliga studier på MMR kontra faktiskt skill i Dota 2. Jag, och förmodligen majoriteten av duktiga spelare, kommer att mena att det finns en stark koppling mellan MMR och skill, vilket jag tycker du gärna får motbevisa istället.
Citat:
Nu kallade han ju honom enbart för "skillad" innan du började tjafsa, så jag förstår inte vart du får "höja någon till skyarna" när du gick av på att han kallade honom skillad från början, vilket han är och du själv medger att han är.
(Jag säger inte emot att han inte är en världsspelare, men det lyckades du dra fram ur pukknub EFTER du började tjafsa.)
(Jag säger inte emot att han inte är en världsspelare, men det lyckades du dra fram ur pukknub EFTER du började tjafsa.)
Det handlar inte om Purge, även om jag håller fast vid att han inte är "skillad". Han är helt okej, men knappast skillad, vilket jag själv inte heller är. Hela diskussionen handlar nu om något annat: korrelationen mellan MMR och "skill".
Spontant känns det som om folk med låg rating gärna vill intala sig själva att de är bättre än deras rating. En skön ursäkt är då att dra "3.5k spelare kan ha mer skill än 5.5k!"

Rekommenderad läsning för alla er som tror att rating är irrelevant: http://www.reddit.com/r/DotA2/comments/22m208/my_elo_hell_experiment_is_finally_over/