2014-06-03, 18:50
  #8389
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Va? Nu är du ute och cyklar. Årets pris är 39:90, majoriteten av alla som köpte den igår fick betala 29:90. Vad anledningen till prishöjningen är har inte med saken att göra.

Nackdelen med forum som det här är allt trams om hur bättre allting är på 'andra sidan ån'.
Jag handlade Bigfoot igår och vet på öret vad jag betalade, det var inte 29.90. Jag är ganska säker på att butikerna inte sätter priserna själva.
__________________
Senast redigerad av sluggerbanan 2014-06-03 kl. 19:03.
Citera
2014-06-03, 19:05
  #8390
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Det är fel på streckkoden. Den går in på förra årets pris 29:90 istället för årets 39:90.

Om detta stämmer så är det sanslöst dåligt hanterat. Det rätta hade varit att dra ett streck över streckkoden med en spritpenna och lägga en lapp i varje kassa med artikelnumret så personalen kunde slå in varan manuellt. Det hade tagit 5-10 minuter för en springpojke på butiken att stryka koden på flaskorna, och ca. 1-2 sekunder extra att registrera varan i kassan. Kundfokus någon?
Citera
2014-06-03, 19:08
  #8391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Om detta stämmer så är det sanslöst dåligt hanterat. Det rätta hade varit att dra ett streck över streckkoden med en spritpenna och lägga en lapp i varje kassa med artikelnumret så personalen kunde slå in varan manuellt. Det hade tagit 5-10 minuter för en springpojke på butiken att stryka koden på flaskorna, och ca. 1-2 sekunder extra att registrera varan i kassan. Kundfokus någon?

Nu är det ju systembolaget vi pratar om, som har monopol. Då kan man ställa vilka krav man vill.

Men hade det var en privatägd butik som var utsatt för konkurrens hade det ju inte funnits något annat alternativ än det du nämner.
Citera
2014-06-03, 19:09
  #8392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Nackdelen med forum som det här är allt trams om hur bättre allting är på 'andra sidan ån'.
Jag handlade Bigfoot igår och vet på öret vad jag betalade, det var inte 29.90. Jag är ganska säker på att butikerna inte sätter priserna själva.

Det kan ju faktiskt vara så att en och annan fick betala "rätt" pris igår, och där du då är inkluderad.
Citera
2014-06-03, 21:38
  #8393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
närke.
Tycker du verkligen det? Tycker de är ganska kassa utom stormaktsportern, och utan det inte äns top 10...
Citera
2014-06-03, 21:39
  #8394
Medlem
irrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Nackdelen med forum som det här är allt trams om hur bättre allting är på 'andra sidan ån'.
Jag handlade Bigfoot igår och vet på öret vad jag betalade, det var inte 29.90. Jag är ganska säker på att butikerna inte sätter priserna själva.

Kollade precis på mitt kvitto. Jag betalade 29.90 kr/st för mina.
Citera
2014-06-03, 21:40
  #8395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irru
Kollade precis på mitt kvitto. Jag betalade 29.90 kr/st för mina.

39.90 här, kl 12 på Passagen.
Citera
2014-06-04, 01:47
  #8396
Medlem
Schlaktads avatar
Någon som har ett hett tips på en väldigt mörk öl? Pris inte relevant.
Citera
2014-06-04, 02:12
  #8397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
närke.

Bästa just nu måste jag verkligen säga till nu när du sa närke, just nu är närke verkligen inte bäst, vad gör de för nytt intressant? De hade flyt med stormaktsportern och inte gjort den sen 2009 (eller jo, de bryggde ju den 2012, 2013 men den blev kass.) Omnipollo, Brekeriet, Beerbliotek, Dugges, All in, Malmö Brygghus, Monks Café, t.om Oppigårds är enligt mig alla mer intressanta och håller bättre genom nivå. Närke är överskattat, de har en bra öl, som de inte klarar av att brygga på samma nivå längre, resten av deras sortiment kan slopas.
Citera
2014-06-04, 03:03
  #8398
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktad
Någon som har ett hett tips på en väldigt mörk öl? Pris inte relevant.

Yeti Imperial Stout. Väldigt tung och smaken är fullproppad med rostad malt, mörk choklad och kaffe. Lite mörk torkad frukt och lakrits också. Så minns jag den. Riktigt bra imperial stout

Du kanske ska börja med något lättare dock, antar att du inte är så van? Fuller's London Porter är svingod, inte lika tung och riktigt prisvärd.
Citera
2014-06-04, 08:12
  #8399
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DBLDEUCE
Bästa just nu måste jag verkligen säga till nu när du sa närke, just nu är närke verkligen inte bäst, vad gör de för nytt intressant? De hade flyt med stormaktsportern och inte gjort den sen 2009 (eller jo, de bryggde ju den 2012, 2013 men den blev kass.) Omnipollo, Brekeriet, Beerbliotek, Dugges, All in, Malmö Brygghus, Monks Café, t.om Oppigårds är enligt mig alla mer intressanta och håller bättre genom nivå. Närke är överskattat, de har en bra öl, som de inte klarar av att brygga på samma nivå längre, resten av deras sortiment kan slopas.
"bäst", då ingen är speciellt jätteintressant. vad gör alla? apa, ipa och saison.
skulle sagt brekeriet, men de ska ju stoppa brett i allt vilket blir alldeles för enformigt.

att säga att resten av deras sortiment förutom SMP kan slopas, då svingar du lite väl vilt.
Citera
2014-06-04, 08:13
  #8400
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktad
Någon som har ett hett tips på en väldigt mörk öl? Pris inte relevant.
pris ointressant? och tung?
serpent stout, sjukt bra. köp medan du kan innan den tar slut.
http://www.systembolaget.se/11985
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in