2014-02-03, 23:25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
I mitt tycke ett av systemets bästa öl. Trots namnet så smakar den inte "bittert" i den bemärkelsen, den är bara lite mer humlad.
Fantastiskt bra och mycket prisvärd. På krogen kostar den väl omkring 70 pix och på systemet går den löst på knappt 30. Vissa tycker det är svindyrt därför att de är vana vid Sofiero som kostar en spottstyver (men är alldeles för dyr i förhållande till den urusla kvalitén). Hellre 30 spänn för en flaska bra öl än 10 för något som smakar härsket hästpiss.
Citera
2014-02-03, 23:29
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
2st. skall lagras.

1.5l chimay...och du blev full.
1,5 liter Blå Chimay ja. Den ligger ju på typ 9% och 1,5 liter är nästan 5 småflaskor. Det är rätt mycket.

Allt beror ju på hur mycket man ätit innan, sovit, huruvida man dricker fort och om man äter någonting till ölen. Med full menar jag inte full som en kastrull á la "föll ihop på golvet och kröp in till sängen med dreggel kring munnen". Snarare full som i "rejält onykter" men fortfarande stadig på benen.
Citera
2014-02-03, 23:41
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
1,5 liter Blå Chimay ja. Den ligger ju på typ 9% och 1,5 liter är nästan 5 småflaskor. Det är rätt mycket.

Allt beror ju på hur mycket man ätit innan, sovit, huruvida man dricker fort och om man äter någonting till ölen. Med full menar jag inte full som en kastrull á la "föll ihop på golvet och kröp in till sängen med dreggel kring munnen". Snarare full som i "rejält onykter" men fortfarande stadig på benen.
hehe. tog det på manligheten lite?

sorry om jag var otydlig (ironiska generationen du vet).
tacka fan att man blir packad på en magnum blå chimay. kunde man bli annat?
Citera
2014-02-04, 03:26
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
hehe. tog det på manligheten lite?

sorry om jag var otydlig (ironiska generationen du vet).
tacka fan att man blir packad på en magnum blå chimay. kunde man bli annat?
Nej. Manligheten hänger där den hänger oavsett.

Nyss blev det en 75:a Chimay Blå från 2007. Inte alls dum.
Citera
2014-02-04, 13:56
Medlem
Squeekys avatar
Undrar just hur systempersonalen tänker när de fördelar de mindre sortimenten.
Jag jobbade tyvärr i helgen och missade släppet, jag hade tänkt köpa Brooklyn Black Chocolate.
De var givetvis slut redan,bara 45st till det större bolaget i här Luleå.
Så jag kollar om de har några kvar i övriga länet, och jodå, Kalix har 156st i butikssaldot!
Helt ofattbart.
Citera
2014-02-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeky
Undrar just hur systempersonalen tänker när de fördelar de mindre sortimenten.
Jag jobbade tyvärr i helgen och missade släppet, jag hade tänkt köpa Brooklyn Black Chocolate.
De var givetvis slut redan,bara 45st till det större bolaget i här Luleå.
Så jag kollar om de har några kvar i övriga länet, och jodå, Kalix har 156st i butikssaldot!
Helt ofattbart.

Kan bara hålla med dig.

Däremot kan jag tipsa om att hålla koll på bolagets hemsida varje dag, de senaste månaderna har de oftast fyllt på webbkvoten på flera produkter några dagar senare. Varför dom nu inte har med allt från start istället....
Citera
2014-02-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Var det nån här som köpte St Bernardus Abt 12? För min del blev det ett par flaskor. Den ligger ju på 1,5 liter så det blir nog till att dela den med vänner. Jag har iofs druckit en Chimay Blå på 1,5 litersflaska och jag blev rätt packad. Inte så konstigt iofs med tanke på alkoholhalten.
St bernardus går att beställa för halva priset med privatimport, så för mig var det ett självklart val och bara idiotiskt att köpa magnum flaskorna.

http://www.bieresgourmet.be/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=67_71_80&pr oducts_id=298
Citera
2014-02-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DBLDEUCE
St bernardus går att beställa för halva priset med privatimport, så för mig var det ett självklart val och bara idiotiskt att köpa magnum flaskorna.

http://www.bieresgourmet.be/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=67_71_80&pr oducts_id=298

Lägg på frakt där, blir bara lönsamt om du beställer en hel låda.

Och sedan är magnumflaskor ganska dyra från internetbutiker med. Det är flaskorna som är dyra och höjer priset. Sedan utvecklar sig ölen annorlunda vid lagring på stora flaskor också. Så det är inte alls idiotiskt...

Bolagets pris är helt okej om man vill ha belgisk öl på magnumflaska.
Citera
2014-02-05, 13:31
Medlem
Fixiebikes avatar
Har gradvis introducerat Mountain Living Pale Ale till mina "standardburkar" (som annars består av Dale's Pale Ale, Modus Hoperandi och Punk IPA) och den står sig ganska bra i sin kategori. Är det någon annan som vill uttala sig om den?

Det har varit lite för lite IPA/pale ale-snack i den här tråden på ett tag så jag tar även upp Jai Alai. För jäkla god trots en svagt spritig smak i munhålan.
Senast redigerad av Fixiebike 2014-02-05 kl. 13:34.
Citera
2014-02-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Har gradvis introducerat Mountain Living Pale Ale till mina "standardburkar" (som annars består av Dale's Pale Ale, Modus Hoperandi och Punk IPA) och den står sig ganska bra i sin kategori. Är det någon annan som vill uttala sig om den?

Det har varit lite för lite IPA/pale ale-snack i den här tråden på ett tag så jag tar även upp Jai Alai. För jäkla god trots en svagt spritig smak i munhålan.

Tycker Mountain Living PA är väldigt trött inte alls like humlig och god som tex Modus eller Indian Tribute
Citera
2014-02-05, 14:51
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike

Jai Alai ser jag fram emot. Låter väldigt god i alla fall! Smuttynose BW blir också rolig att testa, speciellt med tanke på att det blir min första barley wine. Näcken låter också väldigt intressant!

På tal om veteöl så frågar jag om Braufactum Roog igen; någon som testat? Veteöl med smak av rökta charkuterier låter inte helt fel faktiskt.
Citera
2014-02-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jai Alai ser jag fram emot. Låter väldigt god i alla fall! Smuttynose BW blir också rolig att testa, speciellt med tanke på att det blir min första barley wine. Näcken låter också väldigt intressant!

På tal om veteöl så frågar jag om Braufactum Roog igen; någon som testat? Veteöl med smak av rökta charkuterier låter inte helt fel faktiskt.

Drack den i helgen. Bra men inget jag köper igen. Hade hoppats på en smakupplevelse för 60kr men det jag fick var en bra rököl, men inget fantastiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in