Citat:
Har varit på Klubb Nymble på KTH och tyckte det var jäkligt bra musik där, men den klubben är inte så ofta och har drygt lång kö. Jag vill ut och dansa!
Sökes:
Sökes:
- Flertalet dansgolv
- Dansvänlig musik. Genre kvittar så länge DJn kan blanda bra och få folk att dansa natten igenom
- Gratis eller lågt inträde
- 23+
Lågt inträde vet jag fan.. Hursomhelst så finns det en hel del ställen som möter dina kriterier. Jag skulle nog kunna rekomendera Marquise vid Sergels Torg om du vill ha ett ställe med house golv som är stort nog att ge en "konsert känsla" och ett stort dansgolv med lite mer hip-hop/RnB/Klassiker låtar. Det finns även tre barer. Öppet till 5.
Enda nackdelen är att mycket ungt folk är där (Mellan 18 och 25). Populäraste åldersgruppen är väl runt 20.
Sedan har du Solidaritet med 3 dansgolv om du räknar "bargolvet", lite äldre åldersgrupp på helger. Onsdagar är bara 18-20. Öppet till 5 om jag minns rätt.
White Room: hög åldersgräns. Riktigt bra drag, du kan dansa hela natten lång! Men det är dyrt. Se till att förkröka ordentligt innan bara så är det lungt om du kan se nykter ut för vakten.
Rose: Gillar personligen inte stället väldigt mycket. Känns som ett klubb man går till för att veva och hojta "SKUMPAAAAA" konstant i fem timmar. Kan vara kul vissa kvällar om en bra DJ spelar. Rekomenderar att inte dra dit veckan innan löning eller lönehelgen. Det är antingen smockat med folk eller tomt på dessa helger.
Äldre åldersgrupp, rimliga priser.
Ambassadeur: Hur kul som helst. Blandat folk, bra priser, bra röj, trevliga vakter. Finns inte så mycket mer eller mindre att säga om stället.