2014-05-14, 23:54
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apex-nereid
Har varit på Klubb Nymble på KTH och tyckte det var jäkligt bra musik där, men den klubben är inte så ofta och har drygt lång kö. Jag vill ut och dansa!

Sökes:
  • Flertalet dansgolv
  • Dansvänlig musik. Genre kvittar så länge DJn kan blanda bra och få folk att dansa natten igenom
  • Gratis eller lågt inträde
  • 23+

Lågt inträde vet jag fan.. Hursomhelst så finns det en hel del ställen som möter dina kriterier. Jag skulle nog kunna rekomendera Marquise vid Sergels Torg om du vill ha ett ställe med house golv som är stort nog att ge en "konsert känsla" och ett stort dansgolv med lite mer hip-hop/RnB/Klassiker låtar. Det finns även tre barer. Öppet till 5.
Enda nackdelen är att mycket ungt folk är där (Mellan 18 och 25). Populäraste åldersgruppen är väl runt 20.

Sedan har du Solidaritet med 3 dansgolv om du räknar "bargolvet", lite äldre åldersgrupp på helger. Onsdagar är bara 18-20. Öppet till 5 om jag minns rätt.

White Room: hög åldersgräns. Riktigt bra drag, du kan dansa hela natten lång! Men det är dyrt. Se till att förkröka ordentligt innan bara så är det lungt om du kan se nykter ut för vakten.

Rose: Gillar personligen inte stället väldigt mycket. Känns som ett klubb man går till för att veva och hojta "SKUMPAAAAA" konstant i fem timmar. Kan vara kul vissa kvällar om en bra DJ spelar. Rekomenderar att inte dra dit veckan innan löning eller lönehelgen. Det är antingen smockat med folk eller tomt på dessa helger.
Äldre åldersgrupp, rimliga priser.

Ambassadeur: Hur kul som helst. Blandat folk, bra priser, bra röj, trevliga vakter. Finns inte så mycket mer eller mindre att säga om stället.
Citera
2014-05-20, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Lågt inträde vet jag fan.. Hursomhelst så finns det en hel del ställen som möter dina kriterier. Jag skulle nog kunna rekomendera Marquise vid Sergels Torg om du vill ha ett ställe med house golv som är stort nog att ge en "konsert känsla" och ett stort dansgolv med lite mer hip-hop/RnB/Klassiker låtar. Det finns även tre barer. Öppet till 5.
Enda nackdelen är att mycket ungt folk är där (Mellan 18 och 25). Populäraste åldersgruppen är väl runt 20.

Sedan har du Solidaritet med 3 dansgolv om du räknar "bargolvet", lite äldre åldersgrupp på helger. Onsdagar är bara 18-20. Öppet till 5 om jag minns rätt.

White Room: hög åldersgräns. Riktigt bra drag, du kan dansa hela natten lång! Men det är dyrt. Se till att förkröka ordentligt innan bara så är det lungt om du kan se nykter ut för vakten.

Rose: Gillar personligen inte stället väldigt mycket. Känns som ett klubb man går till för att veva och hojta "SKUMPAAAAA" konstant i fem timmar. Kan vara kul vissa kvällar om en bra DJ spelar. Rekomenderar att inte dra dit veckan innan löning eller lönehelgen. Det är antingen smockat med folk eller tomt på dessa helger.

Ambassadeur: Hur kul som helst. Blandat folk, bra priser, bra röj, trevliga vakter. Finns inte så mycket mer eller mindre att säga om stället.
Marquise är fortfarande 18 års klubb och medelåldern är just det, 18. Ser du en 25 årig tjej vid Marquise så får du 1000 spänn.

Solidaritet är 18 på onsdagar och även fredag/lördag.
White room är 18 på onsdagar och även fredag/lördag.

Rose är knappast äldre åldersgrupp utan väldigt blandat, allt från 18-27/28, rose är en av dem dyraste ställena i Stockholm när det kommer till drinkar/öl/cider så rimliga priser var inte speciellt rätt det heller.

Sitter du hemma och chansar på hur det är på klubbarna eller?
Citera
2014-05-20, 01:31
Bannlyst
Citat:

Amba har inte 'bra' priser men visst fan är det acceptabelt med tanke på hur äckligt höga alkohol priserna är i Sverige, i synnerhet Stockholm.
Citera
2014-05-20, 22:42
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axebodyspray
Marquise är fortfarande 18 års klubb och medelåldern är just det, 18. Ser du en 25 årig tjej vid Marquise så får du 1000 spänn.

Solidaritet är 18 på onsdagar och även fredag/lördag.
White room är 18 på onsdagar och även fredag/lördag.

Rose är knappast äldre åldersgrupp utan väldigt blandat, allt från 18-27/28, rose är en av dem dyraste ställena i Stockholm när det kommer till drinkar/öl/cider så rimliga priser var inte speciellt rätt det heller.

Sitter du hemma och chansar på hur det är på klubbarna eller?

Jag har många vänner över 20 som är på Marquise regelbundet.

Solidaritet är 20 på helger om jag minns rätt utan lista. Är man utan lista gäller det också att man är över 20 på White, på helger. Någon specifik ålder har jag inte koll på då jag kommer in som 18 åring med lista.
Har man lista är det bara att köra på vilket som på White och Solidaritet, amba osv.

När jag har vart på Rose har det endast vart lite äldre där. Det kanske är annorlunda på Onsdagar dock, har bara vart där på enstaka Lördagar.
Rose är speciellt inte dyrt om du jämför med White. Men det kanske beror på vad du handlar, personligen köper jag sällan separata drinkar/cider/öl osv.
Senast redigerad av DagsForEnRiesen 2014-05-20 kl. 22:45.
Citera
2014-05-20, 23:06
Medlem
PremiumBananass avatar
vad funkar som hak att hänga ensam på, gärna lite rockmusik å billig öl där man kan sitta å va dekadent utan att väcka uppmärksamhet
Citera
2014-05-22, 16:37
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
vad funkar som hak att hänga ensam på, gärna lite rockmusik å billig öl där man kan sitta å va dekadent utan att väcka uppmärksamhet

Hellströms på söder kanske?
Citera
2014-05-22, 17:40
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Hellströms på söder kanske?

ok, inga hipsters där hoppas jag? å heller inte lika sunkigt som typ dovas?
Citera
2014-05-22, 19:22
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
ok, inga hipsters där hoppas jag? å heller inte lika sunkigt som typ dovas?

Vet inte vad dovas är. Men nej Hellströms är väldigt fräscht faktiskt med väldigt blandade kunder. Brukar bli lite stökigt utanför på helger, men annars är det ett väldigt mysigt ställe. En stor stark kostar 29 och en kanna öl kostar 109 om jag minns rätt.
Senast redigerad av DagsForEnRiesen 2014-05-22 kl. 19:25.
Citera
2014-05-29, 15:17
Medlem
Marcantas avatar
Om du är sugen på riktigt ösig och brutal musik(Läs Breakcore) och är supertaggad på att med noll hämningar stå på ett dansgolv där alla bara är ute efter att ha riktigt kul och hoppa omkring så ska du checka in det här eventet som är nu i helgen: https://www.facebook.com/events/240907789443024/

Gratis inträde vilket är grymt nice men glöm icke att skriva upp dig på listan så du kommer in

Hoppas vi ses där!
Citera
2014-06-02, 03:58
Medlem
dovAkins avatar
Hur är Sommar egentligen? Har aldrig varit där verkar vara delade meningar.
Citera
2014-06-02, 04:01
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Hur är Sommar egentligen? Har aldrig varit där verkar vara delade meningar.

Massa 18-åringar som springer runt, nästan alltid packat med folk, flera olika dansgolv med varierande kvalitet. Inget jag skulle gå till om det inte är något speciellt som händer. Beror väl på vad man söker efter, tycker att kvaliteten har droppat ganska ordentligt senaste åren men det kan ju vara att det är jag som blir äldre också. Ska dock sägas att jag inte vart där i år.
Citera
2014-06-02, 04:03
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Vet inte vad dovas är. Men nej Hellströms är väldigt fräscht faktiskt med väldigt blandade kunder. Brukar bli lite stökigt utanför på helger, men annars är det ett väldigt mysigt ställe. En stor stark kostar 29 och en kanna öl kostar 109 om jag minns rätt.

Det är fan årets myt att Hellströms skulle vara fräscht. Jag växte upp i Stockholms Södra och man kunde alltid se de stora massorna med WT-folk som strömmade in från pendeln till Hellströms. På dovas är det ju iallafall unga fattiga Hipsters och har därmed högre status bland de flesta unga på Södermalm än Hellströms. Rekommenderar att man går till Wollmars om man nu tvunget ska ha billig bärs i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in