2013-05-28, 16:23
Medlem
HemanOfNols avatar
Hej, jag behöver lite tips och goda förslag. Jag ska resa till Stockholm i början av augusti och tänkte passa på att uppleva Stockholms nattliv. Jag har varit mycket ute i Göteborg men aldrig i Stockholm innan. Jag ska ut med damsällskap och vi är 25 och 23 år gamla. Vi är mest intresserade av att dansa och det skulle vara skönt att undvika de värsta köttmarknaderna. Ingen av oss dricker speciellt mycket alkohol så det kan gärna vara dyrt i baren så man slipper alltför fulla gäster. Jag gillar musik som ligger åt house-hållet, ganska mainstream som ex. Swedish House Mafia så man känner igen. Gärna ett ställe där DJ:n inte försöker skapa sina egna kombinationer av 10 olika låtar.

Så sammanfattat: ett ställe där folk är lagom kåta, lagom fulla och där musiken och dansgolvet är grymma.
Citera
2013-05-29, 19:17
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemanOfNol
Hej, jag behöver lite tips och goda förslag. Jag ska resa till Stockholm i början av augusti och tänkte passa på att uppleva Stockholms nattliv. Jag har varit mycket ute i Göteborg men aldrig i Stockholm innan. Jag ska ut med damsällskap och vi är 25 och 23 år gamla. Vi är mest intresserade av att dansa och det skulle vara skönt att undvika de värsta köttmarknaderna. Ingen av oss dricker speciellt mycket alkohol så det kan gärna vara dyrt i baren så man slipper alltför fulla gäster. Jag gillar musik som ligger åt house-hållet, ganska mainstream som ex. Swedish House Mafia så man känner igen. Gärna ett ställe där DJ:n inte försöker skapa sina egna kombinationer av 10 olika låtar.

Så sammanfattat: ett ställe där folk är lagom kåta, lagom fulla och där musiken och dansgolvet är grymma.
Någon av nattklubbarna vid Stureplan skulle passa er. Så länge ni inte stör er överdrivet på brats.

En annan grej som ni kanske skulle gilla är att ta båten ut till Sandhamns seglarhotell. Brukar vara bra drag där på sommaren. Tänk då på att boka rum i god tid om ni inte vill campa.
Citera
2013-05-30, 08:58
Medlem
HemanOfNols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Någon av nattklubbarna vid Stureplan skulle passa er. Så länge ni inte stör er överdrivet på brats.

Så länge inte bratsen inte överdrivet stör oss så är det lugnt. Det är roligare om det är en skön blandning av olika typer av människor men så länge det inte är överfullt med folk men ändå en hyffsat mängd folk som är på dansgolvet så är det lugnt. Vilken av Stureplansklubbarna är din favorit och varför?
Hurdan är Berns?

Citat:
En annan grej som ni kanske skulle gilla är att ta båten ut till Sandhamns seglarhotell. Brukar vara bra drag där på sommaren. Tänk då på att boka rum i god tid om ni inte vill campa.

Vi ska vara i Stockholm i en vecka och bo på hotel i Norrmalm. Att byta hotell mitt i vistelsen är inte helt lockande och det blir lite väl dyrt att ha två hotellrum för samma natt bara för att festa där borta. Men sedan är det säkert väldigt fint där ute.
Senast redigerad av HemanOfNol 2013-05-30 kl. 09:21.
Citera
2013-05-30, 09:57
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Så länge inte bratsen inte överdrivet stör oss så är det lugnt. Det är roligare om det är en skön blandning av olika typer av människor men så länge det inte är överfullt med folk men ändå en hyffsat mängd folk som är på dansgolvet så är det lugnt. Vilken av Stureplansklubbarna är din favorit och varför?
Hurdan är Berns?

Vi ska vara i Stockholm i en vecka och bo på hotel i Norrmalm. Att byta hotell mitt i vistelsen är inte helt lockande och det blir lite väl dyrt att ha två hotellrum för samma natt bara för att festa där borta. Men sedan är det säkert väldigt fint där ute.
Personligen så gillar jag inte att dansa så min erfarenhet av nattklubbslivet litet begränsat, men Berns är mera blandat publikmässigt medan ställena runt Stureplan är mera åt det finare hållet. Testa er fram. Ställena ligger inom 10 minuter från varandra
Citera
2013-05-30, 14:30
Medlem
HemanOfNols avatar
Citat:
Personligen så gillar jag inte att dansa så min erfarenhet av nattklubbslivet litet begränsat, men Berns är mera blandat publikmässigt medan ställena runt Stureplan är mera åt det finare hållet. Testa er fram. Ställena ligger inom 10 minuter från varandra
Nattklubbarna är inte huvudmålet med resan utan det blir antagligen en av kvällarn som vi ska ut på klubben. Just eftersom det antagligen bara blir en nattklubb så ville jag höra mig för så vi hittar juvelen í Stockholms nattliv. Det känns som ett säkrare kort att dra till något extra stort ställe som har flera olika klubbar och stilar. Som Berns och Sturecompagniet.
Citera
2013-05-30, 16:45
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Nattklubbarna är inte huvudmålet med resan utan det blir antagligen en av kvällarn som vi ska ut på klubben. Just eftersom det antagligen bara blir en nattklubb så ville jag höra mig för så vi hittar juvelen í Stockholms nattliv. Det känns som ett säkrare kort att dra till något extra stort ställe som har flera olika klubbar och stilar. Som Berns och Sturecompagniet.
Då skulle jag nog satsa på Berns. Säkert kort och bra blandning
Citera
2013-06-01, 22:42
Medlem
Behöver också lite tips! Vi är två 18-åriga tjejer som ska ut i Stockholm en måndag. Vilka nattklubbar har öppet? Prisklass spelar ingen roll, är ute efter att dansa så gärna ett ställe som spelar house eller liknande samt är öppet sent. Tacksam för svar!
Citera
2013-06-02, 10:55
Medlem
Snart dags för summerburst, jag och mina vänner ska dit och vi har aldrig festat i stockholm. Någon här som ska dit och vet vart man ska röra sig efter eventet?
Citera
2013-06-03, 01:51
Medlem
Festa på en måndag i Stockholm? Vart?

Hej!
Vi är två 18-åriga tjejer som ska ut och festa i Stockholm, tyvärr på en måndag. Har uppfattat det som att utbudet är relativt begränsat så skulle verkligen uppskatta tips! Vart går man? Och är det över huvud taget värt att gå ut på en måndag? Har hittills bara hittat stället F12 Terrassen, tror ni att det går att ta sig in där trots att det är 20-årsgräns eller är de jättehårda med åldern?

Tacksam för svar!
Citera
2013-06-03, 02:04
Medlem
hottjoj3s avatar
Soap bar
F12 terassen
berns ibland,
Citera
2013-06-03, 02:09
Medlem
SpooN.s avatar
Får man följa med eller?

Asså söder har bra och billiga hak som stänger 01 om ni ska föra, det här gäller på onsdag men tror inte det är några undantag.

StureP har fan allt så nått måste ni hitta där och ja lätt att ni kommer in om ni är tidiga. De har ju mindre kunder och eftersom det inte finns ett avtal som säger att man EJ tar in folk under 20 så kan de släppa in 18-åringar om de vill. De kommer släppa in alla ifall de får dåligt med kunder.
Citera
2013-06-03, 02:37
Medlem
LynchMobs avatar
After i gamla stan brukar vara ett ställe som drar till sig folk på vardagar i allmänhet. Det stänger alltid klockan tre. Annars så finns det massor av ställen i alla stadsdelar, dock så stänger dom flesta på söder klockan 1. Det är mest restaurangfolk och annat folk som jobbar skift som är ute på vardagar. Personligen så uppskattar jag det mera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in