Citat:
Ursprungligen postat av
regndroppen
Hur är Sierra Nevada Pale ale? Är inte så jävla mycket för amerikansk öl om jag ska vara riktigt ärlig men är sugen på att testa den.
Nu vet jag inte riktigt vad du brukar dricka för öl, men att du säger dig inte vara så mycket för amerikansk öl får mig att misstänka att du mestadels dricker ljusare lageröl? (Om så inte är fallet får jag be om ursäkt för min fördomsfullhet och för att min inlägg då blir relativt meningslöst)
Om du, som många skandinaver, tänker på vattnigt blask som Bud, Miller och Coors och "fucking close to water"/"kanotöl" när du säger att du inte är mycket för amerikanskt behöver du i alla fall inte oroa dig. Sierra Nevada Pale Ale har inte mycket gemensamt med amerikansk makrolager, eller svensk dito för den delen, utan är en betydligt mer smakrik öl med fin humlebeska och en kropp som kan bära upp den. Enligt min erfarenhet kan den vara ett bra inkörsöl om du är sugen på att testa annat än makrolager, den lär inte framstå som lika extrem som en IPA kan te sig om du inte är van vid mer humlebeska öl men har ändå en fin beska. Jag ser den i alla fall som ett kvalitetsöl som dessutom kan fungera iktigt fint som inkörsport till andra roligare öl, 23,50 är dessutom knappast någon stor summa - det värsta som kan hända är att du upptäcker att den inte föll dig i smaken.
Att Sierra Nevada dessutom alltid har sjukt snygga etiketter skadar ju inte heller.