Har suttit med (bl.a.) en Espresso Oak Aged Yeti hela kvällen. Måste säga att jag föredrar både Oak Aged Yeti och den helt vanliga Yeti framför denna. Den är inte dålig på något sätt, fortfarande en förbannat god öl, den har en angenäm syra och en aromatisk kvalitet utöver det vanliga, men den känns inte lika fyllig och balanserad som de två andra nämnda. Inte samma käftsmäll av mörk choklad, gummi och tjärpastiller som fyller upp hela munhålan på en gång. Är det bara jag som tycker så?
Citat:
Ursprungligen postat av
Quorthon
Någon som har några tips för Irland? Blir Dublin och Galway. Har tänkt besöka Galway Bay brewery och det är allt jag har planerat så långt. Verkar finnas en del småbryggerier med få reviews på ratebeer dock.
Ölen är som den är på Irland, det är Guinness, Murphy's och Beamish för hela slanten. Idel 4,5-5-procentig sessionöl av det mörka slaget allstå. Sådan som är gjord för att du ska kunna dricka tio på en kväll utan att behöva krypa hem, och utan att behöva hämta mat på vägen. Det du däremot ska försöka söka upp är musiken. I Dublin kan det vara svårt att hitta annat än det turistiska, men håll öronen spetsade när du knallar runt kring Temple Bar. Ofta finns det en pub utan skylt på en övervåning där ett gäng irländare sitter och jammar loss.