2011-02-14, 18:17
  #2341
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Jahapp. här vare smådött. Druckit galet mycket bra amerikansk öl på sistone, men orkar inte skriva om det riktigt. Någon annan som druckit något grymt på sistone?
Oskar Blues Ten Fidy, troligen världens bästa burköl, väldigt tjock impsotut, proppfull med smak.

Left Hand Twin Sisters, tråkig dipa, kanske fick en dålig flaska, vi satt och diskuterade om den var kanske var fatlagrad (men det var den inte)
Citera
2011-02-14, 18:58
  #2342
Medlem
Quorthons avatar
Har varit inne i en period då det mest blivit whisky och diverse cocktails då jag känt mig kreativ. Whisky är ju en ganska dyr hobby vilket inneburit en del prioriteringar. Sist jag var ut minns jag att jag drack en riktigt god DIPA. När det gällde namnet på ölen är det sämre. Rapporter gör gällande att jag var i sådant skick att jag trillade av stolen.
Citera
2011-02-15, 09:05
  #2343
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Oskar Blues Ten Fidy, troligen världens bästa burköl, väldigt tjock impsotut, proppfull med smak.

Left Hand Twin Sisters, tråkig dipa, kanske fick en dålig flaska, vi satt och diskuterade om den var kanske var fatlagrad (men det var den inte)


Personligen tycker jag att Ten Fidy måste ligga till sig lite (funkar det för burk). Annars skulle jag gärna köra Ölfabrikkens Porter på Burk, den är sagolik.
Citera
2011-02-15, 11:28
  #2344
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Oskar Blues Ten Fidy, troligen världens bästa burköl, väldigt tjock impsotut, proppfull med smak.

Left Hand Twin Sisters, tråkig dipa, kanske fick en dålig flaska, vi satt och diskuterade om den var kanske var fatlagrad (men det var den inte)


Gick bananas på Twin Sisters på OT då de reade ut dem för 100kr styck. Den är ju 2 år gammal så den är ju inte topp och jag håller med om att den kändes lagrad. Men jag gillade det, gav mer karaktär till ölen, samtidigt som den var långt ifrån en traditionell DIPA tex.
Citera
2011-02-15, 20:58
  #2345
Medlem
SportquattroS1s avatar
Provade både porter och julöl på Lövsta Bruk innan jul. Portern var fantastisk, julölen var bra. De hade även en lager som var ok.
Föreningen Lövstaölets Vänner heter bryggarna.
Citera
2011-02-16, 10:15
  #2346
Medlem
IncredibleBulks avatar
Är det någon som testat att lagra en Guinness (burk från systembolaget). Man kan ju diskutera om den hör hemma i den här tråden, men anledningen till att jag frågar är att jag hittat ett ex på kontoret och som måste ha blivit kvar från nån kontorsfest. Bäst-före-år är angivet till 2008.
Citera
2011-02-16, 11:28
  #2347
Medlem
Drack en St:Eriks pilsner häromdagen, väldigt mycket smak för att vara en pilsner/lager. Rekomenderas, även till den mest inbitne stout drickaren. Mikkellers Jackie brown är en annan favorit. Kul tråd!
Citera
2011-02-16, 11:35
  #2348
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleBulk
Är det någon som testat att lagra en Guinness (burk från systembolaget). Man kan ju diskutera om den hör hemma i den här tråden, men anledningen till att jag frågar är att jag hittat ett ex på kontoret och som måste ha blivit kvar från nån kontorsfest. Bäst-före-år är angivet till 2008.

Beror väl kanske lite på hur den har legat, varmt eller kallt.

Gå och köp en på systemet och testa båda.
Posta vad du tyckte.
Citera
2011-02-16, 12:09
  #2349
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
Beror väl kanske lite på hur den har legat, varmt eller kallt.

Gå och köp en på systemet och testa båda.
Posta vad du tyckte.

Den har dessvärre stått i ett rum som huserar switchar, skrivare osv. Inte helt optimalt med andra ord. Men test kommer att ske, vet ej när dock.
Citera
2011-02-16, 14:21
  #2350
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Erik
Drack en St:Eriks pilsner häromdagen, väldigt mycket smak för att vara en pilsner/lager. Rekomenderas, även till den mest inbitne stout drickaren. Mikkellers Jackie brown är en annan favorit. Kul tråd!


St:Eriks pilsner är en favorit om jag vill ha en bra svensk pilsner - bra pris också. Riktigt god.


Nä, senaste körde jag Southern Tier provning med Heavy Weizen, Cherry Saison och Gemini och idag blir det Russian River Supplication och Founders Nemesis 2009. Ska bli sjukt kul att prova de båda!
Citera
2011-02-16, 14:37
  #2351
Medlem
Elgbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakkimakkara
Eller köpa riktig öl och lära han dricka som en man?


Sen när blev miller & Bud inte "riktig" öl? Man kan inte ett skit om öl när man
kastar ur sig sånt skit..

Kan du förklara vad du menar med riktig öl då? Hoppas inte du menar
någon annan ljus lager!
Citera
2011-02-16, 15:35
  #2352
Medlem
Algebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleBulk
Den har dessvärre stått i ett rum som huserar switchar, skrivare osv. Inte helt optimalt med andra ord. Men test kommer att ske, vet ej när dock.


Räkna med att den kommer att vara odrickbar. I de flesta fall så är öl färskvara. En del öl kan lagras men de är oftast högre alkoholhalt i dem.

På brewdogs hemsida så står det att bäst före datumet kan ignoreras på deras Paradox, en stout på 10%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in