2014-05-31, 23:48
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
som sagt, kan man köra t2 split bör man göra det.
men även om man är ute efter rorg och kör t1 så tjänar man på det IMHO, eftersom du samtidigt får mer xp/guld/h.

eftersom diablo är en stor jävla RNG så känns det dumt att bara leta efter EN sak, eller göra EN aktivitet. Bättre att slå ihop tre aktiviteri en smäll?
Jo, men vi diskuterar olika saker du och jag. OP vill jag minnas frågade var man har störst chans att få RoRG, och jag menar på att störst chans har man på normal - master eller T2. T1 däremot borde vara sämst just på grund av större lootpool och ingen lootbuff.
Sedan är det bara att välja var man farmar snabbast, oftast är det inte T2 man farmar snabbast utan på de lägre svårighetsgraderna.

Det du diskuterar är var man får störst belöning att farma, och där håller jag med. T1 och högre ger både klasspecifik loot samtidigt som man får mer xp och guld. Men för enbart RoRG-farming, vilket förekommer ganska ofta, så är inte T1 optimalt.

Citat:
det är liksom ingen förlust att köra T1 vs normal. Det tar lika lång tid, men du får extremt mkt mer rewards för det.

verkar bakvänt enligt min filosofi att då köra normal. Även om man är ute efter rorg. Det tar lika lång tid så varför inte få mer xp/guld i samma veva??

Jo, det kanske tar lika lång tid att farma caches på T1 som på normal, men enligt sannolikhetsläran så är chansen att få RoRG större på normal än på T1 per cache. Vilket leder till att om man kan farma T1 i samma hastighet som normal så tjänar man på att lira normal eftersom chansen att loota RoRG är högre.
Citera
2014-06-01, 00:00
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordechai
Ok noobfråga

Min xbow gör fireskada. Jag kör med bola med el och impale. Har bracers som ger +14% fireskada.Vilken skada räknas % på?
Vad du har för elemental damage på bågen spelar ingen roll. +14% fire damage på dina bracers appliceras på dina skills. Så om du har en fire skill som gör X% damage så ökas den med 14%.
Citera
2014-06-01, 00:16
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Med cluster arrow build så finns det lite utrymme för set bonuses. Du kan välja mellan 4 set bonus för marauders eller 3 set bonus för natalyas. Med marauders så får du 500 dex + alla companions och med natalyas så får du 250 dex, 20 discipline & 7% crit. Vill du ha marauders så kör du boots, pants & shoulders. Vill du ha natalyas så kör du boots & one handed crossbow.
Glömde även att nämna att du borde satsa på witching hour, harrington waistguard eller hellcat waistguard. Alla tre bältena är bättre än ditt nuvarande.

Tack tack! Mycket matnyttig info!
Citera
2014-06-01, 08:04
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Hon kan vara en bitch ibland. Har dock märkt att Kadala inte verkar gilla min witch doctor. Får nästan aldrig legendaries när jag gamblar på den. Men när jag byter karaktär så formligen haglar det in legendaries från Kadala.

Jag körde ett rejs nu på morgonen, brände av 1500 shards plus/minus 200..
Letar efter Jade-brallor och kör bara byxor nu tills jag får Jade..
Fick dock inga Jade, men fick Depth Diggers, Blackthorne och Helltooth nu på morgonen..

Så idag vaknade hon på en bättre sida
Citera
2014-06-01, 10:36
Medlem
neurogens avatar
Fick en välrollad Tasker and Theo precis. Synd jag inte har en wd
Citera
2014-06-01, 11:22
Medlem
Spider47s avatar
Har en fråga som jag måste ställa!

Jag köpte d3 precis när det hade släppts, spelade upp en wizard till 45 sen tröttna jag, det var för tråkigt + att jag lirade ensam så man tröttnade ganska fort..

Nu har jag tagit upp spelandet igen och dingade 60 igår med wizarden, men jag hänger knappt med.. ser att mycket har förändrats det här med auction house, svårighetsgraden på monstren, även att det kommit ut en expansion…

Undrar nu; vad är syftet? vad ska jag göra? Känns som att jag gör om samma quests om o om. Hur kan jag joina spel med andra spelare? Finns det någon sajt/community med forum där man kan läsa samt lära sig om classerna och bygga builds?

Tack på förhand!

/Nooben
Citera
2014-06-01, 13:02
Medlem
peffe22s avatar
Sitter och funderar på vad min wizard behöver byta ut.
Om jag borde rerolla något, vad jag ska satsa på hos kadala, och vilka bountys jag borde jaga.
Samt det mesta som kan vara bättre för min gubbe, vilka items jag bör eftersträva osv, osv...

Tips och trix mottages med öppna armar då jag nu enbart går efter in game profile damage vilket ligger på 1.5 miljon

http://armorytool.com/diablo/account/139/

Tack på förhand
Senast redigerad av peffe22 2014-06-01 kl. 13:15.
Citera
2014-06-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic

Jo, det kanske tar lika lång tid att farma caches på T1 som på normal, men enligt sannolikhetsläran så är chansen att få RoRG större på normal än på T1 per cache. Vilket leder till att om man kan farma T1 i samma hastighet som normal så tjänar man på att lira normal eftersom chansen att loota RoRG är högre.

Varför skulle normal ha större chans att droppa RoRG....?
Citera
2014-06-01, 13:23
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider47
Har en fråga som jag måste ställa!

Jag köpte d3 precis när det hade släppts, spelade upp en wizard till 45 sen tröttna jag, det var för tråkigt + att jag lirade ensam så man tröttnade ganska fort..

Nu har jag tagit upp spelandet igen och dingade 60 igår med wizarden, men jag hänger knappt med.. ser att mycket har förändrats det här med auction house, svårighetsgraden på monstren, även att det kommit ut en expansion…

Undrar nu; vad är syftet? vad ska jag göra? Känns som att jag gör om samma quests om o om. Hur kan jag joina spel med andra spelare? Finns det någon sajt/community med forum där man kan läsa samt lära sig om classerna och bygga builds?

Tack på förhand!

/Nooben

Kör klart Campaign tills du dödar Malthaliel. Sedan kör du Adventure Mode. Där kan du fritt göra precis vad du vill mellan varje akter. Döda bossar, Göra bounties, och öppna rifts.
Syftet är först att dinga 70 - sedan är syftet att få bättre gear.
Vill du spela med andra väljer du "public game" istället för "private game".
Svårighetsgraderna lär du märka vilken du bör spela på. Dör du ofta, sänker du svårighetsgraden - det säger sig själv.
Monster Power är borta.
Senast redigerad av neurogen 2014-06-01 kl. 13:27.
Citera
2014-06-01, 13:27
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Varför skulle normal ha större chans att droppa RoRG....?
Han påstår att "lootpoolen" är större på Torment vs Normal. Dvs det finns chans för mycket mer loot, vilket således förminskar chansen att få en specifik loot.
Men det stämmer inte eftersom Caches har en bestämd lootpool redan så vitt jag vet.
Oavsett om han har rätt eller inte (det är inte verifierat vilket som) så spelar det mindre roll eftersom det är marginellt samt allt handlar ändå om RNG.

Däremot får du mer xp/guld på köpet om du kör Torment vs Normal.
Men det är två olika filosofier.
Tycker man det är roligt att spela på Normal och knappt få guld o xp bara för att jaga en ring som ändå är RNG - ja varsågod.
Citera
2014-06-01, 13:56
Medlem
Citat:
Han påstår att "lootpoolen" är större på Torment vs Normal. Dvs det finns chans för mycket mer loot, vilket således förminskar chansen att få en specifik loot.
Men det stämmer inte eftersom Caches har en bestämd lootpool redan så vitt jag vet.
Oavsett om han har rätt eller inte (det är inte verifierat vilket som) så spelar det mindre roll eftersom det är marginellt samt allt handlar ändå om RNG.

Däremot får du mer xp/guld på köpet om du kör Torment vs Normal.
Men det är två olika filosofier.
Tycker man det är roligt att spela på Normal och knappt få guld o xp bara för att jaga en ring som ändå är RNG - ja varsågod.

Det är bara A4 som har större lootpool. A1 har samma oavsett svårighetsgrad.
Citera
2014-06-01, 14:12
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Det är bara A4 som har större lootpool. A1 har samma oavsett svårighetsgrad.
Ja de va inte jag som sa det
Jag skulle aldrig få för mig att välja normal före torment ens för RORG farming
Men to each his own
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in