Citat:
Jo, men vi diskuterar olika saker du och jag. OP vill jag minnas frågade var man har störst chans att få RoRG, och jag menar på att störst chans har man på normal - master eller T2. T1 däremot borde vara sämst just på grund av större lootpool och ingen lootbuff.som sagt, kan man köra t2 split bör man göra det.
men även om man är ute efter rorg och kör t1 så tjänar man på det IMHO, eftersom du samtidigt får mer xp/guld/h.
eftersom diablo är en stor jävla RNG så känns det dumt att bara leta efter EN sak, eller göra EN aktivitet. Bättre att slå ihop tre aktiviteri en smäll?
men även om man är ute efter rorg och kör t1 så tjänar man på det IMHO, eftersom du samtidigt får mer xp/guld/h.
eftersom diablo är en stor jävla RNG så känns det dumt att bara leta efter EN sak, eller göra EN aktivitet. Bättre att slå ihop tre aktiviteri en smäll?
Sedan är det bara att välja var man farmar snabbast, oftast är det inte T2 man farmar snabbast utan på de lägre svårighetsgraderna.
Det du diskuterar är var man får störst belöning att farma, och där håller jag med. T1 och högre ger både klasspecifik loot samtidigt som man får mer xp och guld. Men för enbart RoRG-farming, vilket förekommer ganska ofta, så är inte T1 optimalt.
Citat:
det är liksom ingen förlust att köra T1 vs normal. Det tar lika lång tid, men du får extremt mkt mer rewards för det.
verkar bakvänt enligt min filosofi att då köra normal. Även om man är ute efter rorg. Det tar lika lång tid så varför inte få mer xp/guld i samma veva??
verkar bakvänt enligt min filosofi att då köra normal. Även om man är ute efter rorg. Det tar lika lång tid så varför inte få mer xp/guld i samma veva??
Jo, det kanske tar lika lång tid att farma caches på T1 som på normal, men enligt sannolikhetsläran så är chansen att få RoRG större på normal än på T1 per cache. Vilket leder till att om man kan farma T1 i samma hastighet som normal så tjänar man på att lira normal eftersom chansen att loota RoRG är högre.