2014-05-31, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
http://oi61.tinypic.com/sll34h.jpg Vad är oddsen att man får dubbel drop ifrån samma kategori?

Med tanke på hur RNG fungerar så skulle jag gissa på att oddsen att man får två legendaries från samma kategori är samma som att få två legendaries från olika kategorier.
Citera
2014-05-31, 16:15
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Det känns lite dumt att lira T1 om man specifikt är ute efter RoRG. Då har man både större lootpool och ingen T2 buff.
Klarar man av att lira splittat T2 snabbt så absolut, kör på det. Men att hitta fullt party där alla klarar av det känns som det kan bli svårt ibland.

Är man ute efter tormentlegs, xp och guld, då ska man absolut köra så högt man kan på snabb tid. Men just för RoRG tycker jag T1 känns lite bakvänt att spela.

som sagt, kan man köra t2 split bör man göra det.
men även om man är ute efter rorg och kör t1 så tjänar man på det IMHO, eftersom du samtidigt får mer xp/guld/h.
det är liksom ingen förlust att köra T1 vs normal. Det tar lika lång tid, men du får extremt mkt mer rewards för det.

verkar bakvänt enligt min filosofi att då köra normal. Även om man är ute efter rorg. Det tar lika lång tid så varför inte få mer xp/guld i samma veva??

eftersom diablo är en stor jävla RNG så känns det dumt att bara leta efter EN sak, eller göra EN aktivitet. Bättre att slå ihop tre aktiviteri en smäll?
Senast redigerad av neurogen 2014-05-31 kl. 16:19.
Citera
2014-05-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
som sagt, kan man köra t2 split bör man göra det.
men även om man är ute efter rorg och kör t1 så tjänar man på det IMHO, eftersom du samtidigt får mer xp/guld/h.
det är liksom ingen förlust att köra T1 vs normal. Det tar lika lång tid, men du får extremt mkt mer rewards för det.

verkar bakvänt enligt min filosofi att då köra normal. Även om man är ute efter rorg. Det tar lika lång tid så varför inte få mer xp/guld i samma veva??

eftersom diablo är en stor jävla RNG så känns det dumt att bara leta efter EN sak, eller göra EN aktivitet. Bättre att slå ihop tre aktiviteri en smäll?

Vad exakt får dig och tro att Normal och T1 går lika snabbt oavsett gear?
Citera
2014-05-31, 17:25
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Vad exakt får dig och tro att Normal och T1 går lika snabbt oavsett gear?

Har du tillräckligt bra gear smälter du elites i princip lika snabbt.
Det som tar tid är att leta upp bounties och det tar exakt lika lång tid.
Det enda som eventuellt tar längre tid är att döda bossar men det handlar om sekunder.
Jag har hela tiden sagt "om du har tillräckligt bra gear"
Citera
2014-05-31, 18:12
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Har du tillräckligt bra gear smälter du elites i princip lika snabbt.
Det som tar tid är att leta upp bounties och det tar exakt lika lång tid.
Det enda som eventuellt tar längre tid är att döda bossar men det handlar om sekunder.
Jag har hela tiden sagt "om du har tillräckligt bra gear"

Kunde knappt sagt det bättre själv.
De som inte smälter sig igenom T1 sitter antingen på gult gear eller utan gems och de bör hålla sig till normal tills deras dmg är någorlunda högre än 300k.
Citera
2014-05-31, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Kunde knappt sagt det bättre själv.
De som inte smälter sig igenom T1 sitter antingen på gult gear eller utan gems och de bör hålla sig till normal tills deras dmg är någorlunda högre än 300k.

Eller speler monk.
Citera
2014-05-31, 19:33
Medlem
pappa-fixars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darre08
helt ok. fått det flera gånger senaste tiden. vi körde machines rifts. t5-t6. där droppade typ var 3 boss dubbel loot. roligaste jag gjort på länge. Körde 20 gånger på raken

Vad är "machine rifts"?
Citera
2014-05-31, 19:35
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Vad är "machine rifts"?
Infernal machine
Citera
2014-05-31, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadas
http://eu.battle.net/d3/en/profile/DieselDoris-2531/hero/43583407

Nån kunnig som skulle kunna ge mig lite tips på vad man ska byta ut/uppgradera?

Sockets på legs ska bytas ut.

Skaffa vapnet som heter darklight, full akkhan, fire soj, fire items och kör fist of heaven / firestarter perma akkarat, otroligt mycket starkare än blessed shield, kan till och med punga ut mer dps än fate of the fell builden. Annars så vet jag inte, kanske fixa en witching hour, crafta bättre cain gloves, enchanta cc på din RoRG. Din build ser rätt så complete ut annars.
Citera
2014-05-31, 20:18
Medlem
Vad tycker ni och vad gör ni? Är det värt att "crafta" legs från blacksmith eller är det bara skärp? Inte fått något av värde där än sålänge..
Citera
2014-05-31, 20:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Vad tycker ni och vad gör ni? Är det värt att "crafta" legs från blacksmith eller är det bara skärp? Inte fått något av värde där än sålänge..

Finns ett par bra saker, men mest är det för att equippa nydingade.
Citera
2014-05-31, 20:33
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Finns ett par bra saker, men mest är det för att equippa nydingade.

+1
reapers kan vara värt att crafta samt vissa klass specifika.
Annars är det drops och kadala som gäller men craftade sets kan vara nice för en nydingad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in