2014-05-31, 20:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
+1
reapers kan vara värt att crafta samt vissa klass specifika.
Annars är det drops och kadala som gäller men craftade sets kan vara nice för en nydingad

Reapers och Helm of Rule kör jag själv, körde även..Asheara's 2pieces hur det nu stavas innan jag fick Crusader class delar.

Det finns saker, som är "Ok" så att säga innan du gearar upp ordentligt, och det finns vissa saker som passar perfekt för vissa builds (t.ex Helm of Rule för block heals och framför allt Reapers som är bra rakt igenom).

Edit: Kort sagt: Kan du crafta något som kan bli bättre än det du har, kör på för guds skull.
Det är ju ingen som ser ner på folk som har craftat gear.
Citera
2014-05-31, 20:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
expert är för segt när du inte har gear. Börja på hard, och byt till expert på lvl 20 eller så då du börjat få gult gear lite överallt.

Tack, jag har dock redan hunnit till level 35 på expert nu, gick bra, men nu tycker jag det börjar bli lite otäckt när man möter 2 elites med frys... Funderar på att fega ner mig till hard nu faktiskt, så det blir ju lite tvärtom
Men hur menade du med segt? Det går väl fortare framåt i expert än i hard, man får ju mer experience?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-05-31 kl. 20:51.
Citera
2014-05-31, 20:50
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kan du crafta något som kan bli bättre än det du har, kör på för guds skull.

yep.
Citera
2014-05-31, 20:52
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tack, jag har dock redan hunnit till level 35 på expert nu, gick bra, men nu tycker jag det börjar bli lite otäckt när man möter 2 elites med frys... Funderar på att fega ner mig till hard nu faktiskt, så det blir ju lite tvärtom
Men hur menade du med segt? Det går väl fortare framåt i expert än i hard, man får ju ner experience?

menade att det tar för lång tid att döda fiender så det blir kontraproduktivt.
kör ner till hard tills du facerollar sen höj.
de lönar sig inte att vara kaxig på hc
Citera
2014-05-31, 20:53
Medlem
Citat:
Reapers och Helm of Rule kör jag själv, körde även..Asheara's 2pieces hur det nu stavas innan jag fick Crusader class delar.

Det finns saker, som är "Ok" så att säga innan du gearar upp ordentligt, och det finns vissa saker som passar perfekt för vissa builds (t.ex Helm of Rule för block heals och framför allt Reapers som är bra rakt igenom).

Edit: Kort sagt: Kan du crafta något som kan bli bättre än det du har, kör på för guds skull.
Det är ju ingen som ser ner på folk som har craftat gear.

Okej.. Kör ju på detta just nu..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ixxen-2180/hero/39536528
Ligger på 54% crit chans så känns helt ok och ingame med mitt laws of valor så är det 70% inaktiv med slash, riktigt gött, ungefär 2.5m dps, känns ok?

Vad bör jag ändra i gear genast eller vad bör jag satsa på för dropps som är svåra att få och vart bör jag söka?
Hittar aldrig/jädrigt sällen något alls av värde hos Kadala, vet iofs inte riktigt vad jag ska leta efter hos henne...
Citera
2014-05-31, 20:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
menade att det tar för lång tid att döda fiender så det blir kontraproduktivt.
kör ner till hard tills du facerollar sen höj.
de lönar sig inte att vara kaxig på hc
Ok! Tack för tipset, det får bli hard fr.o.m nu!
Fast vad betyder facerollar?
Citera
2014-05-31, 20:58
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok! Tack för tipset, det får bli hard fr.o.m nu!
Fast vad betyder facerollar?

att kunna slakta allt utan minsta bekymmer.
" rulla huvet på tangentbordet och vinna ändå"
Citera
2014-05-31, 21:01
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Ligger på 54% crit chans så känns helt ok och ingame med mitt laws of valor så är det 70% inaktiv med slash, riktigt gött, ungefär 2.5m dps, känns ok?

Vad bör jag ändra i gear genast eller vad bör jag satsa på för dropps som är svåra att få och vart bör jag söka?
Hittar aldrig/jädrigt sällen något alls av värde hos Kadala, vet iofs inte riktigt vad jag ska leta efter hos henne...

Spontant

Akkhan set.
Farma Akt 1 för RoRG ringen.
Bracers fins det två craft bara bra bracers, t.ex ovan nämnda Reaper's Wraps och så den andra, som jag körde förrut men inte kommer ihåg namnet på.

Innan du får Akhann, kör Asheara's craftade, 2-3 delar, ger 100 all res och 20% life för 3 delar.

Generellt, vilket kommer låta elakt: Det är svårt att ge tips om upgrades när du inte speccat för en specific build och/eller iaf har legendary på alla slots.

Just nu så går det inte att se om du går en Heaven's fury build eller en Bombardment build t.ex.

Du har en item som boostar fire dmg och har skills som använder fire, men t.ex då kanske en Cinder Coat vore något?

Beror kort sagt på vad du vill spela, vilka skills osv osv osv.
Citera
2014-05-31, 21:05
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Spontant

Akkhan set.
Bracers fins det två craft bara bra bracers, t.ex ovan nämnda Reaper's Wraps och så den andra, som jag körde förrut men inte kommer ihåg namnet på.

Innan du får Akhann, kör Asheara's craftade, 2-3 delar, ger 100 all res och 20% life för 3 delar.

Generellt, vilket kommer låta elakt: Det är svårt att ge tips om upgrades när du inte speccat för en specific build och/eller iaf har legendary på alla slots.

Just nu så går det inte att se om du går en Heaven's fury build eller en Bombardment build t.ex.

Du har en item som boostar fire dmg och har skills som använder fire, men t.ex då kanske en Cinder Coat vore något?

noterade också att han har skölden som buffar iron skin men använder ej iron skin.
de gäller att antingen optimera build efter gear eller tvärtom.
Citera
2014-05-31, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen

Som Eaz nämnde, otroligt svårt att säga vad du skall uppgradera när du inte har något specifikt.
Skulle dock sattsa på att gambla sköldar och hoppas på att få en t.ex Defender of westmarch eller hellskull.
Sen försöka att hitta Darklight eller fate of the fell i rifts samt Akkhan delar.

@Neurogen, Iron skin är crap, speciellt om man lirar SC, bättre med lite dps samt ren ehp istället. Tror han använder den skölden just för att det är den bästa han har för tillfället.
Citera
2014-05-31, 21:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
att kunna slakta allt utan minsta bekymmer.
" rulla huvet på tangentbordet och vinna ändå"

Aha, jo det gör jag nog. Dock var det ju så jag förlorade min hardcore-barbar, jag somnade mer eller mindre med huvudet i tangentbordet - och det funkade inget vidare
Citera
2014-05-31, 21:21
Medlem
Citat:
Spontant

Akkhan set.

Jag har tanken på att göra så mycket skada så snabbt som möjligt via skillsen, oj va originellt sagt va? Dvs, kör - Blind - Heavens Fury - Falling Sword - Laws of Valor och bombar Swep attack, vilket generar crits hela tiden i ungefär 10 sek, går rätt fort på elites att få bort dom..

Vart ska jag hitta geraren på act 1? Något speciellt ställe och vad betyder RoRG?
Har ALDRIG hittat ett set items bör tilläggas, plans några st som är bra till low level gubbar men that´s all folks....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in