Jag dödade nyss Diablo som lvl 51 efter 12 timmars spel på svårighetsgrad Hard. Nu slungades jag precis tillbaka till Act 1. Som jag fattat det som finns det alltså ingen nightmare eller hell, så jag har alltså klarat kampanjen nu? Om man frånräknar att jag inte äger expansionen Reapers of Souls och alltså inte har tillgång till Act V. Det känns som att det gick jävligt fort att spela igenom kampanjen. Är rätt sugen på mer.

Tänker att jag ska fortsätta med PoE då. Har fått riktigt blodad tand på ättlingar till D2. Lite sugen på att köpa Reapers of Souls såklart, men fall Act V är lika kort som de övriga akterna känns det inte värt pengarna.
Hittills tycker jag nog ändå att D2 är ett bättre spel. Inte minst saknar jag skillsystemet och runorna och runewords och så. Dessutom är kampanjen längre. Men D3 var skoj också, fin grafik inte minst. Jävligt trevligt att springa runt i höghimlarna (High Heavens) och mysa bland änglarna... Alltsomallt: trevliga tolv timmar.
Underligt dock att jag kan göra alla uppdrag igen i Act 1 efter att ha dödat Diablo, och att kartorna liksom är outforskade. Hm...?