2014-05-30, 10:26
Medlem
Sorcars avatar
Till P4 Malmöhus förnekar skolan det inträffade och säger att personal följt med eleverna och släppt tillbaka andungarna.

http://www.sydsvenskan.se/skane/elev...anka-en-annan/
Citera
2014-05-30, 11:23
Medlem
bbmannens avatar
Sjöbo är lika mkt eller lika lite inavel som resten av Sverige.
Sen att de skulle va en massa rasister och nazister här är bara skitsnack.
Och jo här finns invandrare oxå, de senaste är ett hem för ensamkommande barn.
Citera
2014-05-30, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retardjohan
Och att påstå att alla i sjöbo är lågutbildade rasistiska bönder är väll rätt j***a OT. Dessutom sjunker ni ju er till dessa så kallat "rasister" nivi när ni gör det. Inte så jäkla mkt bättre själv..

Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Någon ljuger uppenbarligen här.
Rektorn påstår att hon försökt kontakta reportern under dagen
och reportern påstår sammaledes. Att han försökt kontakta rektorn och
att hon lovat att ringa.

http://www.skanskan.se/article/20140...-till-polisen-

Eftersom rektorn är den enda med motiv att ljuga här så är väl den skyldiga rätt uppenbar. Minst sagt misstänkt beteende!

Som många säger här, det handlar i första hand inte om änderna och hur frukstansvärt synd det är om dem, utan att det krävs en viss sorts, mycket sjuk människa för att utföra en sådan här handling. Desto fortare dessa barn får hjälp desto bättre. Tyvärr så verkar ju skolan lägga locket på och det lär inte få någon större påföljd än en mindre utskällning.
Citera
2014-05-30, 13:17
Medlem
BaalZeBubs avatar
Skolan dementerar att det har hänt. Samtidigt säger de att de har gjort en polisanmälan av händelsen.

Det låter ju lite konstigt. Vad har de polisanmält? Att två små gossar inte var dumma mot två små änder?
Citera
2014-05-30, 14:32
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Ja, outa 10-åringar så dom blir avgränsade från resten av samhället. Bra idé. Det är nog en bra väg att gå för att "göra dom bättre". Sluta vara så rädd. Vet flertalet personer som gjorde liknande saker i sin ungdom (när de var äldre än 10 år), och de verkar inte vara psykopater idag direkt.
Hos psykopater är amygdalan inaktiv, och är den i obalans hos en normal individ är det klart att detta kan påverka empati osv. Hjärnan är dessutom under full utveckling i denna ålder och utvecklar just empati. Så lägg till lite tillfällig obalans med kemikalier på en outvecklad hjärna, och du får massa "psykopatungar" som inte nödvändigtvis är psykopater.
Hade du hängt ut varenda person som gjort något sådant, hade du skapat en helt ny underklass i samhället som blir utfrysta.
en outning av dessa exemplar är egentligen bara att göra de en rejäl tjänst eftersom det är så deras framtid kommer att se ut. brott-outning-fängelse till de dör.
Citera
2014-05-30, 14:55
Medlem
ElSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Skolan dementerar att det har hänt. Samtidigt säger de att de har gjort en polisanmälan av händelsen.

Det låter ju lite konstigt. Vad har de polisanmält? Att två små gossar inte var dumma mot två små änder?

A) De bekräftar inte att något dödats

B) De ber polisen göra utredningen, som sig bör

Vad är svårt med det? Låter helt normalt, särskilt som Soc. kommer att kopplas in, med stor sannolikhet.
Citera
2014-05-30, 16:51
Medlem
hashish-boys avatar
Missförstå mig inte men är inte platsen för dådet det som gör det mest intressant? Det är väl inte sådär jätteovanligt att ungar skjuter en skata (jag ser även sådant som allvarligt men detta verkar ju vara av en helt annan natur) med ett luftgevär eller liknande.

Svenska ungar är duktiga på att döda djur så man behöver kanske inte skrika sig hes över att det är ett typiskt invandrarbeteende (även om det säkert finns en viss överrepresentation bland invandrare) men jag skulle tippa på krigsskadade (eller något) invandrare eller att det är en unge med kraftigt avvikande socialt beteende som gärningsman.

Vad är det för ungdom som är så sadistisk och oförmögen till konsekvenstänk som går i en vanlig skola?

Jag hade inte känt mig helt bekväm om jag hade haft en unge på en skola där sådant händer...
Senast redigerad av hashish-boy 2014-05-30 kl. 16:53.
Citera
2014-05-30, 23:52
Citat:
Ursprungligen postat av babianpungen
Åh , en cool stockholmare med fördomar! , eller?

Nej varför tror du det? Bor i en av grannkommunerna. Antar att du bor i äckel Sjöbo och umgås med dessa människor som köper dessa kläder.. Vänta, du har säkert husvagn på marknaden också.
Citera
2014-05-31, 00:34
Medlem
Enligt voodo och karma så den som gör illa ett djur , människa eller natur får 3 ggr tillbaka. Av nån annan eller annat. Hua! Kusligt jag vet för jag slog ihjäl en kanin en gång . Misslyckades så den fick plågas först. Sedan slog karman tillbaka just 3 ggr.
Citera
2014-05-31, 00:47
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElSilencio
A) De bekräftar inte att något dödats

B) De ber polisen göra utredningen, som sig bör

Vad är svårt med det? Låter helt normalt, särskilt som Soc. kommer att kopplas in, med stor sannolikhet.

Nej, de inte bara avstår från att 'bekräfta' att något dödats, de säger att så inte skett:

"Det är sant att några elever hämtade med sig andungar till skolan, men det uppmärksammades av personal som också följde med eleverna tillbaka till Möllers mosse och släppte fåglarna där. Händelsen är polisanmäld av skolan och ledningen har haft samtal med berörda elever och deras vårdnadshavare."
http://www.sjobo.se/nyhetsarkiv/deme...ingsuppgifter/

Så frågan återstår: vad är det som är polisanmält - att två små gossar inte var dumma mot två små andungar?
Citera
2014-05-31, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ankor, ankor, ankor. Finns det ens vilda ankor i Sverige? Det måste väl ändå röra sig om änder?
Hur fan lyckades pojkarna fånga in dem, de är ju flygkunniga? Eller rör det sig ändå om tama ankor som kanske är lite lättare att fånga in? Då borde det finnas en ägare till dessa som inte är så förtjust i att högstadie-elever plågar ihjäl hens älsklingar.

I många städer finns det änder som är vana vid människor, och som gärna närmar sig i tron att det delas ut bröd eller annan föda.
Citera
2014-05-31, 10:46
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av energica
Enligt voodo och karma så den som gör illa ett djur , människa eller natur får 3 ggr tillbaka. Av nån annan eller annat. Hua! Kusligt jag vet för jag slog ihjäl en kanin en gång . Misslyckades så den fick plågas först. Sedan slog karman tillbaka just 3 ggr.

Så du är 3ggr död nu då? Mentalt verkar du ganska död i alla fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in