2014-05-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Så du är 3ggr död nu då? Mentalt verkar du ganska död i alla fall...
Nä! Jag är inte mentalt störd! Karma kan slå tillbaka på olika sätt . Inte just på samma sätt som man gjorde djur,människa natur illa på ! Om du däremot gör något gott till någon får du gott tillbaka!
Citera
2014-05-31, 13:19
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elinoelin
Du är inte som du ska alls.

ont:
Jag klarar inte av djurplågeri, jag ser rött och jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag skulle komma på någon med sånt, barn eller vuxen.
Det är ju vanligt att psykopater börjar med djurplågeri som barn.
Det är allvarligt och det måste de bli varse tidigt i livet.

Är det två vuxna individer som på ett eller annat sätt medvetet torterar djur, är det väl självfallet att man försöker rädda djuret och straffa förövarna på förödande vis.
När det gäller två :har vi fått någon ålder?:, ungar som eventuellt inte ännu är straffmyndiga, vilka kidnappar gäss för att visa dem på skolan har iallafall jag överseende med att dom är efterblivna barn som gled av kompassen.
Tror ni dom tog ankorna för att dom såg ut som schysst knivhuggarträning eller för att dom var helt oemotståndlig söta?
I vilket fall mycket tragiskt med det traumatiska slutet på historien men det är knappast någon suktan efter att utdela smärta som ligger i dådets baktankar.
Citera
2014-05-31, 13:22
Medlem
Rätt och fel sitter med som en instinkt i den åldern. ALLA vet att döda är fel. Speciellt för torterandets skull. Jag matar änder varje dag och blir förbannad över att man kan göra något sådant mot änder. Jag tycker änder är trevliga och roliga djur. Att döda djur för att äta för att få näring och överleva är hur världen fungerar. Visst är det synd att vissa djur blir dödade. Men vi måste överleva, och att djur jagar djur (ja, människan är ett djur), är inte något nytt. Men vi är smartare djur som kan se skillnaden mellan att döda för enbart nöjets skull och överlevnadens skull.
Citera
2014-05-31, 14:07
Medlem
ElSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nej, de inte bara avstår från att 'bekräfta' att något dödats, de säger att så inte skett:

http://www.sjobo.se/nyhetsarkiv/deme...ingsuppgifter/

Så frågan återstår: vad är det som är polisanmält - att två små gossar inte var dumma mot två små andungar?

Eller är det helt enkelt så att olika tidningar hört/skrivit/hittat på olika versioner? Ser så ut när man läser; i Sjöbo versionen du länkar till blir det ett solklart enigma.

Och jag svarslös... :x
Citera
2014-05-31, 14:27
Medlem
Ursäkta om jag ej har följt med på tråden, men har dessa psykiskt inkompetenta idioter hängts ut än? Om inte, så borde det ju vara känt på skolan vilka det är som utfört denna grymma handling.
Citera
2014-05-31, 15:27
Medlem
Frukstansvärd händelse verkligen, och jag hoppas dom skyldiga får långa straff(Oj, kom på att vi bor i Sverige så förmodligen så blir det några samtal med kuratorn, där "svenskarna" bedyrar att det ingår i deras kultur eller något..
Citera
2014-05-31, 15:43
Medlem
Europes avatar
Så förmodligen handlade det alltså istället om en tidningsanka? Känns lite vågat av skolan att bestämt hävda att de fördes tillbaka levande, om en av dem nu verkligen blev halalslaktad och den andra blev dränkt/tagen av daga på något annat sätt... Jag undrar även hur man egentligen kan veta att ungen tänkte dränka ankan, istället för att han tänkte att ankan kanske behöver få bada i vatten som de brukar? Har ungen själv hävdat det? Jag skulle nog inte lägga alltför stor tillit på vad ungar tror att de skulle göra, om informationen bygger på hörsägen i tredje eller fjärde led...
Senast redigerad av Europe 2014-05-31 kl. 15:47.
Citera
2014-05-31, 15:45
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamm33
Ursäkta om jag ej har följt med på tråden, men har dessa psykiskt inkompetenta idioter hängts ut än? Om inte, så borde det ju vara känt på skolan vilka det är som utfört denna grymma handling.

Borde man inte klargöra först om händelsen överhuvudtaget har ägt rum, innan man börjar hänga ut någon? I skolan går elever i klasserna 4-9, d.v.s. de två ungarna kan alltså vara i 10-års åldern. Det finns inga som helst nackdelar med att eventuellt hänga ut två tioåringar som sadistiska ankslaktare, om de egentligen bara har gjort sig skyldiga till att ta in ankorna i skolan?

I förbigående sagt har jag själv extremt svårt för djurplågeri och brukar vilja ta livet av sadistiska djurplågare, men rimligtvis bör man väl se till att någon till att börja med faktiskt är skyldig till djurplågeri?
Senast redigerad av Europe 2014-05-31 kl. 15:52.
Citera
2014-05-31, 16:18
Medlem
Rompetrolls avatar
Jag vill nog tro att lärare är så seriösa så någon följde med och såg till att andungarna (!) kom dit dom skulle, levande.

Det räcker väl nog till en "tidningsanka". Några skolelever har kommit överens om den version vi läst tidigare. Och tar kontakt med journalist. (kanske bekant i familjen) Tänkte väl inte att detta skulle bli så stort.
Men vet är det väl bara den lärare som ska ha varit med som gör.
Citera
2014-05-31, 21:59
Medlem
Enligt det senaste jag hört i byn så ska dessa 2 personer som sägs ha gjort det inte dödat ngn anka. De plockade med sig och släppte ut en i matsalen på skolan och ska ha försökt dränka en men inte lyckats. Lärarna ska sen ha Sett till att ankorna kommit tbx till sin damm. Dock ska de ha släpts ut vid fel så de vet inte om de mår så bra. Då jag vid tidigare tillfälle lagt ut namn och fått munhugg så gör jag inte det nu fast allt pekar på dessa personer.
Citera
2014-05-31, 23:21
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fexell
Rätt och fel sitter med som en instinkt i den åldern. ALLA vet att döda är fel. Speciellt för torterandets skull. Jag matar änder varje dag och blir förbannad över att man kan göra något sådant mot änder. Jag tycker änder är trevliga och roliga djur. Att döda djur för att äta för att få näring och överleva är hur världen fungerar. Visst är det synd att vissa djur blir dödade. Men vi måste överleva, och att djur jagar djur (ja, människan är ett djur), är inte något nytt. Men vi är smartare djur som kan se skillnaden mellan att döda för enbart nöjets skull och överlevnadens skull.

En jägare dödar för spänningens skull även om det kanske inte är allt vad jakt innebär dock verkar detta dådet enligt mig ligga utanför ramarna för vad som kan anses vara "normalt".

Som du verkar vara inne på så verkar GM vara intresserad av död, tortyr och lidande... Det kan dock vara märkligt försök att impa på omgivningen också men det anser jag vara mindre troligt.
Citera
2014-06-01, 00:59
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gris1
Färsingaskolan är en högstadieskola. Detta har begåtts av barn vars föräldrar handlar kläder en gång om året och detta gör dom på Sjöbo marknad, favoritplaggen är tjocka tröjor med vargar som ylar mot himmelen.

OT: Jag kunde faktiskt inte låta bli att skratta åt detta!

Ont: Vet man än om det är riktiga svenskar eller utlänningar som utfört vansinnesdådet? Om inte så skulle jag absolut inte bli förvånad om det är svenskar faktiskt, finns en hel del rubbade svenska ungdomar i Sjöbo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in