2014-05-24, 03:00
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smakupplevelsen
Tack, har du lust att beskriva lite hur det går till och hur jag går tillväga för att använda mig av detta? Jag vill alltså göra så mina bitcoins inte går att spåra till mig i blockkedjan, för det är väl det som sker när man mixar dom? Byter jag mina bitcoins med någon annan, typ som att vi växlar med varandra, eller hur fungerar det?

Ledsen, det är en företeelse jag inte hade hört talas om, och jag förstod 'mix' som det begrepp som används i investeringsteori, Kelly criterion m.m.
Citera
2014-05-24, 23:00
Medlem
Hej,

Skaffade några bitcoins och plånboken Electrum till mac för några dagar sedan men har upptäckt något konstigt med de olika adresserna som plånboken genererat, jag har endast använt mig utav en av adresserna bland 10 st och upptäckte idag att ett x antal coins har flyttat från en adress under fliken Receiving till en av adresserna under fliken Change. Är detta vanligt? Hur kan jag fördela mina coins bland mina adresser utan att betala en överföringsavgift? Går inte att överför utan programmet kräver en överföringsavgift.

Tack
Citera
2014-05-25, 08:07
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSuper
Hej,

Skaffade några bitcoins och plånboken Electrum till mac för några dagar sedan men har upptäckt något konstigt med de olika adresserna som plånboken genererat, jag har endast använt mig utav en av adresserna bland 10 st och upptäckte idag att ett x antal coins har flyttat från en adress under fliken Receiving till en av adresserna under fliken Change. Är detta vanligt? Hur kan jag fördela mina coins bland mina adresser utan att betala en överföringsavgift? Går inte att överför utan programmet kräver en överföringsavgift.

Tack

Du behöver inte flytta mellan dina adresser i Electrum.
Alla adresserna i din wallet är unika och tillhör med andra ord dig.
När du ska skicka en betalning så plockar den ut bitcoins från dina olika adresser.
Citera
2014-05-25, 14:43
Medlem
MajkyMans avatar
Tjena
Tänkte höra om någon bitcoin tjänst erbjuder insättning via nordea VISA electron?
Citera
2014-05-25, 17:56
Medlem
klybans avatar
har samma fråga nästan, vill köpa bitcoin med mitt visa, har ett vanlgit visakort.
Ska inte handla droger, utan hitta lite snygga smycken som säljs på silkroad.
Så är inte så orolig över min anonymitet.
Citera
2014-05-25, 18:33
Medlem
Ni kan köpa bitcoins på www.localbitcoins.com med flera olika metoder. Liten avgift tillkommer men det är det väl värt.
Citera
2014-05-25, 18:39
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajkyMan
Tjena
Tänkte höra om någon bitcoin tjänst erbjuder insättning via nordea VISA electron?

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
har samma fråga nästan, vill köpa bitcoin med mitt visa, har ett vanlgit visakort.
Ska inte handla droger, utan hitta lite snygga smycken som säljs på silkroad.
Så är inte så orolig över min anonymitet.

Det är i princip omöjligt att köpa bitcoins med kort p.g.a. otaliga kortbedrägerier mot alla som någonsin försökt.
Citera
2014-05-25, 19:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det är i princip omöjligt att köpa bitcoins med kort p.g.a. otaliga kortbedrägerier mot alla som någonsin försökt.
Hitta ett ställe dä man verkade kunna betala med bankid.
Men så hade dom BARA bankid via mobil, min telefon har inte rätt version och som jag förstår så går det inte uppgradera till rätt version.

Funderar på att göra en banköverföring, men inser jag inte greppat bitcoin än.
Och ska läsa upp mig imon, nån som har en enkel som kan hjälpa mig förstå själva hantering, överföring till bitcoin och överföring till silkroad?
Citera
2014-05-25, 20:22
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:

Om man nu inte kan använda kort, hur ska man annars köpa?
Citera
2014-05-25, 20:37
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Om man nu inte kan använda kort, hur ska man annars köpa?
Genom banköverföring av olika slag. Du har väl en internetbank? Logga in där.

Du kan köpa hur du vill så länge säljaren accepterar din betalningsmetod. På localbitcoins kan du exempelvis träffa folk och köpa bitcoins för kontanter. Men i princip ingen accepterar kortbetalningar på grund av bedrägeririsken.
Citera
2014-05-26, 07:19
Medlem
vizuals avatar
Verkar som att det är många som e sugna på att komma in i bitcoin spelet nu

kul!

Ny bubbla på g till $5k-$8k tror ja
Senast redigerad av vizual 2014-05-26 kl. 07:29.
Citera
2014-05-26, 08:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Genom banköverföring av olika slag. Du har väl en internetbank? Logga in där.

Du kan köpa hur du vill så länge säljaren accepterar din betalningsmetod. På localbitcoins kan du exempelvis träffa folk och köpa bitcoins för kontanter. Men i princip ingen accepterar kortbetalningar på grund av bedrägeririsken.
Jag fundera på att nuförtiden kräver kort oftast en inloggning på banken.
Denna möjlighet har jag inte hittat att betala så, här bör bedrägerier vara låga.
Som sagt vad, det var någon Svensk sida men de kräver mobilt bankID dom grisarna.
Och har inte rätt version på telefonen och går inte uppdatera till en högre version.
Så kört på det området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in